ריצות לילה לאור הירח במועצה האזורית מגידו

עשרות, לעיתים אף מאות אנשים, מתכנסים בליל ירח מלא באחד מיישובי המועצה האזורית מגידו, למטרה משותפת אחת, לרוץ או ללכת יחד, בשטח, לאור הירח.

11.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ריצות לילה לאור הירח במועצה האזורית מגידו

זו כבר השנה השלישית, שזה קורה, פעם בחודש, בין האביב לסתיו. בין המשתתפים אפשר למצוא נשים וגברים, אצנים ותיקים לצד מתחילים, סבים ונכדים.

המתכונת דומה. נפגשים במקום שנקבע מראש, תדריך קצר, הסבר על המסלול ואחריו נזרקים אל תוך הלילה, אל השקט, אל שבילי האזור, המוארים באור הירח. סטיקלייטים זוהרים מראים למשתתפים את הדרך, במסלולים שאורכם שניים, חמישה או עשרה קילומטרים. אפשר בריצה, אפשר בהליכה. כל אחד ברמה שלו, כל אחד והקצב שלו.

שחם ברקת (רמות מנשה), אשר יזם את הרעיון, יחד עם ינון נבו (עין השופט),  מספר מאיפה בא הרעיון ואיך הכול התחיל: "היוזמה החלה לפני שנתיים, כאשר ינון ואני נחשפנו לטרנד הריצות בליל ירח מלא, שהחלו לצוץ במספר מקומות בארץ. חשבנו לעצמנו שהאזור שלנו, עם הטבע והאנשים, יתאים מאוד לריצות כאלה. הרעיון היה לקיים אירוע עממי, לאנשים שאוהבים לרוץ ויהווה מפגש חברתי אזורי.

אירוע פשוט להפקה וארגון ולא יקר, שימשוך משתתפים רבים וכזה שיתאים לכולם – גם לאצנים מקצוענים וגם לרצים חובבים ואנשים שבאים להליכה. פרסמנו את האירוע בעיקר לחברים והופתענו כשהגיעו כשבעים משתתפים", נזכר שחם בריצה הראשונה, שהתקיימה ברמות מנשה בקיץ 2012, "נוכחנו לראות עד כמה אנשים נהנים מהקונספט של האירוע.

כמה מהמשתתפים אף הציעו לארגן אירוע דומה בקיבוצם. משם התגלגל הרעיון שבכל חודש ישוב אחר יארח ויפיק בעצמו את האירוע, כאשר אנחנו מפקחים ומספקים את הציוד הדרוש. מריצה לריצה ומשנה לשנה, כמות המשתתפים הלכה וגדלה. היו כבר ריצות בהן השתתפו כ-400 איש".

גם  המועצה האזורית מגידו, נרתמה ליוזמה, ומעניקה לאירועים תמיכה לוגיסטית וכספית.
"ריצות ליל ירח הן יוזמה ספורטיבית נהדרת של צעירים ביישובי המועצה", אומר איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו ומשתתף קבוע בריצות, "יש להן ערך רב כאירוע ספורט, בהכרת שטחי המועצה וכמפגש חברתי וקהילתי יוצא דופן. אני מברך את כל מי ששותף ליוזמה לארגון ולביצוע. המועצה תמשיך לתמוך ולהעצים את האירוע המדהים הזה".

רצים

השנה הצטרף גם נועם רז מרמת השופט לצוות המארגן והחלטנו לשים דגש רב יותר על המשפחתיות והעממיות של האירוע. הוספנו את "המסלול המשפחתי" - מסלול נוח, באורך של כשני ק"מ, המאפשר לכל הגילאים, כולל משפחות עם ילדים קטנים, לקחת חלק באירוע. בנוסף, אנחנו מעוניינים שהאירוע יהווה במה ליוזמות מקומיות בישובים המארחים ובישובי המועצה.

כך, למשל, בריצה ברמת השופט – את הכיבוד לאחר הריצה הכינה חברת הקיבוץ שמפעילה קייטרינג מקומי; בריצה במשמר העמק ארחנו את ילדי כיתה ז' ברמות מנשה, שאחת ממשימות שנת הבר-מצווה שלהם היא פעילות התרמה למען ילדי וראייטי. הילדים מכרו בקבוקי מים למשתתפי הריצה ואת הסכום שנאסף מהמכירה, העבירו לילדי וראייטי. 

כמו כן, מיתגנו מחדש את האירוע עם לוגו חדש ופתחנו עמוד פייסבוק ( ריצות ליל ירח מלא במגידו), בו אפשר למצוא את כל העדכונים לקראת הריצות הקרובות ותמונות מריצות קודמות.

צילום: נועם רז.

תגובות

מומלצים