תיקון עוול לתושבים בגין גביה לא חוקית

התביעה שהוגשה לבית המשפט עומדת על 3 מליון ומאתיים אלף ₪, פלוס הפרשי ריבית והצמדה, התביעה באה להחזיר כספים שגבתה המועצה בניגוד לחוק היטלי ואגרות ביוב.

05.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תיקון עוול לתושבים בגין גביה לא חוקית

תביעה ייצוגית נגד מועצת עוספיה בגין גביית אגרות והיטלי ביוב, כדור השלג התחיל להתגלגל, התרענו רבות על הגביה הלא חוקית, המבקרת התריעה והמועצות המשיכו בשלהם, עכשיו הוגשה תביעה ייצוגית בעוספיה ובדליה מתארגנת תביעה, חשיפה

פורטל הכרמל החל לפני שלוש שנים להתריע על גביה לא חוקית מהתושבים ואפילו הנושא עלה בפני הביקורת, התושבים ברובם המשיכו לשלם למחלקת הגביה שהתעלמה מהוראת השר וגבתה מיליונים בניגוד לחוק.

התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה של תושבי עוספיה, היא רק ההתחלה ובימים הקרובים מצטרפים התובעים מדאלית אל כרמל .

התביעה שהוגשה לבית המשפט עומדת על 3 מליון ומאתיים אלף ₪, פלוס הפרשי ריבית והצמדה.

הניצול הציני של הציבור בשתי המועצות בכרמל, יגרום לקריסת המועצות לאלתר, אם המועצות יצטרכו להחזיר את מה שגבו לא כחוק, יצטרכו לשלם מיליוני ₪ לאזרחים ואת זה יקבע בית המשפט בקרוב.

הוגשה תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בחיפה, ביושבו כבית משפט לעניינים מנהליים, ע"י משרד עורכי דין וענונו זקבך שמתמחה בתביעות ייצוגיות נגד רשויות מקומיות.

התיק נפתח ב24 ביולי 2014

 ביוב ברחובות עוספיה

עורך דין ורואה חשבון משה וענונו: "קודם כל, לרשויות המקומיות אין סמכות לגבות היטלים ואגרות מים וביוב, הם צריכים לקבל אישור של המועצה ושר הפנים, והם לא קיבלו. ודבר שני הם צריכים להקים תאגיד מים וביוב, מי שלא מקים תאגיד מים וביוב, יש סנקציה בחוק ההתייעלות הכלכלית שקובע שלא מגביהים את התעריפים של האגרות וההיטלים ואסור להצמיד אותם עד לתאריך 23-7-2009, זה היה פסק דין של משרדנו נגד עיריית נהריה, שזה נקרא רשויות סרבניות שלא רוצות להעביר את הסמכויות של המים והביוב לתאגיד".

 עו"ד משה וענונו: "יש פסקי דין שעוסקים בעניין הזה, יש פסק דין של חנה זיך נגד עיריית נהריה, רשות מקומית שלא הקימה תאגיד ובית המשפט אישר את התביעה הייצוגית נגד עיריית נהריה שלא קיבלה אישור להצמיד ולעדכן תעריפים, בית המשפט קבע שההצמדה והעדכון הם בניגוד לדין".

עו"ד וענונו: ביוב"בתביעה הייצוגית, התושב צריך לעקוב אחרי ההחלטה, אדם אחד מייצג את כל התושבים, מה שייקבע יחול על כל הקבוצה, זה היתרון של הכלי שנקרא תביעה ייצוגית, שאדם אחד מייצג את כל התושבים".

"יש לרשות 90 יום מיום הגשת התביעה, להודיע, אם היא חודלת מהגביה הבלתי חוקית של היטלים, או שהיא תלך לרשות המים ומשרד הפנים ותתכבד להציג אישור, שר הפנים יגיד להם אם זה רצונכם אז תתאגדו, יש בקרה של משרד הפנים על הרשויות, לא בכדי הוא קבע בחוקי העזר שלו מנגנון של אישור התעריפים, משרד הפנים קבע את החוקים כדי שהרשות תבוא ותבקש ממנו אישור, ואז שר הפנים יבקש מהרשויות לקיים את סעיף 6 לחוק תאגידי המים הביוב, להתאגד, שזה אומר להעביר את כל תחום משק המים והביוב לתאגיד".

תוכלו לעיין בכתבות שפרסמנו בעניין, בפורטל הכרמל, בקישורים המצורפים, הקליקו

המועצות בכרמל אינן מוסמכות לגבות היטל ביוב

חוזרים לדו"ח מבקרת הפנים של מועצת דליה עו"ד סועאד חסון שמתייחסת לחיובי היטלי ביוב, קיימת מגבלת גביה

מליוני ש"ח גבו המועצות בכרמל מהתושבים לא כחוק

המועצות בכרמל גובות כספים מהתושבים בניגוד לחוק, נוכח סעיף 18 בחוק העזר, שעל פיו קיימת מגבלת גביה כי החל מתאריך 1.1.09 הטלת אגרת ביוב תהא טעונה אישור של מועצת העירייה ושל שר הפנים.

תגובות

4. חייל לפני 10 שנים
עוספיא
3. חנקוש לפני 10 שנים
עיספיה
2. אזרח לפני 10 שנים
מברך על הצעד הזה
1. איש עשקים לפני 10 שנים
ניהול כושל

מומלצים