מצלמות אבטחה ביישובים

מערכות האבטחה היישוביות ביישובים רבים אינם כוללים מצלמות אבטחה אלא מאובטחים באמצעים מיושנים מאוד

10.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מצלמות אבטחה ביישובים

ברוב היישובים בהם קיימת אבטחה, כאשר אנו מדברים על יישובים קטנים יחסית, מדובר באבטחה פיזית על ידי גדר היקפית סביב היישוב, לעיתים גדר בעלת מערכת התראה על נגיעות שמועברות למרכז פיקוד אך לרוב גדר בלבד (אשר אותה ניתן לחתוך בקלות מאוד, למותר לציין).

בנוסף לגדרות ישנו שער ברוב היישובים אותו תושבי היישוב יכולים לפתוח ולסגור באם הם מחוברים למערכת. כמו כן אבטחת היישוב כולו תלויה בגדר. ביישובים רבים ישנה עמדת שמירה אשר פעילה לפחות בלילות, ובה יושב שומר אשר גורל אבטחת היישוב מצוי בידיו. הוא קובע האם לבדוק את הרכבים באדיקות או לא ובמקרה בו הוא "מחפף" אין שום תועלת לכל מערך האבטחה היישובי.

מצלמות אבטחה כפיתרון נוסף לאבטחת יישובים

ביישובים רבים ברחבי ישראל ובאזור הכרמל בפרט בחרו להוסיף למערך האבטחה היישובי אמצעי הגנה נוסף של מצלמות אבטחה. מצלמות האבטחה בימינו מתקדמות מאוד ויכולות לצלם שעות רבות ללא הפרעה. כמו כן מצלמות האבטחה בימינו עמידות מאוד לפגעי מזג האויר וכמו כן לרוח, גשם חום וקור ויכולות להחזיק מעמד שנים על גבי שנים.

מצלמות האבטחה פועלות ביישובים בשני מישורים – ראשית במישור ההרתעה. גנב אשר יודע שבמקום בו הוא מתכנן לבצע את זממו ישנו מערך אבטחה גדול הכולל מצלמות אבטחה ייאלץ לחשוב פעמיים. לא רק גנב כי אם מפגע או דבר דומה וכל גורם אשר מעוניין ברעתכם. כמו כן במקרה בו בוצע כבר פשע, יוכלו צילומי מצלמות האבטחה אשר נמצאות אצל מרכז הפיקוד של האבטחה ביישוב (בדרך כלל בהנהלה או בעירייה). צילומים אלה יעזרו למשטרה בפענוח הפשע ובמציאת האשם.

מצלמהיצויין כי ביישובים מסוימים אף קיים מערך פיקוד און ליין למצלמות האבטחה אשר ברגע האמת יכולים למנוע פשע ולא רק בדיעבד לתחקר אותו. כלומר ישנם יתרונות רבים בהצבת מערך מצלמות אבטחה בכל יישוב ויישוב ישנם סיפורי הצלחה רבים על גנבים שנתפסו פשעים שנמנעו, מקרים שנפתרו ועוד ועוד...

מצלמות אבטחה לבית

ביישובים רבים מבינים שמעבר למערך האבטחה היישובי ישנו צורך באבטחה פרטית לכל בית ובית. לכן ממליצים לתושבים להתקין מצלמות אבטחה שכאלה שלרוב עובדות על עיקרון מעגל סגור ומחוברות למסך בתוך הבית. ישנם יישובים רבים בהם הגיעו לעסקה בין היישובים והחברה כך שתושבי היישוב יקבלו הנחות.

באמצעות שילוב של מצלמות אבטחה בבית כחלק ממערכת בית חכם הכוללת גם אזעקה שמקושרת למוקד אבטחה אתם מקבלים מענה גורף לכל צורכי האבטחה של הבית. למותר לציין כי גם בעסקים ישנו צורך עז במערכות אזעקה ואבטחה וניתן ביישובים אשר הגיעו להסדר עם חברות אבטחה ליצור שיתוף פעולה והנחות לבעלי בתים ועסקים ביישוב.

תגובות

מומלצים