פתיחה ושחרור סתימות - אינסטלציה

אין מי שלא נתקל מפעם לפעם במצב המעצבן שבו המים בכיור המטבח מסרבים לרדת אל צינורות הניקוז אלא נשארים לעמוד בתוך הכיור, או כשהמים שיורדים באמבטיה עולים פתאום דרך חור הביוב ומפיצים סביבם ריח רע, וגם הצפה בשירותים בשל סתימה היא לא אירוע בלתי מוכר.

21.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פתיחה ושחרור סתימות - אינסטלציה

ישנם מקרים כאלה בהם אין מנוס מהזעקתו של אינסטלטור איכותי ואמין, אבל כמו במקרים רבים אחרים, הפיתרון הטוב ביותר לבעיה הוא למנוע ממנה להיווצר (אם כי חשוב לדעת שישנם מקרים שבהם בני הבית מקפידים על התנהלות נכונה, ובכל זאת נוצרת סתימה, בין אם בגלל משקעים שונים שיש במים עצמם ובין אם עקב תכנון לקוי של הצנרת או בלאי).

איך תמנעו היווצרות סתימות?

1. כדי שלא תיווצר סתימה בכיור של המטבח, חשוב מאוד להקפיד להשליך לפח האשפה את שאריות המזון שנשארות על הצלחות, עוד לפני ששוטפים את הכלים.

2. יש לוודא כי יש בכיור המטבח מסננת, שהגודל שלה מתאים בדיוק לפתח הניקוז, שהיא קבועה במקומה ויציבה ושמדובר במסננת שיוצרה מחומר איכותי. צעד זה והצעד הקודם ימנעו משאריות מזון ושאר לכלוכים לסתום את הצינורות שמוליכים את המים מכיור המטבח החוצה אל הביוב.

3. גם בשירותים יש להקפיד על השלכת חומרים מייצרי סתימות אל הפח ולא אל האסלה. טמפונים, מגבונים, פדים ושאר מוצרים העשויים מחומר בלתי מתכלה דינם אחד - לפח, וכך יצטמצמו באופן משמעותי הסתימות וההצפות הבלתי נעימות מטבען בשירותים.

פתיחת סתימה4. באופן דומה כדאי לשמור גם באמבטיה ששום דבר מלבד מים לא יזרום דרך חור הניקוז אל צינורות הביוב ויסתום אותם. בפרט מדובר בשיער, שנושר במהלך הרחצה, ולמרות שישנם אנשים הנרתעים מאיסופו כדאי להתגבר על הרתיעה ולהשליכו לפח - וכך לחסוך לעצמנו את הפעולה המעיקה של שחרור סתימה באמבטיה.

איך ניתן לפתוח סתימות גם בלי אינסטלטור?

גם אם כבר מתרחשת סתימה באחד הכיורים או בשירותים לא צריך לרוץ למקרר ולחפש טלפונים של אינסטלטורים בין שלל המגנטים המודבקים עליו. חלק מהסתימות ניתן לפתוח באמצעים ביתיים פשוטים יחסית, ורק אם ניסיונות אלה לא צלחו מגיע הזמן להתקשר לאינסטלטור.

1. פומפה (או חוטר) - אם אין לכם בבית פומפה, מומלץ לרכוש פריט פשוט זה שעשוי להיות ההבדל בין סתימה מעצבנת וצורך בחיפוש אינסטלטורים לבין פתיחת סתימות בקלות ובמהירות. שימו לב שאתם יוצרים ואקום לפני שמתחילים לפמפם. גם חוטר עשוי לשלוף את גורמי הסתימה ולשחרר אותה בקלות.

2. סודה לשתייה וחומץ - אם תשפכו לחור הניקוז חצי כוס חומץ בצירוף חצי כוס של אבקת סודה לשתייה, תמתינו רבע שעה ואז תזרימו 2 ליטרים של מים רותחים אל הכיור, ייתכן שתגלו כי הסתימה נעלמה כלא הייתה.

3. פותחי סתימות - ישנם שלל חומרים כימיים המתהדרים ביכולת לפתוח כל סתימה שהיא. ניתן להיעזר בהם, אולם ראשית, זכרו כי זהו חומר מסוכן והקפידו למלא את כל הוראות הבטיחות, ושנית, מדובר בחומרים שעלולים להותיר משקעים בצינור כך שבטווח הארוך פעולתם גם מזיקה ולא רק משחררת סתימות.
חשוב לדעת! השילוב בין חומרים פותחי סתימות לבין סודה לשתייה וחומץ הוא מסוכן מאין כמותו!! אסור בשום פנים ואופן להשתמש בשתי השיטות הנ"ל כדי לנסות לפתוח סתימה אלא רק באחת מהן, לבחירתכם.
בנוסף מומלץ לעבוד אך ורק עם כפפות בזמן הנסיונות לשחרר סתימה.

תגובות

מומלצים