ביטוח חובה לרכב

מהו חוק ביטוח החובה ומדוע הוא כל כך חשוב? בשנת 1975 נקבע חוק ביטוח החובה, ועל פי חוק זה, מחוייב כל בעל רכב בשראל לרכוש ביטוח חובה לרכבו, וזאת על מנת שיוכל לקבל פיצוי הולם וטיפול מתאים במידה ואירעה לו תאונות דרכים.

13.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ביטוח חובה לרכב

כל זאת, ללא קשר למצבו הכלכלי או למידת מעורבותו בתאונה ( אין זה משנה אם היה אשם או לא בתאונה ). חוק ביטוח החובה לרכב דואג לכל מי שנפגע בתאונה, ללא קשר למצבו הכלכלי של הפוגע האחראי בתאונה. במסגרתו של חוק זה, נדרש כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה. עלותו של הביטוח נקבעת בהתאם לפרמטרים מסויימים, כגון מאפייניו של הרכב ( נפח מנוע, שנת ייצור, כריות אוויר וכו ) סוג הרכב, ( פרטי או מסחרי ), וכן מאפייניו של הנוהג ברכב- היסטוריית נהיגה, גיל, שנים על הכביש וכו'.

אילו כיסויים כולל במסגרתו הביטוח?

ביטוח החובה כולל כיסויים לנזקים פיזיים, אשר נגרמו בעקבות תאונת דרכים. בנוסף, הביטוח מתייחס גם לנזקים כלכליים שונים, אשר עלולים להיגרם לנפגע כתוצאה מפציעתו בתאונה, נזקים כלכליים כתוצאה מאובדן כושר עבודה ואובדן הכנסות, פגיעות נפשיות, סבך ממושך וכאב. הנזקים הפיזיים אשר מוזכרים במסגרתו של חוק ביטוח החובה מתייחסים לנזקי גוף: ליקוי גופני או שכלי, מחלות, מוות ועוד.

מהם הפיצויים הניתנים במסגרת חוק זה

חוק ביטוח החובה קובע פיצויים עבור נפגעים בתאונות דרכים. הפיצוי חל אך ורק במקרים בהם פוליסת הביטוח הינה בתוקף, כולל רישיון הנהיגה של הנהג, ואך ורק אם הנהג הפוגע לא היה תחת השפעה של סמים ו/או אלכוהול במהלך התאונה. במידה ואחד מהתנאים הללו לא מתקיים הפיצוי לא יינתן מטעם חברת הביטוח, ויועבר לטיפולה של חברת קרנית, המטפלת בתביעות מטעם המדינה.

כיצד מתבצעת התביעה?

כאשר נפגעתם בתאונה, בין אם הייתם הנהגים, או שנפגעתם כהולכי רגל, כל עוד קיימת פוליסת ביטוח רכב תקפה, אין כל משמעות למידת האשמה שלכם בתאונה. במסגרתו של חוק ביטוח החובה ניתן לפנות ישירות אל חברת הביטוח המבטחת ולתבוע אותה בגין פיצוי הולם. במקרים בהם מדבור בפציעה קשה יותר, אשר הובילה לנכות, יש להפנות את התביעה לבית המשפט המחוזי או בית משפט השלום. במידה וביטוח החובה אינו בתוקף או שהתקיימו המצבים השונים אשר אינם מאפשרים את קבלתו של הפיצוי, הרי שאין אפשרות לתבוע את חברת הביטוח, וכפי שנאמר- התביעה עוברת לטיפולה של חברת קרנית.

רכב

לסיכום

חוק ביטוח החובה נועד להגן על נפגעי תאונות הדרכים, ללא קשר למצבו הכלכלי של הגורם האחראי, והוא אחד החוקים החשובים ביותר שיש.ישנה חשיבות רבה לרכישת ביטוח זה, ומלבד העובדה שנהיגה ללא ביטוח חובה בתוקף נתפסת כעבירה על החוק, אשר עלולה אף להביא לשלילת רישיון או עונשים כבדים יותר, הרי גם שהיא מבטיחה גם פיצוי הולם בעת הצורך.

חברות ביטוח רבות מציעות את שירותן במסגרת ביטוח החובה, ולכן מומלץ לבצע השוואות מחירים בין החברות לצורך בחירת ביטוח החובה האטרקטיבי והמשתלם ביותר עבורכם.

תגובות

מומלצים