אלפים בהלווית אמל חליל, נסיף בדר ועאטף חג' במע'אר

שלושת ארונות ההרוגים בתאונה בשוויץ הגיעו לבתי התפילה בכפר מע'אר בגליל העליון, אלפים מבני העדה אנשי ציבור צמרת המשטרה וחברים ליוו את השלושה בדרכם האחרונה. סרטון

14.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אלפים בהלווית אמל חליל, נסיף בדר ועאטף חג' במע'אר

אלפי שוטרים, חברים ובני משפחה הגיעו לכפר מע'אר, ללוות בדרכם האחרונה את סנ"צ אמל חליל, רס"ב עאטף חאג' ונאסיף באדר, אשר נהרגו בתחילת השבוע בתאונת דרכים בשוויץ.

שני הארונות של אמל חליל ועאטף חאג ז"ל הונחו בבית תפילה אחד וארונו של נסיף בדר ז"ל הונח בבית תפילה קרוב מרוב העומס של המשתתפים בהלוויות.

האבל הוא כבד מנשוא, היו מספר מקרים של אנשים שנזקקו לטיפול ע"י צוותים רפואיים.

בהלוויה שהתקיימה במגרש העירוני במע'אר השתתף מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו.

סנ"צ אמל חליל שימש בתפקידו האחרון  כראש ענף חקירות במחוז הצפוני ורס"ב עאטף חאג' כחוקר בכיר ביחידה המרכזית של מחוז צפון.

ביום שני האחרון, במהלך טיול זוגות משותף בשוויץ, נהרגו השניים יחד עם חברם נאסיף באדר, איש חינוך ובן למשפחת שוטרים מכובדת, כאשר רכבת התנגשה ברכבם בשוויץ.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, ספד לשלושה: "איבדנו היום מטובי בנינו. הכאב גדול והחלל שנוצר עם לכתם מאתנו באכזריות ובחטף עמוק ורב. הם היו שוטרים יוצאי דופן ומיוחדים. לאורך כל שנות קיום משטרת ישראל שותפות בני העדה הדרוזית שזורה בגורלנו המשותף, בתרומה בל תסולא בפז לביטחון מדינת ישראל. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לכל הפצועים באירוע, מי ייתן וישובו לקו הבריאות במהרה".

לקראת תום דבריו, פנה המפכ"ל למשפחות ההרוגים והבטיח כי משטרת ישראל תמשיך ללוות אותן, "נעשה הכל כדי לתמוך ולחזק אתכם. כאבכם הוא כאבנו. אנו מרכינים ראש לזכר הבנים ומוקירים את זכרם. זיכרון דמותם יהיה חקוק בלבנו לעד".

מפקד המחוז הצפוני, ניצב זוהר דביר: "ביום שני קיבלנו את הבשורה המרה על אובדנם של חברנו לדרך, אנשים יקרים שנתנו את מיטב שנותיהם ותרמו מכוחם ומרצם בשירות המדינה, לקידום יעדי המשטרה והמחוז הצפוני. משפחות יקרות, אתן לא לבד. משטרת ישראל, קציני המחוז ושוטריו מחזקים אתכם. נמשיך לעמוד לצדכם".

סנ"צ אמל חליל, בן 53 במותו, הותיר אחריו את אשתו כאותר, ואת חמשת ילדיו: ענאן (27), רשא (23), ג'ולאן (21), ריאן (19) ומורן (14).

סנ"צ חליל התגייס למשטרה בשנת 1984 ומילא שורה ארוכה של תפקידם בהם ראש משרד חקירות בשומרון, מפקד מחלקה בקורס קצינים, ראש לשכת חקירות מרחב עמקים , מפקד תחנת אום אל פאחם ומפקד תחנת משגב. בתפקידו האחרון שירת כראש ענף החקירות של המחוז הצפוני.

סנ"צ חליל נחשב לקצין מקצועי ומסור אשר מילא את תפקידיו בהצטיינות. נוסף על תפקידיו, לא פעם ייצג סנ"צ חליל את המשטרה בכלי התקשורת ברשתות הערביות והשתתף  בפאנלים  של רשויות מקומיות בנושאי הסברה ופעילות המשטרה.

חבריו מספרים על איש משפחה למופת, שהיה גאה במשפחתו ולאחרונה זכה לחתן שניים מילדיו ולחגוג עמם. הוא אהב לטייל בטבע ולצלם, וניחן בשקט נפשי ורוגע. לדברי חבריו האמין כי השירות במשטרה הנו שליחות למען עם ישראל.

נצ"מ אבי חליווא קצין אגף החקירות והמודיעין במחוז הצפוני מפקדו של סנ"צ חליל ספד לו ואמר: "אמל, תקווה בעברית. מילה בעלת משמעות ההולמת את אישיותך. שקט נפשי, חיוך תמידי, מבט אופטימי אל החיים, רגישות. כזה היית אמל. תחסר לנו בכל רגע. נוח על משכבך בשלום". יהי זכרו ברוך.

רס"ב עאטף חאג', בן 49 במותו, הותיר אחריו את אשתו נימל וחמשת ילדיהם: מרלין (24), ראפע (22),סופיה (20) רים (17) ונור (14).

רס"ב חאג' התגייס למשטרה ב-1987 ומילא שורה ארוכה של תפקידם כלוחם במג"ב, סייר וחוקר נוער. בתפקידו האחרון שירת כחוקר בכיר ביחידה המרכזית במחוז צפון.

במהלך שירותו זכה לאות המופת, בשנת 1989 בהיותו בפעילות מבצעית ביחד עם שוטר     מג"ב נוסף הגיח לעברם מקומי חמוש בסכין, כשהוא מנסה לפגוע בחברו לעבודה, עאטף    נאבק עם המחבל , נטרל את התוקף מהסכין, על אף שהייתה לו  אפשרות לירות בו, הצליח  להשתלט עליו ולנטרל אותו מהסכין מבלי שפגע בו.

רס"ב חאג' השקיע רבות בחינוך ילדיו (בתו סיימה לימודי הנדסת כימיה בטכניון ובנו בוגר לימודי משפטים). הוא נחשב לשוטר מקצועי ומסור, חייכן וטוב לב אשר ידע למצוא פתרון לכל בעיה.

מפקדו, מפקד היחידה המרכזית במחוז צפון, ניצב משנה משה כהן, ספד לו וכתב: "עאטף, היתה לי הזכות להיות מפקדך בשנה האחרונה לחייך. איש משפחה לתפארת , שאך לפני חודשיים חיתן את ביתו הבכורה. שוטר מופת בכל רמ"ח איבריו, מקצועי, מסור, נעים הליכות, אהוב ואהוד על חבריו ומפקדיו. אין מילים שיכולות להעביר את העצב והכאב. הותרת אחריך ימ"ר שבור וכואב. לא נותר לי אלא לחבק את המשפחה האבלה ולחזק את היחידה אותה עזבת".

יהי זכרו ברוך.

 נאסיף בדר, בן 52 הותיר אחריו אישה ו-3 ילדים. יהי זכרו ברוך.

כל התמונות והסרטונים מההלוויה

 

 {YouTubeVideo id=JVXgyk2yFdw}

 

 {YouTubeVideo id=2-E1JPkgTnI}

 

ביום שני 11-8-14 בסביבות השעה 08:00 בבוקר, 3 התיירים הישראלים היו על שחצה את פסי הרכבת והתנגש ברכבת.

על פי עדויות מהמקום, הרכב שבו נסעו השלושה נגרר כמה מאות מטרים על ידי הרכבת עד שהצליחה לעצור. כוחות ביטחון והצלה רבים הגיעו לאזור וסייעו בחילוץ המורכב של ההרוגים והפצועים.

מעאר

אף נוסע שהיה ברכבת בעת התאונה לא נפגע. הישראלים שנפצעו באירוע פונו לבתי חולים בלוצרן ובציריך, שם הם מקבלים טיפול.

על פי כלי התקשורת המקומיים, מקום התאונה ידוע כבעייתי מכיוון שאין מחסום לפני הפסים, רק רמזור שמזהיר

ההרוגים

מימין לשמאל: אמל חליל, נסיף בדר, עאטף חאג', הצילום: באדיבות משפחת חליל

תגובות

מומלצים