משרד האוצר יפצה את תושבי הדרום גם על נזק עקיף

האוצר נענה לדרישת ועדת החוץ והביטחון: נפתח המו״מ מזורז למתן פיצוי לנזק עקיף לבעלי עסקים ולתושבי הדרום

18.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משרד האוצר יפצה את תושבי הדרום גם על נזק עקיף

​כך עדכן שר האוצר, ח״כ יאיר לפיד בדיון של ועדת החוץ והביטחון. שר האוצר הוסיף כי העקרונות למתן פיצוי יהיו בדומה לעקרונות שנקבעו במהלך מבצע ״עמוד ענן״. 

יו״ר ועחו״ב, ח״כ זאב אלקין הודה לשר האוצר על היענותו לבקשת הוועדה. ״מקווה שהמו״מ יסתיים מהר מאחר והעקרונות ברורים, והתושבים ובעלי העסקים בטווח ה- 40 ק״מ מעזה נמצאים בחוסר ודאות״. יו״ר ההסתדרות, אבי ניסקורן התייחס למו״מ עם האוצר ואמר כי ״אין סיבה שהוא לא יסתיים כבר ביום שלישי הקרוב״.

עניין נוסף עליו ביקש יו״ר הוועדה לקבל התייחסות זו הדרישה כי מילואימניקים שהוקפצו בצו שמונה לא ידרשו להגיש את הדו״חות העסק הפרטי שלהם במהלך המבצע אלה רק בסופו. גם על דרישה זו השיב שר האוצר בחיוב.

סוגיה נוספת שעלתה בדיון זו רשימת הישובים המוגדרים כישובי ספר. לדברי יו״ר הוועדה המצב הנוכחי הוא מצב אבסורדי: ישוב כמו שדרות אינו מוגדר כישוב ספר בעוד קיבוץ יטבתה דווקא כן. על בקשה זה השיב שר האוצר כי ״אכן מתקבל הרושם כי רשימת הישובים איננה אקטואלית אך בחינה מחודשת שלה תהיה אפשרית רק בסיום המבצע״.

עוד הוסיף שר האוצר כי נכון להיום, מאז החל המבצע, טיפל משרדו בקרוב לאלף תביעות לקבלת פיצוי על על נזק ישיר. כמו כן מתחילת המבצע העביר משרד האוצר קרוב ל 15 מיליון שקל לרשויות המקומיות, למשרד הרווחה ומשרד החינוך לטובת מתן מענה לטיפול באזרחי הדרום. על כך הוסיפה החשבת הכללית כי משרד האוצר הוריד הנחיה לסגור באופן מידי כל חוב שיש למשרד מול בתי עסק בדרום, הגדלנו מימון לבתי חולים ושחררנו מענקי איזון לרשויות הדרום.

באשר לדרישת הוועדה להעברת תקציב מידי לרכישת מיגוניות לבתים בשדרות שאין בהם כל מיגון, השיב שר האוצר כי מימון הדרישה צריכה להגיע מתקציב משרד הביטחון.

בסיכום הדיון אישרו חברי הוועדה את בקשת הממשלה להאריך את תוקפו של מצב מיוחד בעורף עד יום שני. כמו כן אושרה בקשת הממשלה לגייס מילואימניקים נוספים בצו שמונה.

תגובות

מומלצים