המדינה תממן ייעוץ תזונאי לפעוטות עם מוגבלות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה תקנות למימון ייעוץ תזונאי לפעוטות עם מוגבלות קשה השוהים במסגרת מעונות יום שיקומיים. ח"כ אלהרר: "החלטה מצילת חיים".

01.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המדינה תממן ייעוץ תזונאי לפעוטות עם מוגבלות

התקנות נוסחו בעקבות הצעת חוק שקידמה ח"כ קארין אלהרר, יו"ר השדולה לשילוב ילדים עם מוגבלויות בחינוך.

על פי התקנות, ישולבו שירותי הייעוץ במסגרת הטיפולים הפרא- רפואיים המוענקים לפעוטות במעונות היום השיקומיים אשר מפעיל משרד הבריאות.
 
בתגובה לאישור התקנות אמרה ח"כ אלהרר: "מדובר בשירות הכרחי וחשוב הן לפעוטות עצמם והן לסובבים אותם, עד כדי הצלת חיים. הייעוץ התזונאי ימנע נזק רפואי ונפשי מיותר לילדים ולהוריהם שמתמודדים גם כך עם קשיים לא פשוטים בחיי היום יום". 

נתונים מראים כי ילדים עם צרכים מיוחדים מצויים בסיכון יתר לפיתוח בעיות בריאות הקשורות בתזונה, עד כדי 80% מכלל הפעוטות.

עם זאת, עד היום סל השירותים הניתנים במסגרת מעון יום שיקומי לא כלל הדרכה תזונאית המתאימה את המזון ואופן ההאכלה לצרכי הפעוט. מצבם הרפואי של פעוטות רבים מידרדר כתוצאה מתזונה לקויה, לא אחת משום שהסובבים אותם לא ידעו כיצד לטפל בהם. לצד הבעיות הרפואיות הקיימות אצל הפעוטות, הנזקים הנגרמים מהפרעות האכילה עלולים להיות חמורים מאוד, עד כדי מוות.

בעקבות פנייה של בית איזי שפירא וקואליציית ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים, הגישה לפני מספר חודשים ח"כ אלהרר הצעת חוק שתחייב מתן שירותי התזונה במעונות היום השיקומיים.

במהלך הליך החקיקה, הוסכם כי השירותים יעוגנו במסגרת תקנות של משרד הבריאות, אשר הובאו כאמור היום לאישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. על פי ההערכות, הייעוץ התזונאי יספק כלים חשובים להורים ולצוות הטיפולי להתמודדות עם הסיכונים ויסייע רבות במניעה וטיפול בבעיות התזונה של הפעוטות.

תגובות

מומלצים