קיץ מיוחד בקהילה הבדואית

נשות קהילת ינאביע מהכפר הבדואי כעביה הפעילו קייטנת ילדים מיוחדת במהלך הקיץ, המשותפת לילדים עם צרכים מיוחדים וילדים רגילים.

04.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קיץ מיוחד בקהילה הבדואית

החופש הגדול כבר מאחורינו וילדי ישראל, שעברו השנה קיץ לא פשוט, חזרו השבוע לבית הספר.

בין מיליוני התלמידים שהחלו את שנת הלימודים, ישנם גם כמה עשרות ילדים מהכפר הבדואי כעביה שבעמק יזרעאל, שלמדו במהלך החופשה ערכים חשובים, כמו נתינה וסובלנות.

הסיבה לכך, היא כי במהלך הקיץ יזמו נשות קהילת "ינאביע" הבדואית פעילות קיץ יוצאת דופן, בה השתתפו כ- 50 ילדים בגילאי כיתות ד'-ו', ביניהם גם עשרה ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

קהילת ינאביע, היא חלק מרשת של כ- 170 קהילות צעירים משימתיות הנתמכות על ידי קרן שח"ף שותפות של פילנתרופים התומכת בצעירים הבוחרים לחיות בפריפריה כקהילה ופועלים למען שינוי חברתי.

פעילות הקיץ הופעלה על ידי סטודנטים ונשות הקהילה, ובמהלך הפרויקט התקיימו עשרה חוגים משותפים לילדים המיוחדים והילדים הרגילים. בין החוגים שהתקיימו: אמנות ויצירה, חוג שחמט, חוג תנועה, חוג תיאטרון, חוג מנהיגות, חוג לאפיית עוגות וקישוט בבצק סוכר ועוד.

בשבועיים האחרונים של החופש הגדול, התקיימה בנוסף לפעילות זו קייטנה מיוחדת למשך 10 ימים במהלכה צפו הילדים בהצגת התיאטרון "זוהדי ומוהדי", הגיעו לפארק המים "אל חרבג'י",ביקרו במכללת אורנים, צפו בסרט תלת מימד ועוד.

בקהילה מספרים, כי כל ההורים שמחו מהפעילויות שהועברו לילדים ואף ציינו כי הילדים למדו לקבל את האחר בזכות הפרויקט. אחת האמהות סיפרה כי בנותיה, שאלו אותה על הילדים המיוחדים והתעניינו לדעת מדוע הם מתנהגים בצורה שונה מהן.

האם הוסיפה, כי היא הרגישה שבנותיה למדו לקח חשוב מאד וכי הקייטנה הזו פתחה להן אופק חדש ודרך מחשבה שונה.

ד"ר חיה גמשי, מנכ"לית קרן שחף: "אחת ממטרות הליבה של הקהילות בהן תומכת קרן שח"ף היא מתן חינוך ברמה גבוהה לכלל האוכלוסיות במדינת ישראל. כאשר הקהילה יוזמת פעילויות חינוכיות, היא מאפשרת להם הזדמנות שווה להתקדם בחברה הישראלית, כפי שצריך להיות".

קהילת הצעירים המשימתית "ינאביע", מונה 12 משפחות מהכפר הבדואי כעביה, הממוקם בעמק יזרעאל. הקהילה פועלת לקידום חינוך, צמצום פערים, צעירים, נשים והשכלה בכפר.

תגובות

מומלצים