תרומה לנשימה

שני מכשירי אולטרא סאונד מהמתקדמים בעולם, נתרמו למכון הריאות של ביה"ח כרמל. את התרומה המכובדת הרימו חברי הליגה למניעת שחפת ומחלות הריאה בחיפה.

02.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תרומה לנשימה

תרומה לנשימה

" מדובר במכשירי אולטרא סאונד ברונכוסקופי וראדיאלי משוכללים ביותר המאפשרים ראיה טובה ועמוקה יותר על הקורה בתוך הריאות" מסביר ד"ר יוחאי אדיר מנהל מכון הריאות בכרמל. את התרומה המכובדת הרימו חברי הליגה למניעת שחפת ומחלות הריאה בחיפה.

העמותה למניעת השחפת שהוקמה בשנות ה 30 עמדה בסכנת פירוק לפני מספר שנים, אז נרתמו בהתנדבות ישראל לזר שנבחר כיו"ר והדר קמחי כעזר לידו, והרימו אותה חזרה לפעילות ובגדול.

הדר קמחי שהיה בצעירותו סגן מפקד חיל הים הוא שהוביל את הספינות המפורסמות מנמל שרבורג שבצרפת אל תוך נמל חיפה באחד המבצעים המפורסמים וההירואים של חיל הים וצה"ל בשנותיה הצעירות של המדינה.

הליגה למניעת השחפת ומחלות הריאה יושבת במרפאת הגפן של הכללית בר"ח הגפן בחיפה המשמשת כמרפאות החוץ של מכון הריאות של ביה"ח כרמל. עד היום תרמו ישראל לזר והדר קמחי עם חברי הליגה כ 2 מליון ₪ תרומות לטובת חולי הריאות בחיפה ובצפון והיד התורמת שלהם עוד נטויה. את התרומות הם אוספים מכל תושבי הצפון ומחזירים להם אותה בחזרה באמצעות רכישת ציוד ושדרוג מכשירים רפואיים מתקדמים לטובת חולי הריאות בחיפה ובצפון.

"מכון הריאות של ביה"ח כרמל הוא המוביל כיום בארץ בכמות הבדיקות באמצעות מכשיר האי בס, אומר ד"ר אמיר אברמוביץ. בזכות האיכות הדיגיטלית הגבוה של הציוד שנתרם לנו, זמן הביקור והאבחון אצל הרופא במכון התקצר בחצי ואנחנו יכולים לראות יותר חולים בפחות זמן".

הליגה למניעת שחפת

במכון הריאות של ביה"ח כרמל יחד עם המכון בגפן מתבצעים כ 45,000 ביקורי חולים בשנה והמספרים רק ממשיכים לעלות תוך הקפדה על זמינות ושירות מעולים.

" פעם היינו שולחים חלק מהחולים להשלים בדיקות רפואיות במקומות אחרים בארץ אומר ד"ר יוחאי אדיר מנהל המכון, כיום לשמחתי יש לנו בביה"ח כרמל בשילוב מרפאת הגפן את כל מכלול הבדיקות ומטופל שמגיע אלינו מקבל את כל סוגי הבדיקות והטיפולים בצורה מושלמת ".

בצילום: צוות מכון הריאות של כרמל עם התורמים מהליגה למניעת שחפת והתרומה, צילום אלי דדון

תגובות

מומלצים