באמצעות וועדת הפנים החלה הסדרת חיבור לחשמל ביישובים דרוזים וערביים‎

מכיוון שביישובים אלו, התעכב תכנון תכניות המתאר במשך שנים רבות, החלה בנייה בלתי חוקית, ללא היתרי בנייה, ועדת הפנים דנה בנושא זה פעמים רבות, ביוזמת ח"כ חמד עמאר, לפרטים

28.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
באמצעות וועדת הפנים החלה הסדרת חיבור לחשמל ביישובים דרוזים וערביים‎

שר הפנים, ח"כ גדעון סער, ויו"ר וועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, זכו לברכות מחברי הכנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית על הפתרון לבעיה.

ראשי הרשויות מהמגזר הדרוזי שהגיעו לדיון בוועדת הפנים, זכו להפתעה נעימה. יו"ר וועדת הפנים, ח"כ מירי רגב ושר הפנים, ח"כ גדעון סער, דיווחו להם כי נפתרה בעיה קשה מאד ביישובים הדרוזים והערביים בעיית החיבור לחשמל.

חיילים וקצינים דרוזים שהשתחררו משירות קרבי בצבא גילו להפתעתם כי הם הופכים מחיילים נאמנים לאזרחים מפרי חוק שבתי המשפט אינם חסים עליהם וקונסים אותם לעיתים במאות אלפי שקלים.

היום גם נמסר בוועדה כי  אפילו ביתו של רס"ן מ', מהיישוב ירכא, שהיה בין מפתחי כיפת ברזל ואף זכה בפרס בשל כך, נתון בסכנה בשל צו הריסה.

ועדת הפנים דנה בנושא זה פעמים רבות, ביוזמת ח"כ חמד עמאר, חבר הוועדה ויו"ר וועדת המשנה לבעיות תכנון ובניה במגזר הדרוזי.

תמונה לדוגמהבעקבות דחיפת הנושא על ידי יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב,  והירתמות שר הפנים למציאת פתרון, נמצא סוף סוף הפתרון.

שר הפנים, ח"כ גדעון סער, הסביר כי סעיף בחוק התכנון והבניה מאפשר לו במקרים חריגים להעניק היתרי בנייה גם לפני אישור תכנית מתאר, זאת בתנאי שהתכנית הופקדה ובהסכמת הוועדה המחוזית תוך כדי הערכה שהתכנית תאושר.

על פי סעיף זה השר חתם על צו המאפשר הענקת היתרי בנייה במתווה זה.

בדיון הוסבר כי יש חשיבות גדולה לחיבור תקין של החשמל לאחר היתר בנייה, מכיוון שללא היתרי בנייה החיבור לחשמל הוא פיראטי ויוצר סכנת חיים. השר ציין כי זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בסעיף על מנת לאשר מבנים למגורים. הוא הדגיש כי במקביל, משרדו עובד גם על זירוז אישור תכניות מתאר.

תמונה לדוגמהבדיון עלו בעיות נוספות של עיכוב בהעברת כספים לתכנון  מפורט ממשרד השיכון והמנכ"ל הורה למנכ"ל משרדו, ד"ר שוקי אמרני, לבחון את העברת הכספים ממשרד השיכון. כמו כן הורה לבחון את העברת התכנון המפורט ממשרד השיכון אל מנהל התכנון שבמשרד הפנים.

בדיון עלתה בעיה לגבי הפתרון החדש לחיבור לחשמל שכן הוא אינו חל על מי שיש לגביו צו שיפוטי. במצב זה, כל מי שקיבל צו הריסה לא יוכל לקבל היתר בנייה ולא יוכל להתחבר לחשמל.

ראשי יישובים דרוזיים ציינו כי העיכוב בתכניות המתאר על ידי המדינה הוא זה שגרם לבנייה הבלתי חוקית ולצווי ההריסה וביקשו כי יתקיים דיון משפטי לגבי האפשרות להעניק היתרי בנייה לכל מי שסבל מעיכוב תכניות המתאר.

בתום הדיון, ביקשה ח"כ מירי רגב, לבדוק כמה בתים נמצאים תחת האיום של צו הריסה. עוד ביקשה כי הכסף שתקוע במשרד השיכון יועבר אל הרשויות על מנת לבצע תכנון מפורט.

בנוף ביקשה ח"כ רגב לבחון מול היועץ המשפטי לממשלה את הקפאת צווי ההריסה עד לדיון מהותי בסיבה לעבירות התכנון והבניה והאפשרות לביטול הצווים.

תגובות

11. ameer לפני 10 שנים
כל הכבוד לכל מיש שעושה לטובת הדרוזים
10. חלבי עוקב לפני 10 שנים
גם אני מחובר יא מחובר 8
9. דורזי לפני 10 שנים
מברוק סוף סוף
8. מחובר מחובר לפני 10 שנים
למען הדיוק ההיסטורי כדאי לקרוא את האמת
7. יוסף לפני 10 שנים
כל הכבוד רפיק
6. אלואנסה לפני 10 שנים
תוכנית אלואנסה עדיין לא הופקדה
5. דלאוי לפני 10 שנים
תודה גדולה לחמאד עמאר
4. לא מחובר מואדי אל פש לפני 10 שנים
תודה לכרמל נסראלדין
3. מג'די לפני 10 שנים
כל הכבוד למר חמד עמאר ח"כ
2. עיספיה לפני 10 שנים
מכירה פומבית
1. בית ללא חשמל לפני 10 שנים
דאלית אל כרמל

מומלצים