העדר שמות רחובות בכרמל ממשיך לגבות מחיר חיי אדם

במועצות מדברים על כל דבר חוץ מלמען את רחובות הכפרים, אמבולנס שמקבל קריאה בשעה מאוחרת בלילה לטפל באדם שלקה בליבו, לא מצליח להגיע בזמן לחולה, עד להבאתו, בגלל העדר כתובות.

08.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
העדר שמות רחובות בכרמל ממשיך לגבות מחיר חיי אדם

צריך להגיד את האמת למקבלי ההחלטות שיבינו, כי כל עוד לא יצא הצדיק והגיבור שיעשה סדר ברחובות הכפרים, ימשיכו תושבים לשלם בחייהם, גם כשלא צריך, למרות אמונת הדרוזים שזה גורל.

לפני מספר ימים, לדלית אל כרמל מוזעקים צוותי מד"א לטפל בקריאה של דום לב, אמבולנס מגיע לככר הראשי בכיוון השכונה ומשם הוא נעצר, כי אין כתובת ובשעה מאוחרת אין מי שיכול לכוון את הצוות לבית החולה.

הצוות מגיע לחולה באיחור רב, מה שמחייב במקרים כאלה הגעה מינימלית של מספר דקות בלבד, כדי להחזיר את פעימות הלב לשגרה וניתן לעשות את זה היום עם השכלול שישנו באמבולנס וע"י הצוות המיומן במקרים אלו.

יש לציין שבמקרים קשים ועבור חולים בשבילם כל רגע הוא קריטי, כוחות ההצלה מגיעים באיחור של 15 עד 20 דקות למקום האירוע, כי קשה להם להתמצא במקום מאחר ואין שמות רחובות.

 

רחוב ישן בדליה

פרסום קודם בנדון

עד כמה קשה להציל חיים בכפרי הכרמל

מחדל, למרות התפתחותם המואצת של היישובים דליה ועוספיה, הרחובות ללא שמות או מספרים וזה מקשה על כוחות ההצלה להגיע ולפעול במהירות בכתובות המבוקשות.

פעמים רבות כשתושבים מזעיקים כוחות הצלה וביטחון, הם נאלצים לבזבז זמן רב בחיפוש המיקום מכיוון שאין לרחובות שמות והם לא מצליחים למצוא את הכתובת.

בשנים האחרונות גדלה בשיעור ניכר אוכלוסיית שני הכפרים בכרמל ובהעדר שמות רחובות ומספור הולם,  כוחות הצלה מתקשים להגיע למקומות ולכתובות שמבקשים עזרה להצלה או פינוי חולים.

בעבר עם כינון המועצות דליה ועוספיה, מיספרו רחובות ונתנו שמות לכבישים, לפני כעשור הדבר הופסק משום מה, זה יצר בעיה רצינית, מאחר והישובים ממשיכים לגדול ולהתפתח ורחובות ממשיכים להתווסף ללא שמות או מספרים, כורח המציאות מחייב מציאת פתרון לבעיה זו.

במקרים רבים נאלצים להדריך את האנשים טלפונית, בפרטי פרטים ובשיחות ארוכות ומיותרות.‬

יחד עם כוחות מד"א שפועלים בכפרי הכרמל ישנם מתנדבים צעירים שלא מכירים את הכתובות ומתקשים להוביל את כוחות ההצלה למקום המבוקש.

יש לציין שבמקרים קשים ועבור חולים בשבילם כל רגע הוא קריטי, כוחות ההצלה מגיעים באיחור של 15 עד 20 דקות למקום האירוע.

בתאונות שמתרחשות באזור לב הכפר שאינו נמצא בכביש הראשי, ישנם לפעמים לכודים ברכב ולוקח זמן רב לכוחות הצלה להגיע למקום בגלל שאין הכוונה או שמות של רחובות.

בערים הגדולות מוקד ההצלה יכול לכוון את הכוחות דרך המוקד ולהדריכם באיזה פניה לפנות ואיזה דרך לקחת. אצלנו בכפרים כוחות ההצלה מכירים את הבנקים, קופות חולים והשוק ומעבר לזה הם לא יכולים להגיע לשום יעד בזמן המבוקש.

אם היו שמות רחובות קיימים היו יכולים לתכנת אותם למדריך האלקטרוני ואז היו יכולים להיות מודרכים דרכו, היום בכל ניידת משטרה, אמבולנס ומכבי אש ישנם אמצעים לזיהוי והדרכה למקומות.

כבישים

בין כל המתנדבים ישנם מספר מתנדבים בוגרים שפועלים בשיתוף כוחות ההצלה שמוזעקים בכל שעות היום והלילה להדריך ולעזור לכוחות ההצלה, לשם כך הם הוכשרו.

אז עד שיוחלט לשלט ולקבוע שמות לרחובות בכפרים, נשאר עם המצב הקיים, זה חומר למחשבה עד כמה חשוב להגיע ולהציל חיים ברגע שנדרשים לזה.

בזמן הקמת המדינה היו מנהיגים שהרבה חשבו שהם פרימיטיבים ולא יודעים כלום, אותם מנהיגים חשבו כבר על התפתחות הכפר ושילטו את הרחובות במספרים, מה שלא עושים המנהיגים של היום.

אחרי עשרים שנה הכל הופקר ולשלטים לא היה יותר חשיבות, תושבים מאשימים את השלטון המקומי במחדל שכרגע עולה לנו בחיי אדם.

תגובות

6. יסמין לפני 10 שנים
כל הכבוד על העלאת הבעיה
5. אייל לפני 10 שנים
המחדל זועק לשמיים
4. דלואנייה לפני 10 שנים
לראשי המועצות לא אכפת מהתושבים
3. נבילה לפני 10 שנים
צודקק במאה אחוז
2. דר מאלק לפני 10 שנים
סטארט אפ
1. העמותה למעקב וביקורת בעוספיה לפני 10 שנים
מתכון לשחיתות

מומלצים