רדואן ומשפחתו ללא בית שנה ו 3 חודשים

מי אמור לדאוג להחזרת רדואן, אישתו והילדים לביתם?, ברגע הפכו בני משפחת מנסור לפליטים ומזה שנה ו3 חודשים ועד היום המועצה לא קידמה שום דבר בעניין השכונה שהפכה למלכודת סכנת חיים.

27.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רדואן ומשפחתו ללא בית שנה ו 3 חודשים

בוקר של יום רביעי 17-4-2013, בשעת בוקר קיבלנו דיווח על נפילת סלע ענק על בית בעוספיה, מיד הגענו למקום והמראה היה מאוד מפחיד, סלע ענק שנפל קבר תחתיו חלקים של חדרים בביתו של רדואן מנסור בשכונת אבו עבדאללה הנביא עה"ש.

היום אחרי שנה ושלושה חודשים, למרות שהמשפחה נמצאת במגורים שכורים, בודקים את הנתונים ומה שמגלים שלא התקדם כלום בעניינם ובעניין השכונה שנמצאת על סדק ענק שמסכן את הדירות שנמצאות במעלה ההר ואת המבקרים במתחם קבר הנביא אבו עבדאללה עה"ש ובתים נוספים.

למרות התלונות שהוגשו לועדה המקומית רכס הכרמ,ל שלא עצרה את העבודה מיד, היום בכדי לתקן את המצב בשכונה, דרוש מעל 10 מליון ₪ לפחות.

רדואן מנסור שלא כל כך מבין מדוע הוא ומשפחתו והשכנים שלו צריכים לסבול עוד במשך כל כך הרבה זמן, מגיע עם משפחתו לועדת הפנים של הכנסת, לשכנע את חבריה ללחוץ להעביר את הכספים הדרושים לתכנון למועצה המקומית, שהעניין יזוז לטובתם מאשר להישאר הוא ומשפחתו פליטים בכל מיני דירות חלופיות וכרגע זה מצבם.

רדואן מנסור

זה ברור מאליו שאם המועצה היתה מעוניינת בזירוז הסוגיה, הדברים היו אחרת, אבל ככל הנראה שעל המועצה המקומית עוספיה לא מופעל לחץ ואז העניין יכול להיות בסחבת לעוד מספר שנים, יתכן שהמועצה לא מבינה את הסכנה הממשית שיכולה להיות בכל רגע בשכונה, כולל הסכנה של המבקרים במקום הקדוש אבו עבדאללה עה"ש.

זה לא רק זכרונות של ילדות והשייכות למקום, אלא הטראומה שעברה המשפחה שמלווה את כל אחד ואחת מבני המשפחה, שעד היום לא קבלו כל יחס מקצועי ע"י הרשות המקומית בעוספיה.

כאשר הגענו היום לסיור בבית משפחת מנסור, הבנו את חומרת העניין ואת סערת הרגשות שעוברת משפחת מנסור שהפעם לא הולכת לשתוק עוד, הם הולכים להפעיל את כל האמצעים, כדי להביא לפתרון מידי לכל השכונה.

 

לדברים בסרטון

 

{YouTubeVideo id=4knTcMfdhhU}

 

לכתבה מבוקר יום 17-4-2013

סלע ענק התמוטט מהר בצמוד לבית בעוספיה ופגע בביתו של רדואן מנסור ששהה בבית באותה עת  ובנס לא נפגע

קודם לאירוע נכחו במקום צוות מועדת תכנון ובניה רכס הכרמל, סנד חסיסי ואיהאב כיוף, זאת לאור התראות של בעל הבית על הרגשת תזוזה באדמה במשך יומיים.

צוות רכס הכרמל התריע על הסכנה שנמצאת במקום, אחרי שעה קלה סלע ענק התמוטט מההר, פגע בביתו של רדואן מנסור וגרם להתמוטטות שני חדרים.

מהנדסת הרכס אזדהאר מלאק חביש הגיעה למקום האירוע עם צוות עובדי הרכס והחלו לבחון את הנזקים.

בינתיים המקום נסגר כי סכנה ממשיכה לרחף סביב הבתים במקום.

הבית

שוחחנו עם רדואן שאמר לנו: "שהיתי בבית בעת האירוע, הרגשתי פיצוץ ענק בבית, כאילו טונות של פצצות נפלו אצלי. זה מצב לא טוב, כרגע יש מפולת וזה מפחיד, צריך להרגע ולהרגיע את בני הבית. היום דברתי עם הרכס והתרעתי שאני מרגיש שיש תזוזה ויש סכנה, הגיעו מהרכס ובדקו ושעה אחרי הבדיקה ארעה ההתמוטטות". 

רדואן: "לפעמים שאנשים באים להתריע על סכנות, אנשים לוקחים את זה כאילו מישהו בא להכשיל וכאילו מתלוננים והנה התוצאות, אני התרעתי ולא פעם על הסכנות במקום. שמח שהנזק הוא ברכוש ולא בנפש".

 

סרטון מהמקום

 

{YouTubeVideo id=YPvdJLshkRk}

http://www.youtube.com/watch?v=YPvdJLshkRk

תגובות

9. עבדאללה לפני 10 שנים
אכזבה
8. אזרח לפני 10 שנים
מועצה בבשיטת רגל
7. א לפני 10 שנים
לא רואה אף אחד ממטר
6. תושבה הכפר לפני 10 שנים
מסכן וג'יה
5. מכיר מקרוב לפני 10 שנים
אל תבואו בטענות לוגיה חברים
4. ידיד מעורב לפני 10 שנים
זלזול בחיי אדם
3. תושב ותיק לפני 10 שנים
וגיה תתביש
2. אני לפני 10 שנים
וגיה תתפטר פשוט כשלון
1. מהנדס לפני 10 שנים
כל המצב הזה לא ראוי להתנהגות המועצה

מומלצים