הרפורמה בתכנון נכנסה לתוקף

הרפורמה בתכנון ובנייה נכנסה לתוקף היום, מעתה יוכל הציבור ליהנות מפטור מהיתר לצורך הקמת: מחסן, פרגולה, גגון, סוכך צל, הקמת גדר בין שכנים, התקנת קולטי שמש ודוד מים, הצבת שערי רכב בכניסה לחנייה, מזגן ועוד.

01.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הרפורמה בתכנון נכנסה לתוקף

הרפורמה בתכנון נכנסה לתוקף החל מה1.8.14 פטור מהיתר לפרגולה ומחסן 

בסיום הליך הבנייה יש לדווח לרשות המקומית באמצעות אתר האינטרנט "בונים", וזאת במטרה להקל  על  הציבור ולחסוך עמידה בתור. מטרת הרפורמה לשפר לקצר ולייעל את  השירות הניתן לציבור, ולהנגיש את  המידע לציבור.

הרפורמה, אשר אושרה בכנסת במרץ האחרון, מתמקדת בשני תחומים עיקריים: רישוי וחלוקה מחדש של סמכויות בין הוועדות השונות האמונות על תכנון ובנייה.

מטרותיה העיקריות של הרפורמה הן הקלה על האזרחים על ידי הפחתת הבירוקרטיה וזמני ההמתנה, וכן פישוט הליכי התכנון והבנייה באמצעות מתן זמן קצוב למדינה למענה ולאישור תכניות. במסגרת הרפורמה יינתן פטור גורף לנושאים מסוימים ובתחומים אחרים יהיו כרוכים מעתה בהליך רישוי מקוצר. על מנת להקל על האזרח, הוועדה מחויבת להשיב לפונה תוך 45 יום - ובמידה ולא עשתה כן יוענק לפונה אישור אוטומטי.

בכנס שהתקיים לקראת כניסת הרפורמה לתוקף אמר שר הפנים , גדעון סער: "הרפורמה היא עובדה קיימת. שני נושאים עיקרים מתוכה נכנסים לתוקף כבר מחר, העברת הסמכויות לוועדות המקומיות והפטורים מהיתר. לאחד יש חשיבות גדולה למערכת התכנון ולפירמידת התכנון, ולשני יש חשיבות מאוד גדולה לאזרחים".

"דיבורים על רפורמות בתכנון ובנייה נשמעו הרבה בשנים האחרונות. ההבדל ברפורמה הזאת, היא שהאחרות נשארו על הנייר, וזו יוצאת לפועל.

בפעילותם, מוסדות התכנון חייבים לשקף את מדיניות הממשלה ולשקף סדר עדיפויות חברתי. אנחנו חייבים להשתמש בכל האמצעים בכדי לצמצם את הפער הקיים בשוק הדיור ולהביא את מחירי הדיור למקום יותר שפוי. ועדות התכנון צריכות לתת עדיפות לתוכניות שיכולות להגדיל את היצע הדיור".

תגובות

מומלצים