כריתת 40 עצי אלון בכרמל

אחת החבלות החמורות שנרשמו בשנים האחרונות כנגד הטבע והחורש הטבעי בנוסף לזבל שמשליכים התושבים, מגיע תורם של 40 עצי אלון ותיקים שנכרתו, כך מגלה מנהל מרחב כרמל דודי וינר.

07.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כריתת 40 עצי אלון בכרמל

מנהל מרחב כרמל ברשות הטבע והגנים דודי וינר: "אנחנו כרשות ממשיכים להתמודד עם תופעות מכוערות, זה פצע מאוד כואב, העצים זה לכל עם ישראל וכולנו חייבים לשמור על זה למען הדורות הבאים".

דברים שכדאי לדעת שהעץ הוא ידידו הטוב ביותר של האדם, העץ מצל עלינו בימי הקיץ הלוהטים, סופח פיח, פולט חמצן ומשפר את איכות האוויר שאנו נושמים. העץ משמש בית לציפורים, המוסיפות מעט טבע ואופטימיות לחיי העיר. בקיץ, העץ מסייע להפחתת הטמפרטורה בסביבתו בכ- 4 מעלות.

על פי פקודת היערות, כל כריתה של עץ מוגן מחייבת אישור בכתב מאת פקיד היערות, היעדר מסמך כזה הופך את הכריתה לבלתי חוקית ולמעשה פלילי.

אלון מצוי הוא העץ השכיח ביותר בצמחיית הבר של ארץ-ישראל. הוא מרכיב חשוב של החורש הים-תיכוני בהרי הגליל, הגולן, הכרמל, השומרון ויהודה.

כשהוא גדל ללא הפרעה הוא עשוי להגיע לגובה של 15 מ', לגזע בקוטר של 2 מ', לצמרת בקוטר של 30 מ' ולגיל של 850 שנה (נמדד באלון המכונה "אשל אברהם" באלוני ממרא ליד חברון).

דודי וינר

ידועות קבוצות אחדות של עצי אלון מרשימים כאלה, המגיעים לגובה 10 מ', למשל סביב מערת פער שליד קיבוץ סאסא, ביער ברעם, בחורבת סרטבא, בחורשת הארבעים בכרמל, במעמד הברית בין הבתרים בחרמון (שם גדל הפרט עם הגזע העבה ביותר, קוטרו 2.5 מ'), ליד קברו של נבי חזורי במורדות החרמון, ביער אודם בצפון הגולן, בשמורות אלונה, אום-ריחאן, עין חמד, אלוני ממרא. ידוע גם "האלון הבודד" במרכז גוש עציון, שגילו נמדד ונמצא שהוא בן 600 שנה.

 

{YouTubeVideo id=ewtOAm_h_x0}

תגובות

6. מישהו לפני 10 שנים
מה אשמים העצים?
5. תושב מודאג לפני 10 שנים
זה פשע נתעב
4. ריאד מרזוק לפני 10 שנים
עסוקים בבניה למחייה
3. איש טבע לפני 10 שנים
כואב הלב
2. תושב דואג לפני 10 שנים
מי שעושה פחם
1. דלאוי לפני 10 שנים
למנהל המרחב תפעילו יד קשה

מומלצים