פאטמה שנאן זוכת פרויקט אמן בקהילה

משרד התרבות והספורט הכריז על 14 הזוכים בפרוייקט 'אמן בקהילה' לשנת תשמ"ה, בין הזוכים נמצאת בוגרת המכון לאמנות באורנים, פאטמה שנאן מהכפר ג'וליס. גם הבוגרת פאטמה אבו רומי מטמרה נבחרה לפרוייקט 'אמן מורה'.

12.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פאטמה שנאן זוכת פרויקט אמן בקהילה

גאווה במכון לאמנות במכללת אורנים: 2 בוגרות המכון בין זוכי המענקים של משרד התרבות והספורט לשנת תשע"ה
משרד התרבות והספורט הכריז אמש על בחירת 12 אמנים לפרויקט אמן מורה לשנת תשע"ה.

בוגרת המכון לאמנות במכללת אורנים פאטמה אבו רומי, מורה לאמנות בחטיבת הביניים אלפאראבי בטמרה, היא אחת 12 הזוכים בפרוייקט 'אמן מורה' עליהם הכריז אמש משרד התרבות והספורט.

במסגרת הפרויקט נבחרים  12 אמנים מצטיינים אשר השתלבו בפעילות אמנותית בחטיבות הביניים ובבתי ספר תיכוניים ברחבי הארץ. האמנים הזוכים יקבלו מענקים בהיקף כולל של למעלה מחצי מיליון שקלים, כך שכל אמן יקבל מענק חודשי  בסך 4,300 ₪ למשך 10 חודשים. הפרוייקט הינו בשיתוף משרד החינוך.

בשנת הלימודים הקרובה תמשיך אבו רומי את לימודיה במכון לאמנות במכללת אורנים במסלול 'אמן-מורה'. מסלול זה מאפשר למורים לאמנות ולאמנים מורים לימודי תואר שני בהוראה רב-תחומית במדעי הרוח. הלימודים משלבים לימודי אמנות עם לימודי תחומים משיקים, כמו ספרות, היסטוריה, מקרא ולימודי ארץ ישראל, הניתנים על ידי בכירי האמנים והחוקרים של האמנות, כמו פרופ׳ דוד וקשטיין, פריד אבו שקרה, עידית לבבי גבאי, יוחאי אברהמי, אלי שמיר, דורית רינגרט, דליה מאירי, רותי הלביץ כהן, ד״ר גליה בר-אור ואחרים.

יומיים קודם הכריז משרד התרבות והספורט גם על הזוכים בפרוייקט 'אמן בקהילה' לשנת תשמ"ה, גם פה בין 14 הזוכים נמצאת בוגרת המכון לאמנות באורנים, פאטמה שנאן מהכפר ג'וליס.

פאטמה שנאן

המענק ניתן לאמנים בוגרי מוסדות אקדמיים בארץ המעוניינים להשקיע מזמנם לעבודה בפריפריה. 87 אמנים הגישו הצעות לפרויקטים בתאום עם גורמים קהילתיים בישובים בהם בקשו לפעול, וכאמור רק 14 אושרו.

גם כאן, כל אחד מן הזוכים שיקדיש 8 שעות שבועיות לעבודה בקהילה ייהנה ממענק חודשי בסך 4300 שקלים למשך 10 חודשים. שנאן הציעה פרויקט קהילתי במסגרת עמותת רשת עמל.

אומרת ד"ר יעל גלעת, מי שעמדה בראש המכון לאמנות בשני האחרונות: "פאטמה אבו רומי ופאטמה שנאן הן אמניות  פעילות המציגות  בישראל ובחו"ל בגלריות מובילות  בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות.  זכייתן של שתי  יוצרות   אלה בפרסים המקדמים עשייה חברתית וחינוכית  כפרקטיקה האמנותית, משקפת היטב את  מקומו של המכון לאמנות באורנים בשדה האמנות המקומי, כבית ספר גבוה לאמנות וחינוך, ששם לו למטרה לקדם שיח אמנותי מקצועי ותובעני, בו  יש קדימות רדיקלית לעשייה חינוכית  בהקשרים של קהילה, סביבה וצדק חלוקתי."

תגובות

2. מהא לפני 10 שנים
גאווה
1. عسفيا לפני 10 שנים
تستاهلي عمل رائع والى الامام

מומלצים