קיבוץ הזורע ודלית אל כרמל למען תושבי הדרום

במפגש מיוחד בקיבוץ הזורע שהתגייס כולו למען תושבי הדרום, אירחו יוסף בסיס ואשתו מונה, רמזי בסיס ואשתו אמירה, את ילדי הדרום, עבור ילדי הדרום הייתה פה היכרות עם עדה שאינה מוכרת להם.

28.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קיבוץ הזורע ודלית אל כרמל למען תושבי הדרום

הימים ימי "צוק איתן" אצלנו שקט, ועיקר המאמץ שלנו הוא באירוח תושבי הדרום והענות לארגון ימי כיף ותרומות שונות.

נטע הרפז, מזכירת קיבוץ הזורע: "מאז פרוץ הקרבות מתארחות בהזורע 23 משפחות מעין השלושה וניר עוז המונות כ 110 הורים וילדים, בנוסף ארחנו שתי קבוצות של 200 ילדים ובני נוער של השומר הצעיר בדרום לימי כיף בבריכה ועוד. הקיבוץ כולו התגייס למשימה ברוחב לב וחיבוק חם".

"דווקא בשל ההתגייסות הזאת קבלתי בהתרגשות רבה ביום חמישי בבוקר שיחת טלפון מיוסף בסיס מדלית אל כרמל, שביקש להגיע להזורע ולארגן ארוחה דרוזית של פיתות, לבנה, שמן זית, זעתר ובקלאוות למשפחות האורחות מדרום הארץ".

נטע: "אני סבורה כי הצעה מרגשת ומיוחדת וקיפלה בתוכה את כל המורכבות ושותפות הגורל שלנו בארץ הזו.

וכך, בשבת אחה"צ אירחנו באוכף הכפול את משפחת בסיס המורחבת (רמזי ואמירה, יוסוף ומונה) "שפתחו שולחן דרוזי" כיד המלך באהבה ונדיבות".

במפגש סיפר רמזי על החברה הדרוזית על הכפרים הדרוזים, על הקשר שלהם עם המדינה והשירות הצבאי, עבור ילדי הדרום הייתה כאן היכרות עם עדה שאינה מוכרת להם (המפגש שלהם הוא עם הבדואים) ועל הקשר המיוחד שלהם עם מדינת ישראל.

המפגש בזורע

ראש המועצה איציק חולבסקי  השתתף באירוע ובירך את המשתתפים ואת שיתוף הפעולה ויחסי השכנות היפים בין הזורע ויישובי המועצה וכפרים הדרוזים הסמוכים, שכנות שבאה לידי ביטוי גם במפגש הזה.

"אנחנו כבר מייחלים לשקט שיחזור, ונדמה לנו שיש לנו חברים של אמת בדרום, וגם על ההר הירוק תמיד".

רמזי בסיס  "אנחנו תושבי דלית אל כרמל יחד עם תושבי קיבוץ הזורע, הולכים אתכם  יד ביד למען בטחון מדינת ישראל ולמען ניצחון המלחמה הצודקת הזו".

 מסרה: יעל ברניר, דוברת מגידו, צילום: באדיבות קיבוץ הזורע

תגובות

מומלצים