פותחים שנת למידה ועשייה במועצה האזורית מגידו

בתיכון מגידו ובבתי הספר היסודיים פלגים, עומרים, וקשת התקוה, נפתחה שנת הלימודים כסדרה. מספר התלמידים בבתי הספר ובגנים במועצה האזורית מגידו.

01.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פותחים שנת למידה ועשייה במועצה האזורית מגידו

נפתחה שנת הלימודים בכל מערכות החינוך במועצה אזורית מגידו, תלמידים, מחנכים  חוזרים ללימודים עם חוויות ותחושות מגוונות. תלמידים רבים ומשפחותיהם אירחו משפחות מהדרום, אחרים דאגו לקרובי משפחה שהיו בשירות פעיל, מקצתנו אף חוו פגיעה ואפילו מוות של מכר קרוב  ורבים "פשוט" ישבו מול המסכים וראו את המראות הקשים ואת בליל הדיווחים והפרשנויות.

החזרה ללימודים היא הזדמנות להתחלה חדשה, לשגרה בריאה של למידה ועשייה.

ראש המועצה איציק חולבסקי, מנכ"ל המועצה אברהם אזולאי, מנהלת מחלקת חינוך קרין שטרן ובעלי תפקידים נוספים ערכו סיור בבוקר ה 1- לספטמבר בכל מוסדות החינוך של המועצה ועמדו מקרוב על פתיחת שנת הלימודים תשע"ה .

הלימודים החלו כסדרם, מערכת ההסעות הובילה את מאות התלמידים ליום  הראשון  ללימודים בביטחה ומערכות החינוך החלו את הלימודים, בטקסים וקבלות פנים לילדי כיתה א' בבתי הספר היסודיים וילדי כיתה ז' בתיכון מגידו.

מתוך דברי הברכה שנשא איציק חולבסקי ראש המועצה:

" בקיץ הזה בלטו בחברה הישראלית תופעות חיוביות ושליליות, האחת חיובית מאוד של ערבות הדדית בין קהילות מהמרכז והצפון לבין קהילות בדרום, של תמיכה מחממת לב בחיילים, בפצועים והשתתפות של עשרות אלפים בהלוויות חיילים בודדים. מנגד בלטו לשלילה תופעות קשות של גזענות, שנאה, חוסר סובלנות, אלימות מילולית קשה ביותר.

יש לכולנו אתגר חינוכי גדול מאוד בהקשר הזה. המועצה מובילה שיתוף פעולה רחב עם מועצה מקומית . "מעלה עירון" ביוזמה של גבעת חביבה והמהלך יוצג ויאושר במליאת המועצה הקרובה בספטמבר, ויכלול שיתופי  פעולה בתחומים רבים.

נושא החינוך הוא במרכז סדר היום של המועצה ואך לפני חודש אישרה מליאת המועצה תכנית פיתוח חמש שנתית בהיקף של 64 מש"ח שבמרכזה השקעות בחינוך בהיקף של 30 מש"ח. השדרוג והפיתוח בבי"ס מגידו מתקדם יפה. אני מאחל  לכל התלמידים  וצוותי החינוך שנת לימודים מוצלחת".

בתיכון מגידו –פתחו את שנת הלימודים עם תהליך חינוכי שנקרא: "צוק איתן בצוק העתים" במהלכו יוקדשו עשרת הימים הראשונים ללימודים בעיסוק בשאלות שמעלה המבצע ולעיבוד הרגשות שהוא מעורר בתלמידים ובמוריהם. .

בבתי הספר היסודיים פלגים, עומרים, וקשת התקוה- נפתחה השנה בהתרגשות רבה עם קבלת תלמידי כיתות א והוריהם למפגשי בוקר .

נתונים על מספר התלמידים במערכות החינוך השונות :

מספר תלמידים בבתי הספר היסודיים:
קשת התקוה- 83 תלמדים, מתוכם 27 תלמידי כיתה א.
בעומרים – 561 תלמדים מתוכם 95 תלמידי כתה א'.
 בפלגים- 560 תלמדים  מתוכם 103 תלמידי כיתה א'
בתיכון מגידו-873 תלמידים מתוכם 177 תלמידי כיתה ז.
קידום נוער- 32 תלמידים מתוכם  18 תלמידי המועצה.
בכל יישובי המועצה 25 גנים וגן חדש לחינוך מיוחד נפתח בקיבוץ דליה.

סה"כ 678 ילדי גנים ביישובי המועצה בגילאי  3-5 , ובפעוטונים 0-3  417 פעוטות.

כיתה א

מספר ימים לפני תחילת שנת הלימודים ערכה מחלקת החינוך של המועצה יום העיון לצוותי המורים בבתי הספר של המועצה האזורית מגידו.  זו הפעם הראשונה לקיומו של  יום משותף במסגרת ההיערכות לשנת הלימודים הקרבה.

מתוך דברי הפתיחה של קרין שטרן מנהלת המחלקת החינוך של המועצה: "החלטנו במועצה להיכנס לתהליך אסטרטגי המקיף את מערכת החינוך היסודי בכללותו, נדרש הרבה אומץ להיכנס לתהליך של בדיקה, יכולת הצוותים החינוכיים לשים לעצמם מראות ולבדוק את פעילותם החינוכית אינה מובנת מאליה.

מערכת החינוך במועצה נמצאת היום במקום הטוב שלה, בזכות החוסן החינוכי שאתם מייצרים עבורנו ועבור ילדינו. מערכות חינוכיות חזקות ואיתנות – הן אלה שמאפשרות לשים סימני שאלה.

מערכות חינוך חסונות בונות קהילות חסונות, קהילות חסונות – מייצרות חסינות למערכות החינוך- זה מה שהתהליך מנסה להוביל. חינוך במרחב ביוספרי משמעותו העצמה של המערכות הקהילתיות הפורמאליות והבלתי פורמאליות זו את זו.

משמעות התהליך המתקיים בשנה האחרונה  היא לדבר על החיבורים הנכונים שייחדו את המרחב הביוספרי- שזו משמעותו. אנו נמצאים בסיום שלב כתיבת התשתיות התיאורטיות של שלושת המעגלים: הפדגוגי, הקהילתי, והחב"פ. לכשנסיים לכתוב אותם נחזור לאישור הפורום הציבורי ולתחילת הטמעת התפישה במערכות החינוך".

ביום העיון רב המשתתפים, שמעו המשתתפים את הרצאתה של טובה אוורבוך על  דרכי למידה לא שיגרתיות, הרצאה של פרו' יורם יובל בנושא: מה זו הצלחה?

צוותי החינוך של מועצה אזורית מגידו – יודעים את התשובה...

בתמונה, ילדי כיתה א ביסודי קשת התקווה, צילום: יעל ברניר.

תגובות

מומלצים