הבלבול והדאגה לחיילי צה"ל בכפרים הדרוזים

בסוף השבוע כל מי שיצא לרחובות ולבתי הקפה בכפרים הדרוזים לא יכול היה שלא להבחין בדלות תנועת האנשים שהעדיפו להישאר בבתים מול מקלטי הטלוויזיה, שיחת היום היתה סביב המאורעות בעזה.

02.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הבלבול והדאגה לחיילי צה"ל בכפרים הדרוזים

מאז התחלת מבצע צוק איתן בעזה עברו 25 ימים, הלחימה בשטח עזה גובה מחיר כבד לצה"ל, העם בישראל קשוב, תומך ועוזר לחיילים הנלחמים, בני העדה הדרוזית אשר לכל אחד מהם יש בן משפחה או קרוב שמשרת בצבא, מודאגים כמו כל אזרח ישראלי אחר.

בימים הראשונים של הלחימה בעזה ועד סוף שבוע זה שצה"ל ביקש מהאזרחים לא להגיע יותר לדרום, הרבה גופים ואנשים פרטיים נרתמו וגייסו מצרכים לחיילים ואפילו נסעו עד הגבול בכדי לחלק את מה שאספו.

בימים האחרונים כל המדינה צופה ורואה את עבודת הקודש שעושים חיילי צה"ל בכדי לשמור על הבית שבעורף, מה שלא פתרה כיפת ברזל וחיל האוויר.

חיילים רבים נפגעים וגם נהרגים, מצב הרוח בבתי האב בארץ הוא לא שונה מבכל בית דרוזי שמודאג לשלום החיילים הנלחמים בעזה.

בסוף השבוע ראינו שבתי קפה ומסעדות שבדרך כלל מלאים באנשים כמעט ריקים מאנשים, נתקלנו ברחובות ללא תנועה, כבר בשעת ערב מוקדמת, במקומות בודדים היו התקבצויות של מספר נערים וחיילים בחופשה.

ככל שהתקרבנו לאנשים מצאנו אותם משוחחים על המלחמה, הורים היו בקשר מתמיד עם הילדים והשתדלו להחזיר אותם הביתה מוקדם.

שמענו סיפורים של אנשים שהיו צריכים לחגוג אירועים ועשו את זה במתכונת מצומצמת לאור הלחימה בדרום.

משמחים את החיילים

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ יוחנן דנינו, קיים הערכת מצב עם סגל הפיקוד של המשטרה וזאת בעקבות האירועים האחרונים בדרום שבסיומה הורה על:

א. פעילות משטרת ישראל תמשיך במתכונת מוגברת של רמת פעילות ג  בכל חלקי הארץ ובדגש לאזורים בהם היו ארועי הפרות סדר בימים האחרונים

ב. אלפי שוטרים הפרוסים ברחבי הארץ ימשיכו לפעול לשמירה על בטחון הציבור והסדר הציבורי.

ג. פריסת הכוחות תותאם כל העת לתמונת מצב האירועים ולהערכות מצב, מ"י ערוכה לכל תרחיש אפשרי ופרוסים עם כוחות ואמצעים מתאימים .

ד. משטרת ישראל תמשיך לגלות נחישות ואפס סובלנות מול גילויי אלימות ופורעי חוק.

ה. לצד הפעילות במישור המבצעי, המודיעיני והחקירתי, המשטרה תמשיך לפעול גם בערוצי ההידברות ואנו קוראים למנהיגים לקרוא לאיפוק ולשמירה על הסדר והחוק.

ו.משטרת ישראל רואה בחומרה רבה גילויי הסתה  מצד מגזרים שונים.

ז. ככלל, מ"י מאפשרת את חופש הביטוי והמחאה אולם במצבי חירום יינתן משקל משמעותי יותר למרכיב שלום הציבור וזאת במסגרת מחויבותה לכך.

המפכ"ל התייחס לאירועים: "משטרת ישראל מתייחסת  בחומרה לגילויי האלימות, ההסתה והפשיעה הלאומנית. אלו ימים רגישים במיוחד ומוטלת עלינו יחד עם כוחות הביטחון וצהל האחריות לעשות הכל ולגלות דריכות וערנות מבצעית מירבית ולהגיב לכל תרחיש או קריאה באופן מידי .

עוד קורא המפכ"ל למנהיגי הציבור במגזרים השונים לגלות אחריות לאומית רגישות ואיפוק דווקא בעת הזו, אלו ימים  רגישים ביותר מתחילת המערכה, אני רואה את ההסתות, הפרות החוק והסדר בחומרה יתרה לאור המצב הביטחוני ולכן ההנחיה לכוחותינו  לגלות אפס סובלנות".

תגובות

3. רמי לפני 10 שנים
אוהבים אותכם חיילי צה"ל
2. דרוזים ישראלים לפני 10 שנים
אנו חלק מהעם ומהמדינה בישראל
1. אמין לפני 10 שנים
שיחזרו הביתה בשלום כל החיילים

מומלצים