צעירים חסרי מנוח

נפגשתי אתם לגמרי במקרה, כשהם מצוידים במכשירי קשר קצת קפה והרבה מוטיבציה.מדי ערב הם מתאספים, מאורגנים ומחולקים לשני צוותים, קבוצה של צעירים, תושבי המקום, דליית אל כרמל אשר הרגישו צורך עז להיות שם. בפאתי הכפר.

07.09.2014 מאת: ויסאם חדיד
צעירים חסרי מנוח

עניין אותי מאד לדעת מה הם עושים אז החלטתי לרדת מרכבי ולגשת אליהם, הם קיבלו אותי בסבר פנים, וכוס קפה, וכששאלתי על אופי הפעילות שהם עושים גם תשובות קיבלתי..

" אנחנו כאן למען הביטחון של התושבים, לא מתקבל על הדעת שזרים יכנסו לכאן, מבלי שנדע לאן מועדות פניהם, מקרים "קשים" היו בשבועות האחרונים ובעקבות זה החלטנו שאנחנו נעמוד על המשמר, בין כה וכה אין כאן משמר ובמיוחד לא בלילות".

הם הגיעו מרצונם ומיוזמתם האישית בעקבות לא מעט מקרים "קשים" כהגדרתם שהתרחשו בתקופה האחרונה של כניסת זרים "עוינים" לכפר ולאחר שהבינו "שאם לא כך, זה כמו שתישן בבית בלי דלת כניסה וכל המי והמה יכול להיכנס אליך איך שמתחשק לו ולעשות כל העולה לרוחו" אומר אחד הצעירים.

בעודי עומד שם ושותה אתם להנאתי את כוס הקפה, התקבלה הודעה בקשר: "רכב שחור מתקרב לעברכם, לא הסכים לעצור לביקורת", מיד הצוות השני חסם את דרכו לבירור, במקרה הזה, זאת היתה צעירה תושבת הכפר שלא ממש אהבה את העניין של הביקורת ולכן לא עצרה במחסום הראשון.

"חלק גדול מהתושבים מברכים אותנו על הפעילות הזאת שאנחנו עושים, וכמובן ישנם כאלה שלא ממש מרוצים מזה, כנראה הם רואים בזה כחדירה לפרטיותם".

וכששאלתי אותם באמת, בעניין הרשויות או מי שאמור לאשר את פעילותם, הם הסבירו "שעד כה לא הייתה שום פנייה מהרשויות אפילו לא להתעניינות בפעילות שאנחנו עושים למרות שברשויות מבינים היטב את חומרת המצב ,יחד עם זאת, אנחנו מאמינים שהדבר כבר נודע להם בדרך זו או אחרת".

כידוע לכולנו רוב המושבים והאוכלוסיות הקטנות יחסית במדינה, מפעילות מערך אבטחה משלהם ללא שום קשר לרשויות הביטחון, בכל זאת משנה זהירות לא תזיק, וכאן נשאלת שאלת המיליון, למה עד כה הנושא הזה אינו בסדר עדיפות עליונה בכפר? למה אנחנו מחכים עד שהגרוע מכל יקרה, ואז פתאום יש לנו תקציבים ואז פתאום נופל האסימון, שמשהו לא טוב קרה.

כרבע שעה אחרי שהייתי אתם, לקראת השעה 11 בלילה, התחילו הצעירים להתקפל, מה קרה? שאלתי, " זהו סיימנו להיום, מחר יום עבודה, צריך גם להתפרנס".. ומי יעמוד על המשמר בשעות הבאות של הלילה?

שאלתי עוררה בהם אי נחת אך היה מי שהסביר "זמנית אין לנו מה לעשות אנחנו חייבים לנטוש את המשמר לטובת הפרנסה, אל תשכח שהפעילות שלנו אינה ממומנת והנה מזמננו ומכספנו ומיוזמתנו האישית...צר לנו שאנחנו לא ממשיכים עד מאוחר, אך אנו מבטיחים שבסופי שבוע נהיה כאן עד אור הבוקר.."

7 שעות מרגע שהצעירים מסיימים את פעילותם, משעה 11 בערך ועד אור ראשון, הכול פתוח ופרוץ, מי שבא לו נכנס ויוצא, מהכפר ואליו ,ועושה כל העולה לרוחו, מבלי שידפוק בדלת, בעצם למה לדפוק בדלת כשהיא איננה..!

תגובות

4. ريما الكرمل לפני 10 שנים
الشجاعة صفة الدروز
3. מכל הלב לפני 10 שנים
كل الاحترام لابطال الداليه وطبعاً لويسام حديد الِ
2. עוד לפני 10 שנים
לצעירים הנחמדים
1. תושב לפני 10 שנים
מברך בהסתייגות.......

מומלצים