חנוכת מתחם בידוק כלי רכב במעבר הגבול אלנבי

רשות המסים חנכה מתחם בידוק חדש לכלי רכב במעבר אלנבי, שישפר את השירות ללקוחות, יקצר את זמני ההמתנה ויספק בידוק מקצועי יותר.

19.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חנוכת מתחם בידוק כלי רכב במעבר הגבול אלנבי

בטקס שנערך הבוקר במעבר הגבול אלנבי נחנך מתחם בידוק חדש לכלי רכב במעמד סגן שר האוצר, מיקי לוי, מנהל רשות המסים, משה אשר, עובדי רשות המסים ובכללם עובדי מכס אלנבי, נציגי רשות שדות התעופה ומכובדים נוספים.

מתחם הבידוק החדש נועד לשפר את השירות הניתן ללקוחות ויתבטא בקיצור זמני ההמתנה וגם יספק בידוק מקצועי יותר. מדובר במיתקן מודרני ומשוכלל ובו שתי בורות המאפשרים בידוק בו זמני של 4 כלי רכב, בעוד שבמתקן הנוכחי ניתן לבדוק רכב אחד בלבד. כמו-כן, במתקן החדש ניתן יהיה לבדוק באופן איכותי יותר את תחתית כלי הרכב.
 
בפתח דבריו ציין משה אשר לשבח את עבודתם המאומצת של עובדי מס רכוש הפועלים לטיפול בנזקים, הוא איחל לחזרתם הביתה בשלום של חיילי צה"ל, ובכללם עובדי הרשות שגוייסו. לדבריו, מיתקן הבידוק הישן אשר שימש את עובדי המכס באלנבי, לא ענה על הצרכים העכשוויים מבחינת גודל, מיקום, תנאי עבודה ואספקטים בטיחותיים. הוא התאפיין בחוסר יכולת לספק מענה להיקפי הפעילות, לאור העלייה החדה בהיקף של כלי הרכב המיובאים לרש"פ ואלה המלווים את העוברים במעבר. לכן, הוחלט לפני מספר שנים על הקמת מתחם בידוק מודרני, אשר יספק מענה לצרכים המתחדשים.
 
המתקן החדיש הוקם ע"י רשות שדות התעופה, בהתאם לאיפיון ולדרישות שהוגדרו על ידי המכס והוא מהוה שלב ראשון בשדרוג אגף המטענים במעבר אלנבי וישנה החלטה להקים אתר שיקוף חדשני ומשוכלל, שייתן מענה הולם להיקף הסחר הנמצא בעליה, לצד שיפור משמעותי בשירות ובתנאי העבודה. השדרוג מתחייב בפרט לנוכח העובדה כי מעבר אלנבי הוא בעל רגישות מדינית וביטחונית, בשל היותו בליבת קשרי העבודה שבין המכס הישראלי, המכס הירדני והמכס ברש"פ.

חנוכת מתחם הבידוק

 
כידוע, לאחר חתימת הסכם השלום עם ירדן בשנת 1994, הוחלט על הסדרת גשר אלנבי כמעבר גבול בין ירדן לישראל, המשמש לתנועת סחר, נוסעים וכלי רכב בין ירדן והרשות הפלשתינית, ומנוהל ע"י רשות שדות התעופה. יחידת המכס במעבר, הכפופה לבית מכס מעברי הגבול, אחראית על אכיפת חוקיות היבוא והיצוא וגביית מסים, תוך מניעת הברחות ופיקוח על דיני קנין רוחני, מניעת סחר בינלאומי בסמים, מניעת הלבנת הון, וכמובן, פיקוח בתחום הביטחוני למניעת הברחות אמל"ח.

התמונה צולמה ע"י הצלם יוסי זליגר

תגובות

מומלצים