גדילת הערמונים

30.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גדילת הערמונים

כדי להאיר את עיניהם של עובדי חברת חשמל בכל הקשור לתחום מחלות הערמונית הגיע ד"ר יורם דקל מנהל המחלקה האורולוגית בביה"ח כרמל לאודיטוריום חברת חשמל. זאת במסגרת מועדון הבריאות "חשמל-כרמל" שם  אירח אותו מוטי וגנר מנהל הרווחה של חברת חשמל בצפון.

ההפרעות יוצרות בעיות של דחיפות ותכיפות במתן שתן שיכולות להגיע עד מצב של עצירה מוחלטת במתן שתן. כדי להעריך את מצב הערמונית נעזר הרופא במגוון רחב של בדיקות החל מבדיקה גופנית ורקטלית דרך בדיקות הדמיה ובדיקות דם שונות.

" כשההפרעות מרוכזות יותר בתחום ההשתנה הטיפול התרופתי יכול לעזור ולהקל מסביר ד"ר דקל אולם ככל שההפרעות הופכות לסיבוכים אין ברירה ויתכן כי המטופל יזדקק לטיפול ניתוחי.

בתחום הטיפול התרופתי ישנם ומומלצים היום טיפולים משולבים של תרופות הפועלות על הקטנת הערמונית מצד אחד וטיפול הורמונלי מצד שני עם יעילות גבוה. בצד הניתוחי יכול האורולוג להמליץ על כריתה חשמלית של הערמונית דרך השופכה, כריתה מלאה בניתוח פתוח, או טיפולים מתקדמים של אידוי הערמונית באמצעות סוגי לייזר שונים ללא צורך בפתיחת הבטן.

דר דקל

חשוב שהחולים לא יתביישו במחלה ויגיעו לאורולוג כדי לאבחן ולטפל אומר ד"ר דקל. גדילה של ערמונית שפירה היא מצב שבו כל גבר מעל גיל 50 יצטרך להתמודד מתי שהוא,  יש לנו היום בביה"ח כרמל ארסנל שלם של בדיקות מתקדמות וטיפולים חדשניים שיכולים לאפשר למטופלים חזרה לאיכות חיים טובה ומניעת סבל מיותר.

בצילום: במרכז ד"ר דקל  מכרמל עם מוטי וגנר  ועדי פרי מחברת החשמל, צילום אלי דדון.

תגובות

מומלצים