אושר פטור מארנונה לאתרי הנצחה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת מסי העיריה ומסי הממשלה פטורין פטור מארנונה לאתרי הנצחה, של חבר הכנסת מאיר שטרית וקבוצת חברי הכנסת.

30.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אושר פטור מארנונה לאתרי הנצחה

בהצעת החוק מוצע, לפטור מתשלום ארנונה, כל מקום שהוא אתר הנצחה ממלכתי או אתר הנצחה חילי שהוכרז לפי סעיף 45 לחוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה, התשנ"ח–1998.

תמונה לדוגמהבדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום הרשויות המקומיות גובות מאתרי ההנצחה ארנונה אשר מכבידה על ההוצאות הכספיות של אתרי ההנצחה. אתרים אלה ממומנים מתקציב משרד הביטחון ותקציבם נמוך גם כך, על כן אין צורך להגדיל את הוצאותיהם על ידי הטלת ארנונה. אתרי ההנצחה הם אתרי מורשת שנועדו להנציח את זכרם של הנופלים בקרבות ישראל, ויש לכבדם. לפיכך, מוצע לפטור את אתרי ההנצחה, אשר סובלים מחוסר תקצוב מתאים, מתשלום ארנונה לרשות המקומית.

תמונה לדוגמהח"כ שטרית אמר: לא הגיוני לקחת ארנונה על אתרי הנצחה, זה כמו לקחת ארנונה מבית קברות. ראשי רשויות אמרו לי שלא רק שהם תומכים בהצעה, הם אפילו מתביישים לקחת ארנונה על אתרי הנצחה. אין דבר יותר נכון בעת הזאת.

ח"כ ניסים זאב: זה אמנם מאוחר אבל טוב שהתעוררנו. זה אבסורד לקחת ארנונה מאתרי הנצחה. בכל נושא הארנונה הכל מופקר ואין קריטריונים ולכן הגיע הזמן לעשות סדר.

29 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת כספים להמשך דיון

תגובות

מומלצים