השר עמיר פרץ:"המועצה תקבל תקציב בסך יותר מ- 1.7 מלש"ח"

בתגובה לכתבה שפורסמה בפורטל הכרמל, בה התרעמנו על השלכת האשפה והפסולת בכל מקום בדאלית אל כרמל, המשרד להגנת הסביבה בתשובה שיש בה נימה של אופטימיות ותקווה שפינוי האשפה והפסולת בכרמל יוסדר.

29.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השר עמיר פרץ:"המועצה תקבל תקציב בסך יותר מ- 1.7 מלש"ח"

בתשובה לשאלות פורטל הכרמל מהמשרד להגנת הסביבה, נמסר:

בימים אלו כחלק מתוכנית "בסביבה שווה" שמקדם השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, המועצה תקבל תקציב בסך יותר מ-1.7 מיליון שקלים עבור טיפול במפגעים, בתשתיות הפסולת ובחינוך סביבתי.

המשרד להגנת הסביבה פועל באופן רצוף על מנת להסדיר את איסוף ופינוי פסולת הבניין והגרוטאות באזור.

פעילות זו כוללת סיורים של נציגי המשרד והמשטרה הירוקה, דוחות משטרה, דוחות מעקב, התראות, וצווי ניקוי בעלי אחריות פלילית.

בעניין התקציבים שהועברו בעבר, הכספים הם יועדו לשיקום "המזבלה", אתר הפסולת הישן, כאשר חלק קטן מתקציב זה אושר לטיפול בפסולת הבנין והגרוטאות לתקופה קצובה.

לכתבה שפרסמנו בתחילת השבוע והתגובה של ראש מועצת דאלית אל כרמל רפיק חלבי

מי שמכבד את האדמה לא משליך בה אשפה

לא ברור מה המועצה המקומית בדליה עושה עם הכסף שמקבלת מהמשרד לאיכות הסביבה? מה תפקידה של היחידה הסביבתית בעניין האשפה המושלכת בצידי הדרך? תשובות יספק השר עמיר פרץ.

 

בדאלית אל כרמל נהנים מהאנרכיה וחוסר אכיפת החוק על משליכי האשפה בכל מקום, בצידי הכבישים הפנימיים בכפר.

למרות התגאותו של ראש המועצה רפיק חלבי שהוא בנה תחנת מעבר, האשפה ממשיכה להיערם בכל פינה בכפר, ובמיוחד בדרך המובילה מהשכונה המערבית לאדמות אום אלשוקף עין הוד.

כאשר עדה מדברת על הכבוד שהיא רוכשת לאדמה, לא יכולה להתנהג בצורה בה היא מתנהגת, זיהום מוחלט לכל הסביבה, השלכת אשפה רטובה ויבשה בצידי הכבישים בכל מקום ולאור יום, ללא מפריע.

עד היום והרבה כאלה ממובילי האשפה שנתפסו קבלו אזהרה ושוחררו, לא נקטו נגדם בהליכים משפטיים ולא נפגעו בכיס, בגלל שאחראים ומקבלי החלטות התערבו, בגלל קרבה, התוצאה שחזרו והמשיכו להשליך אשפה בצידי הכבישים.

בזה שהם משליכים אשפה בצידי הכבישים ובוואדיות הם חוסכים כסף לעצמם, היום כל אזרח יכול להזמין טרקטור להעמיס אותו באשפה הביתית לשלם לו בשחור ואז אותו מוביל מוצא דרכים להתפטר מהאשפה שמושלכת בכל מקום תמורת 150 ש"ח או יותר.

כאשר ישנה יחידה סביבתית שיש לה אמצעים ומשלמים לה כספים רבים, מדוע הדבר לא מניב תוצאות? מדוע המשרד לאיכות הסביבה לא נוקט דרכים לעצור את המצב הזה?

בדליה מבקשים לסלול כביש דליה עין הוד, המועצה האזורית חוף כרמל מתנגדת בתוקף בגלל אותה סיבה, הפחד שלאורך כל הכביש תושלך אשפה, מה שקורה בפועל לאורך הדרך הקצרה למקום הקדוש סת שרה.

כביש סת שרה

בושה וחרפה לאותם תושבים ולאותה מועצה שלא מסוגלת לעצור את התופעה ומי לא עד למצב שבנות ובנים צעירים משליכים ניירות ובקבוקים ברחוב תוך כדי נסיעה כאילו שזה בסדר ואין מי שיעיר להם על זה.

הפעם הפנינו את התמונות לשר המשרד לאיכות הסביבה ח"כ עמיר פרץ, שאולי הדברים יזוזו בצורה נכונה ואז יעיר את המועצה שמדברת יפה וחוץ מזה לא נוקפת אצבע בעניין.

רפיק חלבי: "היחידה הסביבתית חסרת שיניים וכוח"

ראש מועצת דאלית אל כרמל רפיק חלבי בתגובה לכתבה שהתפרסמה בסוגיית השלכת אשפה בשטחים ציבוריים: " יש תחנת מעבר אז מדוע בכל זאת שופכים זבל? קבלנים מישובים אחרים באים ומלכלכים את הכרמל כדי לא לשלם את אגרת ההטמנה במטמנות".

רפיק חלבי: "המאמר שמתפרסם היום בפורטל הכרמל צודק וכואב עד מאוד. מאז נכנסתי למועצה אני משקיע משאבים וזמן רבים כדי לשפר את איכות הסביבה ואיכות החיים. לפעמים נדמה לנו שהשנה תושבי דלית אל כרמל החליטו להחליף את כל הריהוט של בתיהם. . זה בסדר אבל למה לזרוק על המדרכות?

רפיק חלביאני נוסע באזור המוחרקה, אום אלשוקף ומקומות קסומים אחרים ויד זדונית שופכת ערימות של פסולת בניין, פסדים של בשר וסתם פסולת....הרי יש תחנת מעבר אז אתה שואל מדוע בכל זאת שופכים זבל.

לא רק תושבי דלית אל כרמל אלא קבלנים מישובים אחרים באים ומלכלכים את הכרמל כדי לא לשלם את אגרת ההטמנה במטמנות. הגשנו כמה תלונות אבל איש לא נקף אצבע.

צודק פורטל הכרמל, אנחנו חייבים להמשיך בחינוך ובהטמעה ערכי הניקיון והמשרד לאיכות הסביבה וממשלת ישראל הקציבו לנו מיליון שבע מאות וחמישים אלף ₪ כדי לשפר את המצב בתוכנית תלת שנתית. כאשר יגיע הכסף יושקע כולו באכיפה ובחינוך.

חוקי העזר עוד לא פורסמו ברשומות וכאשר ייקבעו נתחיל  באכיפה מאוד קפדנית. מסתבר שאין ברירה ויש צורך ביד חזקה כדי לחסל את התופעה הזו. כמות הגזם שאנו מוציאים בלתי נתפסת ולא הגיונית.

לגבי היחידה הסביבתית שאומנם היא משותפת לשני היישובים אבל חסרת שיניים וכוח.

נושא איכות הסביבה חשוב לנו מאוד ומבטיח כי לא אשקוט ולא אירגע עד אשר ייכנסו נורמות חדשות בהתנהגות התושבים בנושא חשוב זה  ושוב תודה לפורטל הכרמל שמעלה סוגיה כל כך חשובה".

תגובות

11. מנסורי לפני 10 שנים
כל הכבוד לשר החינוך
10. נאאל לפני 10 שנים
שאפו לשר פרץ
9. חלבי לפני 10 שנים
ל6
8. יוסף לפני 10 שנים
הגיע הזמן לעשות כרמל נקי
7. חלבי לפני 10 שנים
בושה
6. רפיק לפני 10 שנים
מרכז הכפאר
5. מואטן לפני 10 שנים
לא יעזור
4. חלבי לפני 10 שנים
בושה לנו
3. גזי לפני 10 שנים
כל הכבוד עמיר
2. אזרח לפני 10 שנים
שלום לכם
1. ירפיק לפני 10 שנים
מרכז מסחרי

מומלצים