גביית ארנונה המצב קריטי בעוספיה

תושבים שמשלמים ארנונה כמו שעון בהוראת קבע פתאום מגלים עיקול על חשבונם וחיובים שלא כחוק בגלל חוסר מעקב של נבחרי הציבור בכפר, מצבם הרע של תושבי עוספיה שלוקחים מהם יותר כי בחרו בהוראת קבע.

03.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גביית ארנונה המצב קריטי בעוספיה

בשנה האחרונה אישרה מליאת מועצת עוספיה צו ארנונה פעמיים, התושבים הפשוטים שאין להם זמן לבדוק ובדרך כלל לא יודעים לקרוא את הסעיפים בשובר התשלום, משלמים מה שאומרים להם מבלי לבדוק.

גם בשוברי התשלום הנוכחיים ממשיכה מועצת עוספיה לגבות היטלים ואגרות ביוב לא חוקיים, שאסר שר הפנים על המועצות לגבות ללא אישור המליאה והשר.

כספים שנגבים בכל מיני סעיפים מביאים את התושבים להיות מתוסכלים ומאבדים את האימון ברשות המקומית.

אזרח שיש לו הוראת קבע, איך יתכן שהוא מוצא עיקול על חשבונו? ומדוע הגביה במועצת עוספיה מחייבת כספים על פעולת עיקול ? האם זו שיטה לקחת מהתושבים כספים שלא היה צריך לשלם?.

כפראותו תושב עוספיה משלם ארנונה בסדר קבוע לכל השנה ואת חשבון המים בנפרד בצורה מסודרת, אם מעיינים בטופס תשלום מגלים שרשרת של סעיפים שאין צורך בהם לתשלום, מה שמסבך את התושבים בלקרוא את המספרים המצוינים בשובר.

כאשר מסתכלים על החיוב השנתי לדירה רגילה, מגלים סכום כספי שעולה על 6000 ש"ח בזמן שבמועצה אומרים שסקר נכסים לא מופעל בעוספיה.

ניסינו לשוחח עם חלק מחברי הקואליציה של מועצת עוספיה שמבינים את מצוקתם של התושבים ובעיקר מגדירים את הנושא "המצב הקריטי בעוספיה" הבעיה שאין בידם של אותם נבחרים לעשות שום דבר בעניין.

מפרסומים רבים בנושא הארנונה, כבר כתבנו שעכשיו תדרשו להוציא עוד יותר כסף מכיסכם לצורך ההתייקרות בארנונה, כמה זה עולה לכם? ולמה העליה הזו באה עכשיו?.

במועצות המקומיות נכנעים להוראת משרד הפנים מה שחל על ערים ומועצות מבוססות שמקבלים שירות כולל ולא חיים בכפר שכל הכבישים בו מלוכלכים וערימות אשפה וגיזום מחכות שבועות לפינוי ע"י המועצות שמתקשות לתת חצי מענה למען רווחת הציבור כי כל הכסף הולך למשכורות וחובות בלבד, כל מי שמבקר בכפרים נתקל במספר כבישים שהתאורה בהם לא עובדת או שעובדת ביום ובלילה לא, כי אין מי שיחזיק ויסדיר אותה.

תעריפי הארנונה ברשויות המקומיות, בשנת תקציב 2012 עמד על שיעור ההתייקרות האוטומטי של הארנונה לעומת שנת התקציב 2011 על 3.1%, את התוצאה כופלים ב-80% בגין מה שמכונה מקדם "התייעלות".

תמונה לדוגמהמליאת מועצת עוספיה אישרה צו מיסים בתחילת שנת 2011 התושבים משלמים עבור דירת מגורים בצו 2011, למטר מרובע 30.81 ש"ח, לעומת שנת 2010, שולם למטר מרובע 30.39, עכשיו הם ידרשו לשלם עוד כמה ש"ח למטר מרובע, בעלי עסקים בעוספיה נדרשו לשלם עד היום 60.60 ש"ח למטר מרובע, תחנות דלק שלמו  92.71 ש"ח למטר מרובע.

לאחר כל התקלות האלה שאין לאף אחד במועצת עוספיה תשובות לגביהן, מה קרה באמת, חשוב שכל תושב יגיע למחלקת הגביה ויבדוק טוב עבור מה הוא נדרש לשלם ולא לתת למועצה לקלקל לכם את מצב הרוח.

את התלונה הפנינו למחלקה המשפטית במשרד הפנים, למבקר המועצה עו"ד מואנס עלו וללשכת ראש המועצה וגיה כיוף.

כל תגובה שתגיע למיל המערכת מאותם משרדים. תפורסם במלואה.

תגובות

15. חנ נו לפני 10 שנים
עספיא
14. העמותה למעקב לפני 10 שנים
מיסים
13. נפגע ארנונה לפני 10 שנים
ואגי
12. פעו לפני 10 שנים
גביית ארנונה
11. חייב לפני 10 שנים
חייב למועצה מקומית 670 הפעילו עיקול
10. מציאותי לפני 10 שנים
היכן חברי במועצה הרדומים
9. תושב לפני 10 שנים
וגיה זה לא יעזור לך
8. עספאני מאוכזב לפני 10 שנים
אין שום דבר טוב בעוספיה
7. עספיא לפני 10 שנים
מועצת עספיא
6. עספאווי לפני 10 שנים
בושה למועצה הזו
5. אוסמה לפני 10 שנים
כל הכבוד לפורטל הכרמל
4. תושב לפני 10 שנים
ראש המועצה נכשל בגדול
3. מאוכזב לפני 10 שנים
מצב גרוע ביותר
2. אמיר לפני 10 שנים
התושבים משלמים פעמיים
1. תושב לפני 10 שנים
גנבים

מומלצים