הועדה הציבורית לקידום תכנון ובניה במגזר הדרוזי מסיירת בכפרי הכרמל

הועדה הציבורית לקידום תכנון ובניה במגזר הדרוזי בראשות השופט בדימוס אורי גורן,סיירה בדאלית אל כרמל ועוספיה ועמדה מקרוב על בעיות התכנון והבניה בשני הכפרים.

28.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הועדה הציבורית לקידום תכנון ובניה במגזר הדרוזי מסיירת בכפרי הכרמל

הוועדה הציבורית  לקידום התכנון והבניה במגזר הדרוזי, בראשות השופט בדימוס אורי גורן, יוסף משלב, אדרי דורון דרוקמן, עו"ד כרמית יוליס, אלכס שפול, פרופ' משה מאור, חזי רז ועו"ד סעיד ארכאב, סיירה בכפרים דאלית אל כרמל ועוספיה ושמעה על המצוקות התכנוניות בישובים.

בעוספיה ראש המועצה וגיה כיוף סייר עם חברי הוועדה והעלה את הבעיות התכנוניות, ובדליה ראש המועצה רפיק חלבי גם כן סייר עם חברי הוועדה בשכונות והמחיש את הבעיות שישי.

ראש מועצת דליה רפיק חלבי: "היה זה סיור מאוד חשוב ומועיל, השופט גורן וחברי הוועדה התרשמו עמוקות מהמצוקה התכנונית"

חברי הועדה הציבורית לקידום התכנון והבניה במגזר הדרוזי, ביקרו עם ראש המועצה וסגניו בשכונות : ח'לת נסאר, אלרנדה, סקעב ואלוונסה וואדי אלפש.

בסקעב השופט גורן הביע פליאה על מצב התשתיות הקשות לתעבורה

ראש המועצה רפיק חלבי אף אמר משפט בעייתי בפני השופט גורן :" אנחנו נסלול את הכבישים לשכונות האלה לפני הקיץ גם במחיר עבירה על החוק. לא נסכים ולא נרשה שאנשים יעלו לבתיהם בחורף בתנאים אלה".

ראש המועצה הדגים את הסכנות בחיבורי החשמל ודרש מוועדת גורן שיסייעו לשים קץ לשערורייה התכנונית.

הוועדה

חבר הועדה, עו"ד סעיד ארכאב: "הסיור בדליה ועוספיה היה מאוד מוצלח, הסיור הובל ע"י ראשי המועצות דאלית אל כרמל ועוספיה, כל אחד בתחומו, ראשי המועצות הצליחו לשקף את הבעיות התכנוניות של שני הישובים".

שר הפנים גדעון סער מינה את הועדה הציבורית לקידום התכנון והבניה במגזר הדרוזי, כדי להוביל להצלחת התכנון והבניה בכפרים הדרוזיים.

הוטלה על הועדה משימה להגיש תוך 6 חודשים דו"ח המלצות על הצעדים שיש לנקוט ע"מ לקדם את התכנון והבניה במגזר הדרוזי, בתחום הטיפול בבניה ובשימושים הבלתי מאושרים.

השופט בדימוס אורי גורן שעומד בראש הועדה בנוסף לשני מנהלי המחוז הצפוני וחיפה: יוסף משלב ואלכס שפול. עו"ד כרמית יוליס מטעם משרד המשפטים, אדרי דורון דרוקמן סגן לתכנון אסטרטגי מינהל התכנון, פרופ' משה מאור נציג אקדמיה, חזי רז רכז עבודות הועדה, עו"ד סעיד ארכאב נציג ציבור.

הועדה תתן את הדעת למאפיינים הייחודיים של הרשויות המקומיות ושל האוכלוסייה הדרוזית כהמשך להחלטת הממשלה מס 2861 מיום 13/2/11

יש לציין המשקיפים בוועדה, נציגי משרד הבריאות ד"ר זאב פיש, נציג משרד התחבורה רשראש עאמר, נציג רשות מקרקעי ישראל שי קרפ, נציג משרד הבינוי והשיכון כמאל בדר.

תגובות

4. חבר מועצה לפני 10 שנים
אין חדש תחת השמש
3. אמיר לפני 10 שנים
פרצופו של רפיק נחשף
2. בחור לפני 10 שנים
תותח
1. נפגע מהמועצה ומי שעומד בראשה לפני 10 שנים
ואגי

מומלצים