הרצון להשתלב בחברה הישראלית

ראש הממשלה שמע ממתנדבי השירות הלאומי על מגוון התפקידים שהם ממלאים במשטרה, תחנות כיבוי האש, מד"א, בתי החולים, בתי הספר, גני הילדים ועוד, שוחח עימם על האתגרים שניצבים בפניהם במהלך השירות.

25.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הרצון להשתלב בחברה הישראלית

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מתנדבים בשירות הלאומי מהמגזר הלא יהודי ושמע מהם על רצונם להשתלב ולהפוך לחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית.

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי שר-שלום ג'רבי עדכן את ראש הממשלה נתניהו על כך שבשנה האחרונה חלה עליה של כ-30% במספר המתנדבים מהמגזר הלא יהודי וכי היום משרתים 3,550 מתנדבים, מתוכם כ-72% מוסלמים. רוב רובם של מתנדבים אלה משרתים בתוך הקהילה והחברה הערבית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כל אחד מכם מתנדב ומתנדבת בתחום אחר שעוזר לחברה הישראלית ולכל אזרחי ישראל. אני חושב שזה חשוב תמיד, אבל בייחוד חשוב בעת הזאת. אני דוחה בתוקף את האמירות הקיצוניות והמתלהמות שבאות מחלק קטן מהציבור ואינן מייצגות את הרוח הישראלית".

"יפה לראות את ההתגייסות שלכם, בתחומים השונים של כיבוי האש, של מגן דוד אדום, של בתי החולים, של עזרה סוציאלית. זה מחמם את הלב. זוהי החברה הישראלית שכולנו היינו רוצים לראות. אני רוצה להודות לכם, לעודד אתכם. לכו אחר החלומות שלכם. אל תוותרו".

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי שר-שלום ג'רבי: "כיום משרתים 3,550 מתנדבים בשירות הלאומי-אזרחי במגזר הלא יהודי. לשם השוואה, לפני שנה שירתו כ- 2,700, ומדובר בגידול של מעל 850 מתנדבים, מתוכם כ-72% הם מוסלמים, 18% דרוזים ו-10% נוצרים. בסה"כ מדובר בכמעט 2,500 משרתים מהמגזר המוסלמי".

ראש הממשלה עם מתנדבת

"השנה אף יזמנו ופתחנו קורסים ללימוד עברית למתנדבים מהמגזר הלא יהודי, מפני שנוכחנו לדעת כי זהו החסם המרכזי בשילובם במעגל התעסוקה ומעגל הלימודים. מתוצאות של סקר שביצענו, עולה ש-85% מקרב בוגרי השירות הלאומי-אזרחי במגזר הלא יהודי השתלבו במעגל התעסוקה ובמעגל הלימודים. זה שיעור אדיר ואנו נמשיך לפתח את התוכניות ולעודד את השירות במגזר - למען המתנדבים ולמען החברה, הקהילה ומדינת ישראל".

בתמונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדין ג'דבאן ממזרעה, מתנדבת במד"א קריות.

צילום: חיים צח, לע"מ.

תגובות

3. הודא לפני 10 שנים
תמשיכו להוביל
2. מירה לפני 10 שנים
כל הכבוד לבנות השירות
1. דוקיום ושלום לפני 10 שנים
דרך מצוינת להשתלבות בחברה ובמדינה והתקדמות,,

מומלצים