במדינה נערכים לפתיחת שנת הלימודים והדרוזים מדברים

מערכת החינוך תקדיש את פתיחת שנת הלימודים החדשה תשע"ה, למגוון של נושאים מערכתיים ובכלל זה גם לאירועי הקיץ האחרונים ולמבצע צוק איתן, מה חדש בדאלית אל כרמל ועוספיה?

19.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
במדינה נערכים לפתיחת שנת הלימודים והדרוזים מדברים

בחינוך הדרוזי ובמועצות המקומיות ממשיכים להתעסק בדברים השוליים של המבנים ולא בתוכן.

בודקים מעבר של שישה ימי לימוד. כל העניין נעשה לצורך קישוט ומשחק מעל במה שלוקחים בו חלק ראשי הרשויות ומנהלת המחוז רחל מתוקי.

כך לא מנהלים חינוך, בעוד כמה ימים תפתח שנת הלימודים ואין לאף אחד תשובות לגבי כמות התלמידים בכתות, תוכן הלימוד, איכות המורים.

חוסר התמצאות של ועדי הורים במעקב והצורך בדרישה מביא את מקבלי ההחלטות לעשות צחוק מכולם.

במשרד החינוך מציינים, כי על רקע האירועים הביטחוניים ושיבושה של חופשת הקיץ, הוחלט, כי פתיחת שנת הלימודים תהא בסימן אחר ושונה; השבועיים הראשונים בכל רחבי הארץ ובפרט ביישובי הדרום יוקדשו לחזרה לשגרת למידה, באמצעות שילובן של פעילויות הפגה, מתן מענים רגשיים וחיזוק החוסן האישי.  

הימים הראשונים של החזרה ללימודים יכללו בבתי הספר: מפגשי שיח של המורה עם התלמידים, לרבות מפגש בקר ומפגש סיום.

המפגשים יעסקו בחוויות אישיות מהחופשה (מה היה קשה לי, מה עזר לי), פתיחת אלבום – תמונות מימי המבצע, עיסוק במעורבות חברתית - שיתוף בציפיות ובחלומות. שיתוף היועצות בשיח בכיתות, קבלת תלמידים חדשים למוסד (ילדי הגנים, תלמידי כיתות א' ותלמידי כיתות ז'), פעילות שכבתית/בית ספרית חווייתית לציון פתיחת שנת הלימודים, פעילות כיתתית – יצירת תקנון כיתתי בשיתוף הלומדים, פעילות של וועדות כיתה – חברי הוועדות יגבשו תכנית כיתתית שנתית.

בגני הילדים: הגננת תעסוק בזיהוי צרכים של הילדים באמצעות תצפיות. הגננת תעמיק את היכרותה עם כל ילד, אישיותו הייחודית, העדפותיו, נטיות ליבו וצרכיו הייחודיים. הגננת תתווך את המציאות לילדים ותסייע להם בעיבוד הרגשות שלהם.

הגן יקלוט את הילדים אשר חוו תקופה קשה ברגישות ויסייע להם להסתגל ולחזור לשגרה. ניתן לאפשר לילד, בשלבים הראשונים של הגן, להביא עמו מהבית חפץ אהוב. מסגרת  הגן תאפשר לילדים לעסוק בפעילות המועדפת עליו.

לאורך השבועיים הראשונים יקיימו בתי הספר פעילויות חברתיות, הפגתיות והתנדבותיות, אשר יכללו, בין היתר: פעילויות הפגה חד יומיות, ימי שד"ה, סיורים, אתרי מורשת, פעילות מש"צים ומד"צים, יום מוסיקלי, יום תרבות, הפנינג בית ספרי, בימות דיון, פעילות יוצרת, הפקות סרטונים, בזאר, תחרות כישרונות, ימי תנועות נוער, ארגוני נוער ויוזמות של מועצות תלמידים.

מוסדות החינוך המצויים ביישובי עוטף עזה מרחק 0-7 ק"מ יהיו בעלי דגשים ייחודיים, בהם: עיסוק בתהליכי טיפול, הכולל את ההיבט האישי, המשפחתי, הפרידה מהבית, פרידה מהורים, התייחסות להעדר תחושת חוסן של הבית.  גני הילדים יעסקו בטיפול בילדים אשר חזרו להרטיב. הטיפול בגני הילדים יתוגבר על פי צורך.

מוסדות חינוך במרחב מרחק 0-40 ק"מ יעסקו אף הם בעלי דגשים ייחודיים. בית הספר ינהל את השבועיים הראשונים במתכונת של הפגה, אשר תתמקד בקשב ובאיתור של צרכים רגשיים, חזרה רכה לשגרה , ימי השלמה לקיץ וריענון. ניתן לשלב אמצעים נוספים, כגון: שעת סופר, כתיבה יוצרת, אומנות פלסטית, תיאטרון, מוזיקה, ספורט ועוד.

תגובות

מומלצים