זרים או מרגלים בעוספיה ודליה?

כל מי שבוחן את הימצאותם של זרים ששוכרים דירות בצמוד לקציני ולחומי צה"ל בעוספיה לא יודע שאף אחד לא בדק את השכנים ומהיכן הגיעו להתגורר בשכנות, בישובים הדרוזים בכרמל מתגוררים מעל 500 זרים.

25.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
זרים או מרגלים בעוספיה ודליה?

תופעת ההשכרה לזרים בעוספיה ודליה הפכה לעסק טוב למשכירים שלא טורחים לבדוק למי הם משכירים ולא מדווחים לרשות המקומית הרדומה וכך הכפרים הפכו להיות מקלט לכל מי שמשלם כסף עבור השכרה.

המספרים עולים על 500 זרים שהגיעו מכל מיני כפרים מהמשולש ומהגליל לגור בכפרים, הם יוצאים בשעת בוקר מוקדמת ללימודים או לעבודה ובערב הם  חוזרים לדירה שהשכירו וכך העסק מתגלגל.

באחרונה התגלו שוהים לא חוקיים בכפרי הכרמל שמועסקים בכל מיני עבודות ובשעות הלילה לנים במקום קדוש ובאתרי בנייה וחממות ובשדות, המשטרה לא כל כך ידעה מה לעשות עם העובדים ששוהים באופן לא חוקי בכפרים, לאחר חקירה קצרה התקבלה הוראה לשחררם.

עם כניסת צה"ל לעזה החלו להגיע תלונות על גניבת רכבים של תושבים, גניבות של ציודים מכל מיני דירות וחצרות, בשני הכפרים הדרוזים בכרמל.

תלונות שהגיעו אלינו עם סימני בדיקה מדויקים הביאו אותנו לגלות שצעירים וצעירות במספרים גדולים מתגוררים בכל מיני דירות בתמורה לתשלום חודשי שנע בין 800 ₪ עד 1200 ₪ בתנאים לא רעים יחסית, בדירה מתגוררים בין 6 עד 9 נפשות.

ניסינו לבדוק עם המועצות בעניין הזה, והם טענו שהם מכירים את הסוגיה אבל אין להם פרטים לגבי השוכרים וציינו שאין הרבה מה לעשות, כי אותם מקומיים משכירים לזרים את הדירות שלהם.

כמו שכולם מבינים, אם אותם שוכרים לא נבדקו ואין עליהם שום רישום באף מקום, השאלות המגיעות מכל מי שפונה, למה מחכים עד שיקרה האסון הבא, עד שימותו אנשים, אז מישהו יתעורר, חיים כאן קצינים ולוחמים בצה"ל וביחידות השונות, אולי יש כאן אוכלוסייה שהיא מרגלת אחרי אותה אוכלוסייה של חיילים וקצינים, והשאלה מתי האסימון יפול למישהו?.

בישוב יהודי לא משכירים לכל מי שמבקש, רק אחרי שאותו אדם, עובר ועדה מקומית ואז מאשרים או שלא מאשרים.

כל תגובה שתגיע מהמועצות למערכת האתר שמתייחסת לסוגי,ה תפורסם במלואה.

תגובות

16. ليش לפני 10 שנים
كل واحد مأجر غريب
15. AAAAAAA לפני 10 שנים
HHHHHHHHHHHHHHH
14. אמיר לפני 10 שנים
דחוףףףףףףףףףףףףףף
13. צעיר לפני 10 שנים
מאבק חברתי
12. אזרח לפני 10 שנים
מעוצה
11. מבין עניין לפני 10 שנים
זרים
10. בכיר לפני 10 שנים
אלה אנשי מערכת הביטחון אל דאגה
9. מהכרמל לפני 10 שנים
המועצות אשימות
8. דילאוי לפני 10 שנים
לצערי בדליה מלא זרים שאף אחד לא בדק מה עברם
7. שריף לפני 10 שנים
דחוף
6. דרוזי תושב דאליה לפני 10 שנים
איפה המעוצה
5. שכן לזרים לפני 10 שנים
עיספאני בדם
4. להתעורר לפני 10 שנים
לשים לב
3. יודע לפני 10 שנים
זרים
2. עספאני לפני 10 שנים
לצערי הרב המצב בכי רע
1. תושב לפני 10 שנים
צריך לעצור את התופעה הזו

מומלצים