מה קורה עם חלבון מהחי?

אם לוקחים סטייק בשר ומוצאים ממנו את השומנים, הוויטמינים והמינרלים עדין הסטייק ישמור על הצורה שלו. לעומת זה, אם מוצאים את החלבון נקבל שלולית נוזל שיש בה שומנים ומים.

12.08.2014 מאת: מאלכ הזימה
מה קורה עם חלבון מהחי?

בהמשך למאמר הקודם על החלבונים

גם לגבי החלב, יש הרבה צורות של החלב: דל שומן, 3% שומן ועוד ועדיין יש לו את ההרכב שלו, ואילו (בדומה לבשר) אם מוצאים את החלבון מהחלב נקבל שלולית נוזל שאינה דומה לחלב.

ברצוני להסביר על שני חומרים, שיש להם קשר לחלבון מהחי ולהתפתחותן של מחלות קשות , ובייחוד מחלת הסרטן (אין כוונה להפחיד אף אחד):

1. דיוקסין- הוא חומר מזהם שמקורו בתהליכי ייצור תעשייתיים , תעשיית המזון ובייחוד המזון המאוחסן בקופסאות מפח מתכתי.( הצבא האמריקאי השתמש בו להסרת עלים מהעצים במלחמת וייטנאם).

2. אפלטוקסין- זהו רעלן שמקורו בעובש (סוג של פטריות), המצוי במוצרים ישנים המכילים תירס ובוטנים בייחוד חמאת בוטנים.

הסכנה: החיבור של החלבון מהחי, עם מזהמים בגוף (אפלטוקסין ודיוקסין) וגם עם גלוטן, יוצר תאים טרום סרטניים. הצטברות כמות גדולה של תאים טרום סרטניים בגוף וחוסר יכולת של מערכת החיסון לסלק תאים אלו מהגוף, גורמים לכך שתאים אלו הופכים לתאים פעילים (תאים סרטניים).

*ברצוני להדגיש שמדובר על צריכת חלבון מהחי ולא מהצומח.

אחד החלבונים שיש בחלב הנו חלבון 'קזאין', המהווה 87% והוא הממריץ הגדול למחלת הסרטן.

מאלכ הזימהאנשים רזים לא בהכרח שהם סובלים מתת תזונה וחוסר חלבון בגוף. לצערי צעירים רבים, רוצים לנפח את מסת השריר ולעצב את הגוף, לכן נוטלים תוסף של חלבון. לטווח הרחוק זה נזק בלתי הפיך מבחינה בריאותית.

תוסף החלבון שלרוב, מתעמלים לפתוח הגוף או צעירים המתאמנים בחדר כושר וגם אנשים שחושבים שהם רזים וגופם דורש חלבון, נוטלים תוסף חלבון. חלבון זה מופק מהחי ולא מהצומח, לחלבון זה יש תרומה שלילית רבה מאוד לחלק גדול מהמחלות בייחוד מחלת הסרטן והשמנה.

התוסף חלבון גורם להגדלת נפח השריר, אבל לא מחזק את הגוף מבחינת כוח וחוזק. ספורטאים ואחרים שנוטלים תוסף חלבון, מתעייפים מהר מאד לאחר מאמץ קצר. בנוסף, התרכובת של התוסף פוגעת ביציבות של מערכת החיסון ומחלישה אותה. דבר נוסף ,התוסף חלבון מגביר עד מאד את התאבה המינית, מה שעשוי לגרום להתנהגויות מוזרות ושליליות בקרב מי שצורך את התוסף.

החלבון היעיל מצוי ברוב המזונות מהצומח: ירקות, קטניות ודגנים. הוא נמצא בערכים גבוהים במזונות הבאים: חומוס, נבטי אספסת, פולי סויה (פול), חיטה מלאה, תירס, בוטנים, שקדים, אגוזים, שעועית, עדשים, לוביה ואפונה.
(על ההתמודדות עם מחלת הסרטן בעזרת התזונה נכונה אפרט בהמשך).

תגובות

מומלצים