כך תעודדו את הילדים שלכם לפעילות ספורטיבית

בימינו, ככל שהילדים מתבגרים, כך הולכת ופוחתת ההשתתפות שלהם בכל סוגי הפעילות הגופנית. לפיכך, חשוב שהפעילות הגופנית תהפוך להיות חלק קבוע מחיי המשפחה.

28.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כך תעודדו את הילדים שלכם לפעילות ספורטיבית

מחקרים מראים שכאשר האדם מתבגר, הוא נוטה לשמור על אורח החיים שאפיין את ילדותו. אם הספורט והפעילות הגופנית יהיו בראש סדר העדיפויות המשפחתי, הדבר יספק לילדים ולהורים בסיס חזק לחיים בריאים.

הנה כמה נתונים סטטיסטיים אמריקאיים, שמתחילים לאפיין גם אותנו:

ילדים מבלים כל יום כ -3 שעות בממוצע בצפייה מול הטלוויזיה.

רק ממחצית הילדים ובני הנוער, בגילאים שבין 12 ל-21, מתעמלים על בסיס קבוע.

יותר מ-15% מכללי ילדי בתי הספר נחשבים לשמנים או סובלים מעודף משקל.

קיים סיכוי בשיעור של 70% שבני נוער שסובלים מעודף משקל יהפכו למבוגרים שסובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר.

85% מהילדים בארצות הברית שאובחנו עם סוכרת מסוג 2, סובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר.

דום נשימה בשינה מתרחש בכ-7% מהילדים שסובלים מהשמנת יתר.

להתחיל לפעול

אל תסתפקו ברכישת נעלי ספורט לילדים. להורים יש תפקיד מרכזי בהתנהגות של ילדיהם, ועליהם לסייע ולעודד אותם לפעילות ספורטיבית. אפשר לעשות זאת במספר דרכים:

1. דברו עם רופא הילדים. הרופא יעזור לילד להבין מדוע הפעילות הגופנית חשובה. הרופא גם ימליץ על הפעילות הספורטיבית המתאימה ביותר לילד שלכם.

נעלי ספורט2. מצאו פעילות מהנה. עזרו לילד שלכם למצוא ספורט שממנו הוא נהנה. ערבו בכך את כל בני המשפחה, קנו נעלי ספורט לילדים וצאו לדרך, שהיא נהדרת גם לבילוי זמן איכותי יחדיו.

3. בחרו פעילות שמתאימה לרמה ההתפתחותית של הילד. לדוגמה, ילד בן 7 או 8 אינו מוכן להרמת משקולות או לריצת 3 קילומטרים. אבל, כדורגל, רכיבה על אופניים ושחייה – הן פעילויות מתאימות.

4. תכננו קדימה. וודאו שאתם קובעים את הפעילות הגופנית בזמן ובמקום שנוחים לילד שלכם.

5. ספקו סביבה בטוחה. דאגו שלילד יש ציוד ספורטיבי בטוח שמתאים לסוג הספורט שהוא אמור לבצע. וודאו שהבגדים של הילד נוחים ומתאימים וקנו נעלי ספורט לילדים בהתאם לסוג הספורט שיבצע.

6. ספקו לילדים צעצועים פעילים. ילדים צעירים במיוחד זקוקים לגישה קלה לכדורים, חבל קפיצה וצעצועים אחרים שמגבירים את הפעילות הפיזית.

7. היו מודל לחיקוי. ילדים שרואים באופן קבוע שההורים שלהם נהנים מפעילות גופנית, נוטים יותר לעשות זאת בעצמם.

8. שחקו עם הילדים ועזרו להם ללמוד סוג ספורט חדש.

9. כבו את מכשיר הטלוויזיה או המחשב. הגבילו את שעות השימוש במסכים כל שהם. האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים ממליצה על לא יותר משעה עד שעתיים שעות בילוי ביום, מול מסכים (טלוויזיה, סרטי וידיאו, מחשבים, משחקי וידיאו וטלפון חכם). את הזמן שהתפנה הקדישו לפעילות גופנית.

10. פנו זמן לפעילות גופנית. חלק מהילדים כל כך עסוקים בשיעורי בית, חוגים, תנועת נוער וכן הלאה, עד שאין להם זמן לפעילות גופנית.

11. אל תגזימו. כשהילד שלכם מוכן להתחיל, זכרו להגיד לו להקשיב לגוף שלו. פעילות גופנית וספורטיבית לא צריכה לפגוע. במקרה שהילד מגזים, האטו את הפעילות או נסו פעילות פחות נמרצת.

תגובות

מומלצים