דרישת הדרוזים בלבנון להתחמש

בעקבות המצב הביטחוני הקשה ששורר בגבול הסורי הלבנוני, הדרוזים חשים איום ממשי, דרישתם מהממשלה להתחמש כדי להיות מוכנים נגד הטרור האסלמי, וליד גונבלאט מתנגד וויאם והאב תומך, דנים בדרכי התגוננות.

11.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דרישת הדרוזים בלבנון להתחמש

לראשונה הכפרים הדרוזים בלבנון יוצאים בדרישה להתחמש נגד האיום של הארגון האסלמי דאעש, הדרוזים אומרים שהדרישה באה לא כדי להלחם בצבא הלבנוני, אלא לצורך הגנה עצמית בעת שהצבא לא יצליח להגן על התושבים.

כל מי שחי במזרח התיכון ובמיוחד המיעוט הדרוזי והכורדים שקרובים מאוד לזירות הלחימה בסוריה ובעיראק, מבינים וחוששים מהתרחבות השליטה של ארגון המדינה האסלמית דאעש להרחיב את ההשתלטות על המדינות במזרח התיכון.

לבנוןבמפגש שהתקיים בין המנהיגים הדרוזים וליד גונבלאט חבר הפרלמנט הלבנוני וויאם והאב השר לשעבר בממשלת לבנון, נדון נושא זליגת הטרור ללבנון באמצעות ארגוני הטרור שנכנסו כבר לאדמת לבנון.

ויאם והאב הציע לחמש את כפרי הדרוזים בלבנון ואמר שזה הפתרון לשמור על ביטחון התושבים.

וליד גונבלאט דחה את הרעיון של והאב ואמר שראשי העיירות צריכים להיות יותר מפוכחים, ולבדוק את זהותם של כל מי שנכנסים לערים.

רוב הדרוזים דורשים מוליד לאמץ את הצעתו של ויאם והאב וכן להתחמש למען ביטחון הכפרים הדרוזים בלבנון, כאשר כל המטרה להשתמש בנשק למען הגנה ולא ללחימה בתוך לבנון.

דרוזיםהדרוזים לאורך שנים ואת זה מכירים השלטונות בלבנון וכל מי שעסק בכתיבה בלבנון, העדה הדרוזית ובניה אמיצים ויכולים להגן על עצמם מפני כל איום.

מקורות בטחוניים מדברים שהדרוזים באמצעות ויאם והאב, אומרים שאם הצבא הלבנוני יסרב לבקשתם, הם יפנו למדינות שכנות לסייע להם בחימוש.

ארגון חיזבאללה בלבנון גם הוא עומד ומגנה את ארגון דאעש ומכנה אותו ארגון טרור שאין לו דת ואין לו מדינה, ומפציר בכולם לעמוד כנגדו.

לדברים שאומר ויאם והאב בנדון

{YouTubeVideo id=r_w2aDdeAnk}

 

לדברים שאומר נסראללה בסרטון

{YouTubeVideo id=yNIMdLvsL-U}

תגובות

מומלצים