מי מנסה לגנוב הישג לטובתו?

היום נחשוף לכם את כל האמת, מי עומד מאחורי החלטת הממשלה לעשות מחווה ולחבר חשמל לבתים שנבנו ללא היתר בכפרים הדרוזים והערבים, ומי מנסה לפרגן למי שלא תרם כלום כדמותו של השר סער?

30.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מי מנסה לגנוב הישג לטובתו?

היום אחרי הצהריים נחשוף לכם את כל הפרוטוקולים מהישיבות והסיכומים הקשורים לחיבורי חשמל בכפרים בכרמל.

ב48 שעות האחרונות מנסים כל מיני גורמים כלחץ שמופעל ממשרד הפנים והשר שעומד בראשו גדעון סער להעביר את ההצלחות לחיקו.

תוך מספר שעות נפרסם את כל האמת.

תזכורת למה שפרסמנו כאן בשתי כתבות מהשנים 2011 ו 2012

מתי יזרום החשמל בדליה ועוספיא?

מתאריך  12-3-2012

שר הפנים יידרש בוועדת הכספים של הכנסת להסביר את התנגדותו הנחרצת להארכת הוראת השעה לתיקון חוק שחל

בעקבות זה ששישה דיונים שהתקיימו בוועדות הכנסת השונות לבירור סוגיית חיבורי החשמל בדליה ועוספיא העלו חרס, שר הפנים יידרש להתייצב בפני וועדת הכספים של הכנסת בכדי להסביר את התנגדותו הנחרצת להארכת הוראת השעה לתיקון חוק הספקת החשמל ("צו שחל"), אותה הגיש ח"כ מגלי והבה, אולם נדחתה על ידי הממשלה.

ועדת הכספים של הכנסת התכנסה היום (12.3) לישיבת מעקב לדיון שיזמו חברי הכנסת מגלי והבה ושי חרמש לבירור סוגיית חיבור יישובי דליית אל כרמל ועוספיא לרשת החשמל.

בדיון הקודם שקיימה ועדת הכספים בנושא (6.2), נדרש מתכנן המחוז במשרד הפנים להיפגש עם ראשי הרשויות המקומיות, על מנת לאתר פתרון ביניים לחיבור התושבים לחשמל עד להשלמת תוכניות המתאר ולהגיש את מסקנותיהם לוועדה.

רונן סגל, סגן מתכננת מחוז חיפה, הבהיר כי בימים אלה ממפה מחוז חיפה את המבנים שאינם מחוברים לרשת החשמל, באמצעות סקר שנערך באמצעות חברת טלדור. לדבריו, מטרתו של הסקר להוות בסיס לקבלת ההחלטות לפתרון בעיות חיבורי החשמל וכי הוא צפוי להסתיים עד סוף חודש אפריל.

חברי הוועדה ונציגי המועצות המקומיות הביעו ביקורת חריפה לנוכח דברים אלה. לטענתם, רשימות המשפחות שאינן מחוברות לחשמל קיימות וכל מטרתו של הסקר לתעתע בתושבים ולהתחמק מאחריות כלפיהם.

ד"ר רמזי חלבי שנכח בוועדה מטעם השלטון המקומי טען כי יש לאמץ את הצעת החוק שהגיש ח"כ מגלי והבה להארכת הוראת השעה בחוק הספקת החשמל לחמש שנים נוספות ובמקביל יתחייבו משרד הפנים והמועצות המקומיות להשלים את תוכניות המתאר ואת התוכניות המפורטות.

אמין זאהר, יו"ר עמותת אלסדק, טען כי התנגדות משרד הפנים להארכת הוראת השעה האמורה נובעת ממניעי ענישה לתושבים.

זו אינה הפעם הראשונה שמתכנסות וועדות הכנסת בניסיון לסייע בחיבורם של המבנים הבלתי מורשים לרשת החשמל. במושב האחרון, יזם ח"כ מגלי והבה חמישה דיונים בסוגיה בועדת הכלכלה, בועדת הפנים, בועדת הכספים ובוועדה לביקורת המדינה.

"אחרי כל כך הרבה דיונים שלא תרמו מאומה לתושבים, הגיע הזמן כי שר הפנים יתייצב בעצמו ויציג לוועדה פתרון זמני שיאפשר לדיירים המתגוררים במבנים שנבנו ללא היתרי בניה ואינם מיועדים להריסה להתחבר לחשמל, עד להשלמת אישורן של תוכניות המתאר ביישוביהם", טען ח"כ והבה.

בסיכומו של הדיון המליצה הוועדה על הארכת צו שחל לחמש שנים נוספות והטילה על נציגי משרד הפנים לסיים את העבודה על סקר מיפוי המבנים עד סוף אפריל 2012.

עוד קבעה הוועדה כי שר הפנים יידרש להתייצב בישיבת המעקב הנוספת שתתכנס בעוד כחודשיים עם סיומה של פגרת החורף ולהציג לוועדה פתרונות שיאפשרו את חיבור המבנים לרשת החשמל.

עוד כתבה מתאריך 1-12-2011

השר איתן על בעיית חיבורי החשמל בעוספיא ודליה

השר איתןאיתן: "מדובר בבעיה שעלולה להיות חומר נפץ על הממשלה להתערב ומוטלת עליה החובה למצוא פתרונות ריאליים למצב במסגרת החוק".

השר מיכאל איתן ערך במשרדו השבוע ישיבה בין משרדית בנושא חיבור החשמל לבתי דלית אל כרמל ועוספיא. הישיבה כונסה בעקבות סיור שערך השר בישובי הכרמל, באירוחו של פאטין ביראני, במהלכו הועלתה בעיית חיבורם של בתים רבים בישובים לרשת החשמל הארצית.

בעקבות הסיור כינס השבוע השר איתן בלשכתו את הגורמים העוסקים בנושא, ביניהם סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, חה"כ איוב קרא, מנכ"ל משרד הפנים מר עמרם קלעג'י, הממונה על מחוז חיפה במשרד מר יוסף משלב וגורמים נוספים.

השר מיכאל איתן אמר בישיבה כי: "מדובר בבעיה שיש לה פוטנציאל של חומר נפץ, גם בהיבטים הבטיחותיים וגם בהיבטים החברתיים, על הממשלה מוטלת החובה למצוא פתרונות ריאלים למצב במסגרת החוק".

בישיבה הודיע מנכ"ל משרד הפנים כי המשרד יגדיל את השקעתו בביצוע הסקר ויזרז את המהלכים לאיסוף הנתונים הנדרשים לגיבוש פתרונות בנושא.

תגובות

6. כרמליי לפני 10 שנים
האחראים
5. מאהר לפני 10 שנים
להצלחות הרבהאבות והכישלון יתום הוא
4. אחמד לפני 10 שנים
יעני פטין ביראני השני וראשון זה השר איתן
3. שפוי ומבין עניין לפני 10 שנים
המלחמה גורם מרכזי בהחלטה
2. ممتاز לפני 10 שנים
ممتازين
1. עוקב לפני 10 שנים
איוב לא מדברים עליו אבל הוא הוביל זאת בממשלה ואפשר

מומלצים