ככל שעולה גיל הילדים כך גדלה התמיכה הכספית של הוריהם

יש קשר חיובי בין רמת השכר של הורים לבין גובה התמיכה החודשית הניתנת לילדיהם. ככל שרמת השכר של הורים גבוהה יותר כך התמיכה החודשית לילדיהם גבוהה יותר, ולהפך.

21.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ככל שעולה גיל הילדים כך גדלה התמיכה הכספית של הוריהם

מחקר  שנערך בבית הספר למנהל עסקים במרכז האקדמי כרמל בחיפה מצא קשר חיובי בין גיל הילדים לגובה התמיכה שהם מקבלים מהוריהם.

ככל שהגיל עולה כך עולה רמת התמיכה הכספית. עוד עולה מהמחקר שיש קשר חיובי בין רמת השכר של הורים לבין גובה התמיכה החודשית הניתנת לילדיהם. ככל שרמת השכר של הורים גבוהה יותר כך התמיכה החודשית לילדיהם גבוהה יותר, ולהפך.

ד"ר יוסי מלמד, המשמש סגן הדיקן בבית הספר למנהל עסקים  שהנחה את המחקר  אותו ערכו ארבעה סטודנטים תלמידי שנה ג'  ציין כי הממצא גם נתפס כהגיוני מאחר שהורים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה, יכולים להרשות לעצמם העברות כספיות גדולות יותר, לעומת הורים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, שאינם יכולים להרשות לעצמם לתמוך בילדיהם באופן כספי ,אך לרוב, הם מקדישים לילדיהם זמן רב ומשמעותי הבא לידי ביטוי בסיוע ברגעי משבר ,במטלות הבית ובטיפול בנכדיהם.

במחקר השתתפו  600 נחקרים כולם הורים שגילם נע בין 44-77, יהודים, רובם עובדים ( 91%) מזוהים עם מעמד הביניים ,לרוב חילונים (93%) שגילאי ילדיהם בשנות העשרים והשלושים. יש לציין ש 90% מבני הנחקרים עובדים, 74% מהם נשואים ו 19% מהם נמצאים בזוגיות.

ממצאי המחקר העלו עוד שישנו קשר בין גיל הילד לבין גובה התמיכה הכספית : הורים מוציאים סכומים גבוהים יותר באופן מובהק על ילדיהם בגילאים מבוגרים יותר ( עד גילאי 40 לעומת גילאי 20-30) שבאים לידי ביטוי בסיוע במגורים, בחתונה, בהחזר הלוואות, ברכישת מוצרים ,נכסים בתמיכה חד הורית תופעה ההולכת ומתרחבת וזאת בניגוד למחקרים שנערכו לפני מספר שנים אשר הציגו ממצאים סותרים שקבעו, כי ככל שגיל הילדים עולה התמיכה הכלכלית ע"י הוריהם יורדת. לחיזוק הממצא נמצא גם כי הורים מוציאים סכומים גבוהים יותר באופן מובהק על ילדיהם בגילאים מבוגרים יותר במימון שכר לימוד, מעל גיל 30 מאשר על שכר לימוד של ילדים בגילאי 20-30.  יש להניח שככל שהילד הנתמך מבוגר יותר כך ההישרדות הכלכלית שלו קשה יותר, עליו לממן את משפחתו, לדאוג לצרכיהם של ילדיו וכו' .

מנגד, לילדים צעירים שלא מכבר השתחררו מהצבא לרוב עובדים ורובם מנצלים את הפיקדון הצבאי ובכך מקטינים  את הנטל מההורים . "לאור העלייה בתוחלת החיים של ההורים במקביל להעלאת גיל הפרישה לפנסיה יכולים הורים לתמוך בילדיהם מבחינה כספית כאשר הם נמצאים עדיין במעגל העבודה ,מה עוד שחלו שינויים בגיל הנישואין המאוחר יותר בקרב הצעירים, שגורמים לפריסת הסיוע לתקופה ארוכה יותר מאשר פעם" ציין ד"ר מלמד.

תגובות

מומלצים