צה"ל צבא העם, צבא של שוויון

מדינת ישראל עוברת ימים קשים ומבחן אמת, מבצע "צוק איתן" הפך למלחמה עם כל מאפייני המלחמה, בה נוטלים חלק חילות היבשה, האוויר וחיל ים, ובנוסף מתמודדים כוחות הביטחון עם הפרות סדר בשטחים וברחבי והמדינה

30.07.2014 מאת: חליל חלבי
צה"ל צבא העם, צבא של שוויון

רוב אזרחי המדינה דוגלים בשלום, מגבים ומחבקים את צה"ל, כולנו רוצים שלום ושלווה ואין אחד שש למלחמה, חוסנה של המדינה טמון באחדותה והציבור מגלה אחריות ובגרות ועל-כך צריך להצדיע לו.

מדינת ישראל בטרם עזבה את עזה, הרסה ישובים שבנתה והשקיעה בהם הון עתק, נתנה את השטח  לפלסטינים במטרה להתחיל בהקמת מדינתם, אפשרה להם לנהל עצמם בעצמם וללא כיבוש.

ממשל חמאס שהשתלט בכוח הנשק שחט והרג את שלטון הרשות ואנשי ארגון הפתח, החמאס בנה לעצמו מדינת חמאס עם אדיאלוגיה דתית פנדומנטליסטית, והכריז שהוא אינו מכיר בישראל, תוך כדי כך הקים לעצמו מסגרות צבאיות וניהל תעמולה אקטיבית ומלטנטית, מהלכיו הוכיחו את כוונתו והדרך אליה, במהלכיו גם לקח את העם הפלסטיני שיושב בעזה בני ערובה ומאחוריהם הסתתר,יחד עם זאת עסק בטרפוד מהלכי השלום עם הרשות.

אנחנו אזרחי המדינה בני העדה הדרוזית כמו יתר העם בישראל רוצים שלום ורוצים שהעם הפלסטיני יגיע לנחלה, יגשים את חלומו ויקים את מדינתו, הסכמי השלום הם הוכחה לכוונותיה של המדינה למהלכים עם הרשות הפלסטינית, כולנו מתעבי מלחמה, קטל והרס, כולנו מתנגדים לכל צמאי הדם ההרג והמוות, האבסורד הוא שישראל נלחמת בהם בעזה אך עוזרת להם בסוריה!!! צריך להיזהר מאותם גורמים קיצוניים שפועלים לפי אורנטציה דתית. רק השלום הוא תשובה נכונה ואליו צריך להגיע.

חליל חלביהעדה הדרוזית חברה המונה כ100 אלף תושבים, אזרחים לכל דבר המקיימים את החובות האזרחיות באופן מלא, השתלבו בחיי המדינה ועמדו איתן בכל המבחנים שמדינת ישראל התמודדה בהם. במלחמה זאת החיילים הדרוזים מגנים על המדינה לצד חיילים יהודים ועושים עבודתם נאמנה ובאחריות תוך כדי טוהר מידות ומוסר גבוהה.

אל"מ רסלאן עליאן הוא דגם מייצג של אזרחי ישראל הלא יהודים דרוזים, ודוגמא זאת קיימת יותר מ66 שנות קיום מדינת ישראל.

הדרוזים למרות היותם שווים בחובות הם לא היו אף פעם שווים בזכויות, ממשלות ישראל לדורותיהם קיפחו אותנו ופגעו בזכויותינו.

צר לי שאני מדבר בעת הזאת בנימה אישית עדתית, הייתי רוצה להימנע מכך בכלל, או להמתין עד סיום המלחמה הזאת, אך הניסיון מלמד עם שוך הקרבות חוזרים החיים לשגרה והכול נשכח.

אך בכדי להישאר בתודעה צריך להזכיר עובדות מספר, דברים שקרו במהלך מלחמות העבר ופגעו בזכויות לוחמים ובציבור נאמן.

אני רוצה לקוות שהפעם עם סיום המלחמה ושובם של החיילים הדרוזים בשלום לבתיהם יופתעו לגלות כי לא הפקיעו להם את אדמותיהם, נהפוך הוא אשרו לישובים הדרוזים תוכניות בנייה כדי שיוכל כול חייל משוחרר לקבל היתרי בנייה, חשמל, מים ותשתיות, יזכו למענקים, יאשרו להם אזורי תעשייה ויעזרו להם בהקמת מפעלים.

לא יקרה מה שקרה בעבר כשחיילים סיומו להגן על המדינה ושבו לביתם גילו כי הממסד השלטוני דאג לנשל אותם מהקניין שלהם והעדיף עליהם אחרים. צר לי לציין כי במלחמת לבנון השנייה נושא העושק והניצול של פגיעה בזכויותינו הקנייניות והאזרחיות בלט בצורה מבישה, באותה עת העבירו את אזור התעשייה תפן שרובו על אדמות דרוזיות לטובת מועצה תעשייתית תפן כדי שהם ייהנו מארנונה, גילנו גם כי מפקיעים לנו אדמות בכרמל לטובת הפארק כשבאותה עת גורעים מהפארק אדמות לטובת דניה ונשר, גילנו שעל אדמותינו בעמק יזרעאל מתכננים 12 פרויקטים לאומיים וזאת מבלי לידע אותנו או לשתף אותנו במהלכים. בעצם ראינו כמה אנחנו הדרוזים' בצה"ל שווים, אך באזרחות וללא המדים ערבים וזכויותינו נפגעים.

אין ספק שהציבור היהודי ברובו לא יודע ממדיניות ההפליה והעושק כלפי הדרוזים, צר לי לומר כי התקשורת העברית מתעלמת ממדיניות הממסד ולא מדווחת על כך, אף לפעמים משתפת פעולה עימו כדי לטשטש. אני פונה לעם שיושב בציון לאמץ לליבו את הדרוזים וידרוש ממשלת ישראל לשנות מהיסוד מדיניותה כלפינו, כמעט אין למדינה בני ברית במזה"ת חוץ מהדרוזים, אז מדוע מפלים בנו לרעה? האם הנאמנות אינה שווה לאזרחות? והאם האזרחות אינה מקנה זכויות? אנחנו חייבים להיות על המשמר נגן על המדינה ביד אחת ותוך כדי כך להיאבק נגד ההפליה והעושק ביד שנייה, אסור להפלות אותנו לרעה, זכויותינו קודש ואותם נשיג במלחמה ובשלום.

תגובות

3. סאמר לפני 10 שנים
כל הכבוד
2. אמין לפני 10 שנים
כל הכבוד
1. חאמין לפני 10 שנים
יפה אבו זוהיר

מומלצים