נתונים על בתי הספר הדרוזים בישראל לשנת תשע"ה

שנה מוצלחת לתלמידים ולמשרד החינוך, השנה נרשמה פתיחה חלקה לפחות במגזר הדרוזי ובפרט בכפרי הכרמל, בכתבה הנ"ל מביאים לכם נתונים מדויקים על מספר בתי ספר, תלמידים, גני ילדים ומספר המורים שמלמדים בכפרים הדרוזים.

01.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נתונים על בתי הספר הדרוזים בישראל לשנת תשע"ה

שנת הלימודים נפתחת בכפרים הדרוזים בגליל ובכרמל בצורה חלקה, 41 אלף תלמידים החלו היום ללמוד לשנת תשע"ה.

בכפרים הדרוזים ישנם 79 בתי ספר כולל רשמי ומוכר, חינוך רגיל ומוכר. בגני ילדים ילמדו 323 כולל רשמי ומוכר וחינוך מיוחד.

סה"כ  41 אלף תלמידים דרוזים לומדים במערכת החינוך השנה 2014 ו 2015.

בבתי הספר הדרוזים מספר המורים עומד על : 3670 כולל כל השכבות, מגני הילדים עד התיכון.

השנה בכרמל עוברים לשישה ימי לימודים, דבר שהתלמידים עדיין מתקשים לקבל.

המנה החמה יורדת מבתי הספר היסודיים בכרמל, דבר שיקשה על משפחות רבות לספק ארוחה חמה אחרי שהתלמידים ישובו הביתה.

השנה, מספר התלמידים שלומדים במוסדות חינוך מחוץ לכפרים דאלית אל כרמל ועוספיה, עומד על 730 תלמידים.

אשראק

שנת הלימודים תשע"ה למעלה מ- 2 מיליון תלמידי בתי הספר וילדי הגנים מתחילים את שנת הלימודים בישראל.

אחרי מבצע "צוק איתן" שנת הלימודים חזרה לשגרה, בהם יתקיימו  מגוון פעילויות, ביניהן פעולות הפגה, מתן מענים רגשיים ותכנית להתמודדות מניעת גזענות והסתה.

בצעד משותף עם ארגוני המורים ומרכז השלטון המקומי בשנת הלימודים הקרובה יחל יישום "התכנית הלאומית ללמידה משמעותית".

תיכון אורט

שר החינוך הרב שי פירון: "תלמידי ישראל, אני מברך אתכם לרגל חזרתכם אל בתי הספר ומאחל לכל אחת ואחד מכם שנה מאתגרת ומוצלחת. מורי ישראל, אני מברך אתכם על עבודתכם המקודשת במהלך הקיץ, הוכחתם, כי אתם עושים מלאכתכם מסביב לשעון".

"השנה, לראשונה, תחל כל מערכת החינוך לפעול במתכונת הלמידה המשמעותית. תכנית בעלת ייחודיות רבה, שכן היא מקיפה את כלל שכבות הגיל, החל מהתלמיד הנכנס לכיתה א' ועד לתלמיד אשר מסיים 12 שנות לימודיו במערכת. בו בזמן, היא תטפח באופן פרטני את כישוריו וחוזקותיו של כל תלמיד. הערכה החלופית המגוונת, הרחבת האוטונומיה הפדגוגית והניהולית למנהלים ולמורים יעצבו  בוגר סקרן, חושב ושופט. בוגר אשר יוכל להתמודד עם אתגרי ה- 21' והשוק הגלובלי בעולם משתנה. בוגר המצויד בערכים של נתינה וסולידריות חברתית".

בתוך כך, 2,105,394 תלמידים וילדים יתחילו את שנת הלימודים, מתוכם 149,705 תלמידי כיתות א', אשר יחלו את דרכם לראשונה במערכת החינוך. 112,750 תלמידי יב' יחתמו השנה, 12 שנות לימוד במערכת החינוך. לצדם, יפתחו את השנה  164,999 עובדי הוראה.

יסודי ג

הימים הראשונים של החזרה ללימודים יכללו בבתי הספר: מפגשי שיח של המורה עם התלמידים ויעסקו בחוויות אישיות מהחופשה. לאורך השבועיים הראשונים יקיימו בתי הספר פעילויות חברתיות, הפגתיות והתנדבותיות, אשר יכללו, בין היתר: פעילויות הפגה חד יומיות, ימי שד"ה, סיורים, אתרי מורשת, פעילות מש"צים ומד"צים, יום מוסיקלי, יום תרבות, הפנינג בית ספרי, בימות דיון, פעילות יוצרת, הפקות סרטונים, בזאר, תחרות כישרונות, ימי תנועות נוער, ארגוני נוער ויוזמות של מועצות תלמידים.

בשנת הלימודים הקרובה יחל בצעד משותף עם ארגוני המורים ומרכז השלטון המקומי יישום התכנית הלאומית ללמידה משמעותית.

עספיא

התכנית הלאומית ללמידה משמעותית תשנה את השיח החינוכי במערכת החינוך. התכנית תקדם למידה משמעותית המעודדת העמקה, חקר, הרחבת אופקים, יצירתיות ועבודת צוות. לצד הלמידה, תרחיב ותעודד פעילות חברתית ותרומה לקהילה. התכנית הלאומית, שתיושם מכיתות א' עד י"ב, אמורה להעניק לילדים שלנו את הכלים האיכותיים להתמודד עם האתגרים במאה ה- 21 ולמצות את הפוטנציאל האישי של כל אחד.

עיקרי התכנית הלאומית בתי הספר היסודיים כל בתי הספר היסודיים הציבוריים יעברו לניהול עצמי - במסגרת מתכונת הניהול העצמי תתאפשר גמישות פדגוגית וניהולית של בית הספר. בתי הספר יחליטו באופן עצמאי, כיצד להשתמש בתקציב העומד לרשותם, בהתאם לצרכים הבית ספריים שלהם.

מורות עספיא

גמישות פדגוגית בשעות לימוד בתי הספר יקבעו באופן עצמאי  25% מהשעות שלהם בתי הספר יחליטו באופן עצמאי, מה ללמד וכיצד ללמד, בשיעור של 25% מתוך סך השעות העומדות לרשותם. גמישות זו תאפשר לבתי הספר להרחיב עיסוק בתחום מסוים או לשלב תכנית לימודים שגובשה על ידי בית הספר.

העצמת המורים -  בתי הספר יגבשו מתווה עצמאי לפיתוח מקצועי של צוות עובדי ההוראה. מהלך זה יאפשר בין היתר התאמה בין הצרכים הייחודיים של בית הספר לבין הפיתוח המקצועי של עובדי ההוראה המלמדים בו.

אורט

בתי הספר העל יסודיים בחטיבה העליונה הלמידה המשמעותית תכלול שורה של שינויים במתכונת בחינות הבגרות. השינויים בבגרות  יוחלו על מחזור התלמידים בכיתות י' (התכנית לא תוחל על תלמידי כיתות יא' ו- יב').

הערכה חלופית מגוונת כחלק מהבגרות - 30% מהציון הסופי לבגרות של התלמיד ייקבע באמצעות הערכה חלופית (עבודות חקר, מטלות ביצוע וכדומה) במטרה להקנות לתלמידים כישורים ומיומנויות המותאמים למאה ה-21 ולקראת כניסתו אל עולם האקדמיה.

בחינות הבגרות יתקיימו בכיתות י"א וי"ב בלבד  במטרה לייצר רצף לימודי משמעותי תוך העמקת הלמידה ושיפורה. בעקבות ביטול בחינות הבגרות בכיתה י' יוכלו בתי הספר לפנות זמן לביצוע עבודות החקר בתחומי הדעת השונים וליותר פעילות ערכית ותרומה לקהילה.

תלמידים

חובת לימודי מדעים כתנאי לזכאות לתעודת בגרות (1 יחידת לימוד פנימית) לעניין זה ייחשבו חמשת המקצועות: ביולוגיה, כמיה, פיסיקה, מדע וטכנולוגיה בחברה (מוט"ב) ומדעי הטכנולוגיה.

חובת לימודי השכלה כללית (אומנויות, חברה, רוח ושפות) כתנאי לזכאות לתעודת בגרות מקצוע אותו בוחר בית הספר ללמד לצורך העשרה, כאשר הוא ייבחר מתוך התחומים: אומנויות, חברה, רוח ושפות.

פעילות חברתית החל משנת הלמודים הבאה, תשע"ה, הזכאות לבגרות תותנה בשלוש שנים (י', יא' ו- יב') של מחויבות בקהילה ותרומה לחברה.

אשראק

 בסרטון קולות מבית ספר יסודי א' עוספיה, ותמונות מבתי הספר יסודי ג' דליה, יסודי דתי אלאשראק ותיכון אורט למדעים ומנהיגות דליה

 

{YouTubeVideo id=wBhUNZpDXdk}

לקחו חלק בהכנת הכתבה: מגדי חלבי, חלא חלבי, אמלי חלבי, עז אבו רוכן, חסין חלבי.

תגובות

מומלצים