התלמידות מג'נין המורה דרוזית

בכיתת לימוד לילדים מאושפזים ברמב"ם, יש ילדים יהודים וערבים מישראל ומוסלמים מהרשות הפלשתינאית, מורה דרוזית אלהאם מנסור, ומטפלת באמנות נוצרייה דימא חמרא.

02.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
התלמידות מג'נין המורה דרוזית

יותר משני מיליון תלמידים שבו אתמול בבוקר אל ספסל הלימודים והגנים בישראל. בעוד שהראשון לספטמבר מסמל חזרה לשגרה, בבתי החולים בישראל תלמידים רבים החלו את שנת הלימודים, באופן קצת פחות שגרתי: לבושים בפיג'מת בית החולים ובין טיפול לניתוח.

כיתות הלימוד בבית החולים לילדים ברמב"ם, נפתחו אתמול בבוקר, והמתינו לקלוט את תלמידי מחלקות האשפוז אשר מגיעים מכל המגזרים, מכל שכבות הגילאים ומכל התרבויות.

ברמב"ם ישנן ארבע כיתות לימוד. ארבעת הכיתות ערוכות לקלוט כ-80 ילדים, בגילאי 3-21, דוברי טווח רחב של שפות. "בכל כיתה יש צוות דובר שפות, מורות, תרפיסטיות ועוד, שקולטות את הילדים בכיתות הלימודים ומעבירות להם את החומר בשפת האם שלהם", אומרת אילנה לוי, מנהלת המרכז החינוכי.

"המורות יודעות להתאים את חומר הלימוד בהתאם ליכולתו ומצבו הרפואי של התלמיד. במקרה של ילדים אשר סובלים ממחלות כרוניות ומאושפזים למשך זמן ארוך ברמב"ם, המורות עובדות מול בית הספר במקום מגוריו של המטופל ובונות תוכנית לימודים לטווח ארוך, עם יעדים ומטרות, כדי לצמצם פערים להמשך לימודיו של המטופל, לכשישתחרר מבית החולים".

התלמידות ברמבם

בין התלמידים הנרגשים ברמב"ם היו היום גם מספר ילדים מהרשות הפלשתינאית המטופלים ברמב"ם. ביניהם סינדוס חסן ג'אמל, בת 8 מג'נין, אשר מטופלת בביה"ח מזה שלוש שנים והייתה אמורה לעלות אתמול לכיתה ד', ולצידה, סנא חרוב, בת 17, אף היא מג'נין שהייתה אמורה להתחיל את שנת הלימודים בכיתה י"ב. שתי התלמידות ביקשו לאחל לעצמן ולכל התלמידים האחרים "שנת לימודים טובה ומוצלחת, עם הישגים וציונים גבוהים".

לברכות הצטרפה גם אמל זערורה, בת 10 מנצרת, שהיתה אמורה להתחיל את לימודיה בכיתה ה': "בימים הקרובים אלך לכיתה הרגילה שלי. בינתיים אני בכיתה ברמב"ם ומאחלת לכל התלמידים שנה טובה".

בתמונה: סינדוס בת ה 8, סנא בת ה 17, המורה אלהאם מנסור, והמטפלת באמנות דימא חמרא. צילום: עופר גולן, דוברות רמב"ם.

תגובות

מומלצים