שיך מהנא פארס:"על מערכת החינוך הדרוזית צריך להסתכל בשני מבטים"

איש המתמטיקה המחנך והמנהל שיך מהנא פארס הממונה על החינוך הדרוזי והצ'רקסי מקבל את שנת הלימודים תשע"ה במטרה לשים את הדגש על העצמת הבנים הדרוזים. סרטון

01.09.2014 מאת: חסין חלבי, אמלה חלבי
שיך מהנא פארס:"על מערכת החינוך הדרוזית צריך להסתכל בשני מבטים"

הממונה על החינוך הדרוזי והצ'רקסי שיך מהנא פארס: "מתמקדים בלמידה ובערכים, בנושא הלמידה הולכים לחזק את המצוינות, פרויקט ניצני הטכניון, 600 תלמידים יגיעו ללמוד בטכניון, אני אחד היוזמים של הפרויקט שמוביל משרד החינוך, דאגתי לתקצב אותו גם, בעיקר ממשרד רה"מ, בנוסף למגמת ביו רפואה שפתחנו השנה".

"בקשר לערכים אנחנו עדה שמתנגדת לכל סוג של אלימות וגזענות, אנחנו עושים פעילות של סדנאות בנביא שועיב עה"ש, במסגרתה מפגישים בין בני נוער ואנשי דת ומעלים נושאים ומדברים על ערכים ואיך נערים יכולים להתמודד היום עם סוגיות שונות".

"יש קשר מאוד טוב עם ועדי הורים בצורה פורמלית, אבל חסר לי הקשר היותר עמוק, של לשבת ולבנות תוכניות יחד, איך לקדם את החינוך הדרוזי, וזה לא קורה בשל סיבות שונות, יש סדר יום מאוד עמוס ומצד שני צריכים יוזמה".

מהנא פארס

"על מערכת החינוך הדרוזית צריך להסתכל בשני מבטים, מבט של להשוות אותי עם עצמי ומבט יחסי למגזרים השונים".

"יחסית לעצמנו יש התקדמות יפה, אם משווים את עצמנו ליהודים אז יש עוד הרבה מה להתקדם. בשנת 1948 היו שני אקדמאים, היום יש כ 15 אלף אקדמאים, היום ישנם כ 3000 סטודנטים וזה נתון יפה מאוד, אבל אם להשוות את עצמי לפוטנציאל של הסטודנטים הדרוזים אני צריך להכפיל את עצמי, כדי להגיע ליעד שעדיין לא הגענו אליו".

" לגבי מקצועות יוקרתיים, היום בישראל לומדים 60 סטודנטים רפואה, היום לומדים 160 סטודנטים הנדסת חשמל, במסגרת פרויקט עתידים 200 בחורים דרוזים סיימו ללמוד תואר יוקרתי והם משולבים בתוך הצבא, יש התקדמות אבל זה לא מספיק, בהשוואה לשנים שקדמו יש מהפכה".

"בעניין האקדמיה יש שני שליש בנות ושליש בנים, אני התחלתי לעבוד לשפר את המצב ולהוסיף עוד בנים למעגל האקדמיה, אני מעלה את המודעות, אם הבנים לא הולכים ללמוד זו בעיה חברתית וזה קשור לדעתי באחוז הגירושין שמגיע ל 20 אחוז בקרב העדה וזה מחוסר התאמה בין בני הזוג".

"אני הולך לבסיסי הצבא ומציג לחיילים תוכניות להביאם לאקדמיה, פיתחתי תוכנית של העצמת בנים כבר מכיתות ח, ט, י, מפגישים אותם עם אקדמאיים שמעודדים אותם ללמוד".

לכל הדברים בסרטון

 

{YouTubeVideo id=CN4vEvN40zE}

 

ציטוט מכתבה ב דה מרקיר "התוכנית הלאומית למתמטיקה: יוכפל מספר התלמידים בחמש יחידות לימוד"

"התלמיד ילמד מתמטיקה בצורה אחרת - יותר עניינית, בלמידה משמעותית שמעודדת את הסקרנות ולא בלמידה טכנית", אמר פארס. לדבריו, "האוניברסיטאות שמחו על המהלך משום שכך הם יקבלו יותר תלמידים למקצועות ההנדסה והמדע, והם יגיעו לאוניברסיטאות כשהשליטה שלהם בחומר טובה יותר מאשר בעבר. אנחנו שומעים בתעשייות ההיי־טק על מחסור במהנדסים ובאנשי מדע, וגידול במספר התלמידים בחמש יחידות במתמטיקה הוא הבסיס ללימוד של כל מקצועות ההנדסה והמדעים בהמשך חייהם".

קישור

http://www.themarker.com/news/education/1.2405487

תגובות

8. זאיד לפני 10 שנים
ישר כוח
7. בחורה לפני 10 שנים
שלום לשיך מהנא פארס
6. مواطن לפני 10 שנים
مغالطات
5. מהא לפני 10 שנים
ישר כוח
4. עספאויה לפני 10 שנים
בהצלחה תמיד
3. מנסור עספיא לפני 10 שנים
שיח' מהנא יקר
2. חלבי לפני 10 שנים
ראיון מעניין
1. مواطن לפני 10 שנים
مغالطات

מומלצים