ברכות לרגל עיד אלפטר

מערכת פורטל הכרמל מאחלת למוסלמים בארץ ובעולם ובעיקר בישובי הכרמל, לרגל חג אלפטר שחל היום, חג שמח ושנה של שפע ובריאות, ידידות, אהבה ושלום.

28.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ברכות לרגל עיד אלפטר

עיד אלפטר (חג הפסקת צום הרמדאן) עיד אלפטר, "החג הקטן", מציין את סופו של חודש רמדאן, שבכל יום מימיו אסורים על המוסלמי האכילה, השתייה והעישון, מעלות השחר ועד שקיעת השמש.

צום כבד זה, אם נעשה בכוונה שלימה, נועד לכפר על חטאים ולהביא מחילה. המסורת אומרת, שברמדאן נפתחים שערי השמיים, ננעלים שערי הגהנום, והשטנים נכבלים בשלשלאות.

דיכוי הרעב והתאווה נוטל מן השטן את כלי זינו, והצום הוא על-כן ה"שער לעבודת-הקודש", בלילה הראשון של חודש שוואל, מכריזים ביריות-תותח על חג הפסקת הצום, לאחר שעדים  מהימנים מבשרים על הופעת הירח החדש. שמחת החג נמשכת שלושה ימים, שבהם אנשים מבקרים זה בביתו של זה, מביאים מתנות ומקבלים איש את רעהו בחבוקים ובנשיקות.

בחג זה החוגגים נוהגים ללבוש בגדים חדשים או לפחות פריט לבוש אחד חדש. לאחר שבמשך הרמדאן קראו את הקוראן מראשיתו ועד סופו לפחות פעם אחת, נאספים בראשית החג לתפילה בציבור שבסופה דרשה, ומשלימים את חובת מתן דמי צדקה.

לאחר מכן רוב המשפחות מבקרות בבתי-קברות. על הקברות מניחים פיסות של ענפי-דקל, אומרים את פרק הפתיחה של הקוראן, ויש אשר שוכרים אדם לקריאה בקול של הקוראן כולו.

תגובות

מומלצים