קשר השתיקה נפסק

ראשי ערים במפרץ חיפה שלחו מכתבים דחופים הקוראים לפינוי חומרים מסוכנים מהאזור, לאחר פניית הפורום הישראלי לשמירה על החופים,פורום עזרא למניעת אסונות,מגמה ירוקה וקבוצת אזרחים אל רוה"מ ולרשויות מקומיות בתחילת מבצע צוק איתן בדרישה לפעול מיידית לדילול מלאי החומרים המסוכנים במפרץ חיפה המאיימים על 800,000 תושבי האזור.

23.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קשר השתיקה נפסק

ראשי הערים שפנו בבקשה להקטנת כמות החומרים המסוכנים הם ראשי העיריות: נשר, קריית ביאליק וקריית מוצקין.

עתה, בעיצומה של המלחמה, כשאיום הטילים ממחיש את הסכנה, פנינו שוב לראשי הערים בדרישה שלא יפעלו רק באופן פסיבי  ושבנוסף  לכתיבת מכתבים, אף יביעו התנגדות  נחרצת בפני מוסדות התכנון של המדינה כנגד תכניות הענק החדשות המקודמות בימים אלו והמוסיפות כמויות אדירות של חומרים מסוכנים לאזור.... מצ"ב המכתב.

כל תכניות הענק מקודמות בשיטת הסלמי, ללא ידיעת הציבור במטרה להקים תעשייה פטרוכימית שתתבסס על דלקים שמקורם בתוצרי הלוואי של הגז הטבעי שהתגלה במאגרים. כר קורה שבמקום לדלל חומרים מסוכנים -  מוסיפים כמויות אדירות לטובת פיתוח התעשייה הפטרוכימית הצפויה לגלגל מיליארדים כש- 70% מהתוצרים מיועד ליצוא.

אחת מתכניות הענק החדשות היא תמ"א 32 / 1, תוכנית בה הוחלט לאחסן עוד 20,000 טון גפ"ם בנפת חיפה. לאור ההתעוררות של ראשי הרשויות, ולאור העובדה שהתכנית הוגשה לאחרונה להפקדה להתנגדויות וטרם אושרה, יש חשיבות מכרעת להירתמותם של ראשי הערים להתנגד לתכנית זו באופן ספציפי כמו גם לתכניות האחרות: במכתבנו אנו קוראים לראשי הרשויות לבטל באופן מיידי את הגזירות שיוסיפו למפרץ חיפה הנפיץ עוד ועוד חומרים מסוכנים.

לא יעלה על הדעת המשך המצב הקיים בו הממשלה מאפשרת, בעזרת רוח גבית מראשי הרשויות, להקים במדינה קטנה וצפופה כמו ישראל, מתקנים פטרוכימיים מזהמים ונפיצים בתוך ריכוזי אוכלוסייה ברחבי הארץ, תוך קידום האינטרסים הכלכליים הצרים ומבלי התחשבות באינטרסים ביטחוניים ובריאותיים.

מכבי אש

רקע: קישור למכתב ששלחנו עם פרוץ הקרבות לראש הממשלה, שר הביטחון, ראש עיריית חיפה וגורמים נוספים:

  https://drive.google.com/file/d/0B2gWtU3xLXOrWm8wUjMxd3pmb1U/edit?usp=sharing

גפ"ם-  גז פחמימני מעובה (LPG) המשמש כדלק לצורכי בישול, הסקה והנעת כלי רכב. הגפ"ם הוא חומר דליק ונפיץ, ובמקרה של פיצוץ הוא עלול לגרום לנזק סביבתי נרחב ואף לאסון המוני עם נפגעים רבים.

תגובות

מומלצים