למה לאנשים כואב הראש?

למה אנשים שונים חווים סוגי כאב ראש שונים והאם בעתיד תהיה תרופה ספציפית לכל כאב ראש בנפרד? האם בעיות בצוואר קשורות לכאבי ראש, ואיך קוצב חשמלי יכול לפתור את הבעיה אצל מי שסובל מכאבי ראש כרוניים?

01.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למה לאנשים כואב הראש?

כל התשובות ביום עיון מיוחד שיתקיים ברמב"ם ב-15.9, ויוקדש לכאבי ראש. אתם מוזמנים.

רבים מהסובלים מכאבי ראש כרוניים, חווים את החיים אחרת מהאדם הבריא. רבות הן הפעילויות, שלאנשים בריאים נראות טבעיות לחלוטין, אך אינן ניתנות לביצוע על-ידי אלו הסובלים מכאבי ראש: בין אם מדובר בשינה רציפה, פעילות ממושכת במקום העבודה – שלא לדבר על שעות עבודה נוספות, בילוי עם הילדים או הנכדים ואף פעילות גופנית. כל אלו ועוד, נשללות בשם כאבי הראש העזים אותם חווים המטופלים הרבים.

במסגרת יום העיון שיערך ברמב"ם, תחת השם "המטופלים עם כאבי הראש", תתקיימנה מספר הרצאות במגוון רחב של נושאים: החל מזיהוי נכון של סוג כאב הראש, המקור לכאב, הפתרונות הרפואיים לבעיה, דרך סיפור אישי ועד למושב שלם שיוקדש כל כולו לציבור הרחב, המוזמן בהמוניו לשאול שאלות ולקבל תשובות.

את יום העיון מארגנת ציקי אדלר, אחות אחראית המכון לרפואת כאב ומתאמת הטיפול בכאב בביה"ח.

פרופ' דוד ירניצקי, מנהל המחלקה הנוירולוגית בבית החולים רמב"ם ירחיב בהרצאתו על הסוגים השונים של כאבי הראש ועל מחקרים חדשים בתחום

 פרופ' ירניצקי מסביר: "מנגנוני עיבוד הכאב שונים מאדם אחד לשני ושונים אצל חולי כאב לעומת אנשים בריאים; לעתים קרובות, מערכת העצבים המרכזית של חולי מיגרנה מתקשה "להשתלט" על הכאב, במיוחד כאשר ישנם מספר מנגנונים אפשריים ושונים האחראים לכך. במחקר שמתנהל בימים אלו בקריה הרפואית רמב"ם, מנסים ללמוד האם ניתן להתאים את הטיפול המונע להפרעה הספציפית של המטופל במנגנון עיבוד הכאב וכך "לקלוע" כבר בתחילת הטיפול לתרופה הייחודית והמתאימה".

אם בתרופות עסקינן, במהלך הכנס תתייחס ד"ר אלה שיפרין, אחראית המרפאה לכאבי ראש ומומחית לנוירולוגיה ורפואת כאב, להיצע ההולך וגדל של הפתרונות התרופתיים הרבים העומדים לרשות המטפלים בעניין כאבי הראש.

קיימת הסכמה על כך שישנה חשיבות רבה לתפקוד התקין של הראש כ"מפקד העליון" של הגוף. אולם מסתבר, שמאחורי כל מפקד גדול, יש מי שמכוון אותו לאן להסתכל – במקרה שלנו, מדובר באזור הצוואר.

ד"ר סיימון וולפסון, מנהל המכון לרפואת כאב יסביר ביום העיון על הקשר הקיים, מסתבר, בין בעיות צוואריות לקיומם של כאבי הראש.

בנוסף, במסגרת יום העיון תציג ד"ר רימה גלר, מומחית להרדמה ורפואת כאב, שיטה המבוצעת על ידה אשר מעניקה תחושת הקלה לאחר הליך פולשני, הקרויה "גרייה חשמלית".

במהלך ניתוח, מושתלים קוצב ואלקטרודה המסייעים למערכת העצבים של הגוף להתמודד עם כאבי הראש הקשים. שיטה חדשנית זו הולכת וצוברת פופולאריות בשנים האחרונות בקרב המטופלים הרבים בעולם המערבי וכעת גם בישראל, כשהיא למעשה משפרת את איכות החיים של הסובלים מכאבי ראש באופן ניכר.

יום העיון למטופלים הסובלים מכאב ראש יתקיים ביום שני, 15 בספטמבר, החל מהשעה 15:30 באודיטוריום ספנסר, סמוך לקניון "סגול" בקריה הרפואית רמב"ם.

מצ"ב תוכנית יום העיון. ההשתתפות בכנס, ללא תשלום ומותנית בהרשמה מראש

http://www.rambam.org.il/RambamInfo/Events/Pages/SymposiumPatientsWithHeadache.aspx

תגובות

מומלצים