שלום פנימית א'

בעוד שאחרי קיץ לא פשוט לילדים, הראשון לספטמבר מסמל חזרה לשגרה, בבתי החולים בישראל תלמידים רבים החלו את שנת הלימודים, באופן קצת פחות שגרתי: לבושים בפיג'מת בית החולים ובין טיפול לניתוח.

01.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שלום פנימית א'

יותר משני מיליון תלמידים שבו הבוקר אל ספסל הלימודים והגנים, ביניהם רבים אשר עלו לראשונה לכיתה א'.

כיתות הלימוד בבית החולים לילדים ברמב"ם, נפתחו הבוקר, והמתינו לקלוט את תלמידי מחלקות האשפוז אשר מגיעים מכל המגזרים, מכל שכבות הגילאים ומכל התרבויות.

"מפנקים אותנו כאן", הכריזה שילת לוי, בת חמש וחצי מקרית ים, שהיתה אמורה לעלות היום לגן חובה ובמקום זאת מיועדת לעבור ניתוח שקדים במהלך הצהריים, "זה נותן לנו שקט ושלווה", הסבירה אמה של שילת, מזל.

"הילדה עסוקה ורגועה ובכלל לא חושבת על כך שהיא נמצאת בבית חולים. כשאני חושבת על ילדים שנמצאים כאן לפרקי זמן ממושכים יותר, אני מבינה שמדובר בפרויקט חשוב מאין כמוהו עבורם".

ברמב"ם ישנן ארבע כיתות לימוד, הממוקמות בילדים א', ב', במחלקה האונקולוגית ובכירורגית ילדים. ארבעת הכיתות ערוכות לקלוט כ-80 ילדים, בגילאי 3-21, דוברי טווח רחב של שפות.

"בכל כיתה יש צוות דובר שפות, מורות, תרפיסטיות ועוד, שקולטות את הילדים בכיתות הלימודים ומעבירות להם את החומר בשפת האם שלהם", אומרת אילנה לוי, מנהלת מרכז החינוכי ברכ"ה (בני ציון, רמב"ם וכרמל), "המורות יודעות להתאים את חומר הלימוד בהתאם ליכולתו ומצבו הרפואי של התלמיד.

במקרה של ילדים אשר סובלים ממחלות כרוניות ומאושפזים למשך זמן ארוך ברמב"ם, המורות עובדות מול בית הספר במקום מגוריו של המטופל ובונות תוכנית לימודים לטווח ארוך, עם יעדים ומטרות, כדי לצמצם פערים להמשך לימודיו של המטופל, לכשישתחרר מבית החולים".

צוות מורי רמבם

לדבריה של אסתר לאופר, מורה בכיתת הלימוד במחלקת ילדים א' בביה"ח, היום הראשון ללימודים כרוך בהתרגשות גדולה גם כשמדובר בכיתות לימוד בבית חולים: "פתחנו את הבוקר עם ארגון הכיתות לקראת יום הלימודים", מספרת לאופר, "קישטנו את הכיתות ואנחנו ממתינים לתלמידים שיכנסו. לא כולם רוצים ללמוד מיד. חלקם מעדיפים לעסוק במשימות אחרות כמו יצירה או מחשב, אבל כולם נרגשים".

תלמידי כיתות רמב"ם ביקשו לאחל לעצמם ולשאר התלמידים: "שנת לימודים טובה ומוצלחת, עם הישגים וציונים גבוהים".

תגובות

מומלצים