גניבת הרכוש הציבורי בכפרים הדרוזים הפכה לכשרה "حلال"

לא פעם דיברנו על שחיתות בכפרים הדרוזים ושוד הקופה הציבורית וגניבת הרכוש והשתלטות על שטחים הציבוריים, כולם רואים יודעים ומדווחים ולא נוקפים אצבע לעצור את זה, כאילו שזה כשר.

28.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גניבת הרכוש הציבורי בכפרים הדרוזים הפכה לכשרה "حلال"

חוסר אכיפת החוק בכפרים הדרוזים ומעורבות אנשי ציבור בהוצאת כל מיני מעורבים בפרשות פליליות ועברייניות, גרמה לאורך כל הדרך לדורות, להתנהג עם הרכוש הציבורי, כדבר שמותר לשדוד אותו לאור יום בדעה שאף אחד לא ידבר.

שטחים ציבוריים, אדמות שהתיישבו עליהם תושבים למרות שהם לא שלהם ומעולם לא נדרשו לפנות אותם למען הציבור לבניית גן ילדים או משחקייה ודברים אחרים.

גניבת מים מרשת המים בלי מפריע וגם אם המועצה יודעת לא עושה כלום עם הגנבים, מאז הקמת המועצות תלונה אחת לא הוגשה למשטרה בגין גניבת הרכוש הציבורי.

רכוש וציוד משרדי השייך למועצות המקומיות שעבר לבתים של עובדי המוסד לשימוש אישי, ציוד שכלל לא נדרשו להחזירו למועצות.

חשמל רחוב שמשלם התושב, בעלי עסקים התחברו לרשת המקומית וצרכו חשמל על חשבון משלם המיסים, למרות שהמועצות ידעו לא עשו כלום בעניין.

עבודות קבלניות שמבוצעות לוקות בחסר מאחר ואין כלל פיקוח וכספים רבים מוזרמים מכיס לכיס מבלי להפריע לאיש במועצות.

בזבוז כספי ציבור לטובת מקורבים ע"י המועצות והתנהגות התושבים לגבי המקום בו הם חיים, זה בלתי נתפס.

למה הציבור מתנהג כך עם המקום שנותן לו מרווח חיים, הוא בעצמו שודד אותו ולשם מה? אין תשובה, בכל הנושאים ובמיוחד לגבי הבנייה בדיוק בצמוד לכביש, השלכת הפסולת לרחובות, התנהגות עם הרכוש הציבורי כאילו זה דבר שלא שייך לאזרח ולמשפחתו.

כל עוד אכיפת החוק לא תפעל ביד קשה נגד פורעי וגנבי הרכוש הציבורי, לא יהיה ניתן לבנות אוכלוסייה בריאה, שתוביל את עמה לעידן בו יהיה ניתן לפרוץ לשנים הבאות בצורה הדרושה להתפתחות כדור הארץ.

לסוף, נתון חשוב שהציבור צריך לדעת, מאז שנות ה 87 הכפרים בדלית אל כרמל ועוספיה קיבלו תקציבים בסכומים של 700 מליון ₪ לבנייה ותשתיות, אם נחשב את הכספים האלה נגלה שמעל מחצית מהם הושקעו בדברים שוליים ובכל בחירות החוב גדל פי 10 מהקדנציה הקודמת.

תחושת הציבור שהכפרים הפכו למקום שנוח למדינה לא לפקח עליו ועל מה שהמועצות והציבור עושה בכספים שמקבלים, כך ניתן לתפוס את כולם ביד הכואבת בכל נושא.

לצעירים הדרוזים היום אין כל עתיד או תקווה עם המצב והתוצאה.

תגובות

8. משקיף לפני 10 שנים
עוספיה לזרים
7. فايز לפני 10 שנים
عسفيا
6. דלאוי לפני 10 שנים
כמה שזה צודק
5. דילאוי לפני 10 שנים
דליה צעירה
4. דלייה לפני 10 שנים
המושחתים צריכים להענש
3. אמין זאהר לפני 10 שנים
כתבה לעניין
2. חלבי רביע - דליה צעירה לפני 10 שנים
" בארץ העוורים המלך עוור "
1. אמין לפני 10 שנים
ראש מועצת עספיא

מומלצים