רשתות חברתיות מוקד מרכזי ליצירת אלימות במגרשים

בעקבות התרחבות מקרי ההסתה והגזענות במגרשים: פרויקט 'בועטים את הגזענות ואלימות מהמגרשים' ינטר התבטאויות הסתה ברשתות החברתיות של אוהדי כדורגל, מתוך הבנה שמדובר במוקד מרכזי ליצירת אלימות במגרשים.

22.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רשתות חברתיות מוקד מרכזי ליצירת אלימות במגרשים

בעקבות התרחבות מקרי ההסתה והגזענות במגרשים: פרויקט 'בועטים את הגזענות ואלימות מהמגרשים' מיסודה של הקרן החדשה לישראל ינטר התבטאויות הסתה ברשתות החברתיות של אוהדי כדורגל.

מדי מספר חודשים יופק דו"ח שינטר התבטאויות מסיתות בשיתוף חברת באזילה

הפעילות תעשה במסגרת תכנית "בועטים את האלימות והגזענות במגרשים" מיסודה של הקרן החדשה לישראל 

תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות" פועלת בעשור האחרון בשיתוף פעולה עם ההתאחדות לכדורגל ובתמיכת אופ"א 

שיתוף הפעולה ימשך גם השנה ובמרכזו פעילות עם נבחרת ישראל והנבחרת הצעירה

עם פתיחת עונת הכדורגל, תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" מיסודה של הקרן החדשה לישראל תתחיל לנטר התבטאויות מסיתות ברשתות החברתיות של קבוצות אוהדי כדורגל.  בכוונת הפרויקט  לדווח בזמן אמת על ביטויים חמורים במיוחד מרחבי הרשת, ועל יוזמות קהילתיות וחברתיות ראויות לציון.  הניטור יעשה באמצעות חברת באזילה, שתפיק מדי כמה חודשים דו"ח שיפרט את המגמות הבולטות, שליליות וחיוביות, של אוהדים ברשת. 

הניטור ברשתות החברתיות הוא המשכה של פעילות תכנית בועטים את הגזענות והאלימות למעקב אחר אירועי אלימות במגרשים באמצעות משקיפים מתנדבים.

ההחלטה להרחיב את הפעילות גם לרשתות החברתיות התקבלה בעקבות התגברות מקרי ההסתה והגזענות בחודשים האחרונים, ומתוך הבנה שמדובר במוקד מרכזי ליצירת אלימות במגרשים.

"כיום, הנהגת האוהדים, לטוב ולרע, צומחת ברשת, ועלינו להיות שם כדי למנוע את האירוע האלים הבא", אומר זוהר בהלול, חבר הנהלת המועצה הציבורית של הקרן החדשה ושותף לתכנית "בועטים את האלימות".

"השיח ברשתות החברתיות והפורמים רווי ביטויי שנאה וגזענות. פעמים רבות אוהדים משלהבים זה את זה, במה שהופך אחר כך לעידוד מקובל ביציע. לקראת עונה שצפויה להיות מתוחה ומאתגרת בכל הקשור ליחסי יהודים וערבים, האלימות ברשת הבהירה לנו שיש להשקיע בתחום זה. יש לטפל כיאות ובזמן אמת בהסתה לגזענות אך לצד גם להאיר את מאות היוזמות הקהילתיות החיוביות הקיימות ברשת".

לצד הפעילות זו תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות" תמשיך לעקוב באמצעות המשקיפים אחר הנעשה ביציעים. על סמך הנתונים שיאספו, יוענק פרס לאוהדי הקבוצה ההוגנת כבכל שנה. בנוסף לכך, התכנית תמשיך לקיים אירועים חינוכיים-הסברתיים בנושאים שונים (כולל קידום ספורט נשים) ותסייע לקבוצות אוהדים וגופים שייזמו פעילויות שטח משותפות בתחום מניעת גזענות, טיפוח חיים בשיתוף, הוגנות וסובלנות .

תכנית "בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים", שנתמכת על ידי ארגון הכדורגל האירופי, אופ"א, ממשיכה שיתוף פעולה של עשור עם ההתאחדות לכדורגל, ותחזק העונה את הקשר עם נבחרות ישראל, המהוות פסיפס המשקף את כל מרכיבי החברה הישראלית.

תגובות

מומלצים