הדרוזים ברמת הגולן בעצרת הזדהות למען האחים בסוריה

אלפיים השתתפו בעצרת למען המשפחות הדרוזיות בסווידה שבשבוע האחרון נכנס לאזורם האיום של דאעש ואלנסרה, הדרוזים הניפו דגלים וקראו לארגוני הטרור להתרחק מהדרוזים

18.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הדרוזים ברמת הגולן בעצרת הזדהות למען האחים בסוריה

זו פעם ראשונה לאחר פרוץ מלחמת האחים בסוריה, שהדרוזים מקיימים עצרת למען בני העדה הדרוזית במחוז סווידה שנרצחו ע"י האויב המוסלמי הקיצוני.

שיח'ים אנשי ציבור ותושבים רבים התכנסו במג'דל שמס לעצרת הזדהות למען הדרוזים בסוריה, בה העבירו מסר לארגוני הטרור, שהם לא ישבו בחיבוק ידיים אם יפגעו הדרוזים עוד.

יש לציין שלדרוזים ברמת הגולן יש משקל אסטרטגי חשוב, כיוון שרק דרכם יכולים הדרוזים בסוריה לקבל סיוע מידי, אם הדבר יהיה מחייב, והיום יותר מכל פעם מספר מדינות יאפשרו סיוע, רק שיבקשו.

העצרת שודרה בשידור חי לכפרים הדרוזים בסוריה, בה השמיעו השיח'ים וההנהגה הרוחנית את הדברים לדרוזים שם.

 

קטע מסרטון הצעדה

 

{YouTubeVideo id=Af7UJdXybjw}

{YouTubeVideo id=irFtaEK0KGY}

 זה מה שהיה בכפר דאמא שבסוריה

הרוגים בדאמא בסוריה בקרבות מול דאעש ואלנוסרה

מפת מחוז סווידהנפילתם של מספר הרוגים ופצועים בקרבות בכפר דאמא במחוז סווידה שבסוריה, מסעירה את בני העדה הדרוזית בישראל, כוח של משמר אזרחי שהתנדב לעצור את התקדמות אנשי ארגוני דאעש ואלנוסרה.

כוחות הארגונים הקיצוניים דאעש ואלנוסרה הגיעו לכפרים במחוז סווידה, הארגונים הניפו את דגליהם בכפר דאמא שבמחוז ומיד הדרוזים התחילו להתארגן ויצאו לקרב נגד הארגונים.

כתוצאה מהקרבות נפלו 6 חללים בקרב הדרוזים ועשרות נפצעו.

יש לציין שאלה שלחמו בארגונים ברובם לא חיילים אלא משמר אזרחי שהקימו תושבי הכפרים כדי להגן על הכפרים הדרוזים.

מתוך הכפרים דיווחו שאלה שהתקיפו את הכפרים הדרוזים היו מארגוני דאעש ואלנוסרה שקיבלו עזרה מהבדואים תושבי אזור "אל-לג'אה" שהצטרפו לשורות הארגונים הקיצוניים.

מחוז סווידה

האזרחים שנלחמו בלוחמי הארגונים האלה הצליחו להדוף את הקיצוניים מכפר דאמא, אבל הם מצפים שאלה יחזרו עוד הפעם בכוחות גדולים יותר.

הדרוזים קוראים כעת לשלטון לחמש אותם כדי להגן על הכפרים שלהם.

 

{YouTubeVideo id=GjzKKbUOchI} 

תגובות

2. ישמור ה' על הדרוזים בגולן לפני 10 שנים
ובחוראן ובבשן
1. موحدة לפני 10 שנים
الله مع الخير

מומלצים