ראובן רובי ריבלין הושבע לנשיא העשירי של מדינת ישראל

בכנסת ישראל הושבע הנשיא העשירי של מדינת ישראל בפני הכנסת, בהשתתפות ראש הממשלה והח"כים, ראשי ובכירי המדינה, נציגים מכל העדות ושגרירי מדינות, אשתו ובני משפחתו.

24.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ראובן רובי ריבלין הושבע לנשיא העשירי של מדינת ישראל

נשיא המדינה העשירי, ראובן ריבלין, נכנס הערב לתפקידו לאחר הצהרת האמונים במליאת הכנסת.

בשל מבצע "צוק איתן" טקס ההשבעה של הנשיא ריבלין נערך במתכונת מצומצמת.

הנשיא ריבלין: "אנו מתכנסים היום בכנסת במסר ברור לאויבינו, לא יכולתם לנו ולא תוכלו לנו"

נשיא המדינה הנבחר ראובן ריבלין הצהיר אמונים במליאת הכנסת והתייחס בנאומו למערכה בדרום: "איננו נלחמים בעם הפלסטיני ואין לנו מלחמה באסלאם. אנחנו נלחמים בטרור אכזרי ורצחני". ריבלין הוסיף כי  "מיגור הטרור הוא לא רק מעשה צודק, אלא הוא מעשה הומאני". לנשיא המדינה היוצא שמעון פרס אמר ריבלין: "חלומך התגשם והיית לנו לרועה של תקווה ולמשורר של חזון".

הנשיא הנבחר ראובן ריבלין הניח את ידו השמאלית על התנ"ך והצהיר אמונים למדינת ישראל. הנשיא הנבחר הניח כיפה על ראשו ואמר "כיפה חדשה על ראשו של נשיא חדש" וברך את ברכת שהחיינו. מיד לאחר מיכן נשמעו תקיעות השופר במליאה ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הכריז "יחי נשיא מדינת ישראל" וחברי הכנסת ענו "יחי! יחי! יחי!"
 
"בתפילה, ביראה ובענווה, אני ניגש בשמכם ובמצוותכם חברי נבחרי העם, למלא באמונה את תפקידי כנשיאה העשירי של מדינת ישראל", במילים אלה, פתח נשיא המדינה הנבחר ראובן (רובי) ריבלין את נאום הצהרת האמונים שלו במליאת הכנסת.

ריבלין אמר: "עינינו נשואות בדאגה  אל חיילי צה"ל וכוחות הביטחון  הניצבים בשעה זו דרוכים ונכונים  להגן על אזרחי ישראל.  מכאן, מכנסת ישראל, אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים. ולכם, המשפחות שאיבדתם את היקר לכם מכל במערכה הזאת, ליבנו נשבר בשברכם,  אנחנו יחד אתכם באבל הנורא שפקד אתכם". 
 
בהתייחסו למבצע 'צוק איתן' הוסיף ראובן (רובי) ריבלין: "אנו מתכנסים כאן היום לא רק על פי חוק, אלא במסר ברור לאויבנו, לא יכולתם לנו, ולא תוכלו לנו. בהתכנסות היום כאן אנו מצהירים כי נחושים להמשיך ולהגן על סדרי השלטון, ועל אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, גם בעת מלחמה בטרור. מחבלי החמאס יכולים להתחפר במחילות, לירות מתוך בתי-ספר, להשתמש באזרחים כבמגן חי. אך הטרור לא יסיג את רגלינו; לא יחליש את רוחנו ולא יפגע באמונתו ובצדקת הדרך. אנחנו אומרים היום לידידנו: איננו נלחמים בעם הפלסטיני ואין לנו מלחמה באסלאם- אנחנו נלחמים בטרור. זהו טרור אכזרי ורצחני ששם לו למטרה להשמיד להרוג ולאבד לא רק אנשים,  אלא את האנושיות עצמה. בעוד אנחנו משתמשים בטילים כדי להגן על אזרחים, הם משתמשים באזרחים  כדי להגן על טילים. ולכן, מיגור הטרור הוא לא רק מעשה צודק, אלא הוא מעשה הומאני. רק מיגור הטרור  יביא להפסקת ההרג  של חפים מפשע, בשני הצדדים".

ריבלין התייחס לתושבי יישובי קו העימות: "בסופו של המבצע הזה, נידרש, לערוך חשבון נפש נוקב על העול שנשאתם לבדכם חברתית, כלכלית ומדינית, תקופה ארוכה של 13 שנים. עמידתכם האיתנה לאורך השנים היא מופת".

לנשיא המדינה היוצא שמעון פרס, אמר ראובן (רובי) ריבלין: "אדוני הנשיא, שמעון פרס, לפני שבע שנים כשנכנסת לתפקיד הנשיא, סיפרת שלא חלמת להיות נשיא. חלומי כנער, כך אמרת, היה להיות רועה צאן או משורר של כוכבים. חלומך, כבוד הנשיא, התגשם. אתה היית לנו לרועה של תקווה ולמשורר של חזון. קשרת את גורלך בגורלו של העם הזה, ותמיד, ביקשת להקדים אותו בצעד. בשמי ובשם העם בישראל, אני רוצה להודות לך על חיים שלמים,  חיי דור ודור, שנשאת ועוד תישא בעול העם הזה".
  
ריבלין התמקד בנאומו בשלושה מסרים עיקריים: להקשבה, לשותפות ולתקווה.
 
על ההקשבה אמר ראובן (רובי) ריבלין: "כיושב-ראש הכנסת, ישבתי באולם המליאה לפעמים מול נואם אחד, שהשמיע את נהמת ליבו. לא פעם ההקשבה הזאת עלתה לי במאמץ רב ותוך חירוק שיניים. לא פעם היא אף עלתה לי במחיר אישי וציבורי. חברי הכנסת. כל עוד ישבתי כאן, הייתה לי הזכות להקשיב ולהכריע. מרגע בחירתי לנשיא, ניטלה ממני היכולת להכריע. הכנסת היא מקור עוצמתה וחיוניותה של הדמוקרטיה הישראלית. בידכם לחרוץ גורלות, ולקבוע את עתידו של העם הזה. אבל, זכרו שחובת ההכרעה מותנית בחובת ההקשבה. בהיעדר הקשבה, ניטל סם החיים מהדמוקרטיה, והכרעת הרוב עלולה להפוך לעריצות הרוב".
  
על שותפות אמר ריבלין: "החברה שחלמנו לבנות היא חברה שכל מרכיביה, חרדים וחילונים, ערבים ויהודים, וותיקים ועולים, עשירים ועניים, נושאים יחד באחריות לבניינה. רבותיי, חברה שנאבקת ביד אחת על קיומה, ובידה השנייה חותרת לשותפות, לסובלנות ולשוויון, נבחנת כאן, במדינת ישראל. היא נבחנת לא רק כאשר אתה מוקף ידידים אלא כאשר אתה מוקף אויבים; היא נבחנת לא כאשר אתה נדרש לכבד אחר החי עשרות אלפי קילומטרים ממך - אלא כאשר האחר הזה, הוא שכנך. אסור לנו לעצום עין בפני קיצוניות ואלימות שהרימו את ראשן המכוער בתוכנו. עלינו להבין את כי שתיקה  פירושה שוויתרנו על החלום; ששכחנו לשם מה ובשם מה שבנו למולדתנו". 
 
על התקווה אמר ריבלין: " העם היהודי הוכיח שהוא רץ למרחקים ארוכים.  אלפיים שנים חיכינו לשוב למולדתנו והיום אנחנו יושבים לבטח. יום יבוא, והטרור החשוך ימוגר מן הארץ. יום יבוא, ונשב כאן גם בשקט ובשלום זה עם זה, יום יבוא וייכון שלום בין ישראל ובין כל שכנותיה. אז כמו היום, גם בימי הסער ומעומק הכאב, איננו חולצים את נעלינו.  איננו מוותרים על התקווה לבנות פה את החברה עליה חלמנו; נמשיך להניח את אבני הבניין; נמשיך לסמן את הדרך".

תגובות

מומלצים