תוכנית המתאר בעוספיה מגיעה לשלבים חדשים

הציבור שנפגע מתוכנית עד/ 301 של עוספיה שהופקדה לועדה המחוזית לא שומע את האמת ממי שאמור לתת תשובות, היתה בקשה של המועצה לתיקון בתוכנית שלא אושרה, העמותה למעקב וביקורת התבקשה להתערב.

02.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תוכנית המתאר בעוספיה מגיעה לשלבים חדשים

עם הפקדת תכנית המתאר לוועדה המחוזית במשרד הפנים קמה צעקה של אנשים שטענו שהם נפגעים מהתוכנית המופקדת ואז  ראש המועצה וגיה כיוף יחד עם ריאד מרזוק פנו לוועדה לעשות תיקונים במתווה תכנית שלא נפרט כרגע.

הועדה התכנסה בשבוע שעבר ולא התקבלה החלטה בפגישה הראשונה לדון בנושא זה, בסופו של דבר התיקון נדחה.

כעת העמותה למעקב וביקורת בעוספיה באה ומשגרת מכתבים בנדון, לראש המועצה וגיה כיוף, לחברי המועצה ולמנהל המחוז יוסף משלב ומבקשת תשובות.

במכתב העמותה מציינת שעד היום הם לא התערבו ולא ביקרו את תכנית המתאר שהוגשה להפקדה, אבל לאחר שהגיעו לידיהם שני מכתבים חתומים ע"י ראש המועצה וחברי המועצה האני עמאשה, טועמה רוחאנא, עמאד אבו זאלף, ומוופק אבו פארס שנשלחו לממונה על המחוז יוסף משלב ולראש המועצה וגיה כיוף, ראו שמחובתם להתייחס לנעשה, מאחר ובמכתב ראש המועצה למשלב הוא כותב שהוא רוצה לתקן בתכנית "בכדי שנוכל להפקיד את התכנית בהקדם ולהסכים לה במידה ולא נוכל להיות שותפים לתכנית זו שאין אנו שותפים בה".

הועדה לביקורת שואלת: אם המועצה אינה שותפה לתכנית זאת ע"פ דברי ראש המועצה אז מדוע ראש המועצה הסכים להפקיד אותה?

הועדה מביאה את סעיף 7 במכתבם של חברי המועצה אל ראש המועצה ובו הם פונים ומבקשים ממנו: "אנו מבקשים לא להפקיד היום את התכנית אלא לדחות את ההפקדה עד אשר תובא לדיון ולאישור המליאה וכן לאחר ישיבה מקצועית עם צוות התכנון".

"אנו רואים בעצמנו שליחי הציבור, מדגישים שאין אנו מתנגדים להפקדתה של תכנית המתאר אולם אין אנו יכולים לאשר אותה כפי שהיא מוצעת היום".

תמונה לדוגמה

הועדה לביקורת מברכת את חברי המועצה על התושייה והבנת הליקויים שבתכנית המתאר אך מציינת שקולם לא נשמע ומחאתם וזעקתם במכתב זה כדי לצאת ידי חובה אחרת היו הופכים שולחנות במועצה ומוחים על הליך ההפקדה ומופיעים בציבור להסביר את עמדתם הנ"ל ללא משוא פנים.

הועדה לביקורת טוענת ששתיקתם של חברי המועצה מעידה על הסכמה מלאה להפקדה ולמהלך של ראש המועצה.

חברי העמותה לביקורת שואלים שאלות ורוצים תשובות: "האם המכתב של ראש מועצת עוספיה לממונה על המחוז בדבר קבלת התכנית בחזרה לאחר עיון, הגיע ליעדו?".

הועדה שואלת האם התכנית הוחזרה לראש המועצה כבקשתו?  הועדה מבקשת לקבל לידיה את תשובת הממונה על המחוז.

הם פונים למשלב ומצרפים את קריאתם לבקשתו שבנדון של ראש המועצה וגיה לא להפקיד את התכנית ולהחזירה לתיקונים ולאישור מליאת המועצה המקומית עוספיה.

למכתב וגיה לממונה על המחוז

המכתב

תגובות

11. תכנית מתאר לפני 10 שנים
רמאות ואחריות
10. חחחחח....... לפני 10 שנים
מיתאר
9. ראש העיר לפני 10 שנים
נפגע
8. שפוי לפני 10 שנים
ברכות ואכזבות
7. עספאנ לפני 10 שנים
לא מעוניינים לקדם אותנו בכלום
6. תושב לפני 10 שנים
כל הכבוד לעמותה לביקורת
5. אני לפני 10 שנים
מי שלח מכתב ?
4. עיספאוי לפני 10 שנים
כל הכבוד לביקורת
3. מהנדס לפני 10 שנים
להגיד את האמת
2. בעל קרקע לפני 10 שנים
לאן אתה ממהר אדון
1. תושב מאוכזב מאוד לפני 10 שנים
תכנית המתאר וחברי המועצה

מומלצים