סובלים מקשיי נשימה דרך האף?

קשיי נשימה דרך האף הם בעיה שכיחה המקשה על חיי היומיום של עשרות אלפי אנשים בישראל. פתרון מהיר, קבוע וקל, מאפשר לרבים הסובלים מקשיי נשימה דרך האף, לקבל בחזרה את איכות חייהם. איך עושים זאת? תתחילו לקרוא.

07.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סובלים מקשיי נשימה דרך האף?

מה הקשר בין קונכיות מוגדלות באף, נזלת אלרגית וגלי רדיו?

התשובה פשוטה מאוד: רופאי רמב"ם. פתרון מהיר, קבוע וקל, המיושם בביה"ח החיפאי, מאפשר לרבים הסובלים מקשיי נשימה דרך האף, לקבל בחזרה את איכות חייהם. איך עושים זאת? תתחילו לקרוא...

קשיי נשימה דרך האף הם בעיה שכיחה המקשה על חיי היומיום של עשרות אלפי אנשים בישראל. במקרים רבים הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי אותם האנשים סובלים מנזלת אלרגית, אשר גורמת להגדלה של קונכיות האף התחתונות. בשל כך, נוצרת הפרעה חסימתית של האף והדבר מקשה על הנשימה, גורם לעיתים להפרעה בחוש הריח, ואף להגבלה בפעילות הגופנית.

מה שנשמע כמו בעיה מורכבת, למעשה יכול להיפתר בעזרת מספר טיפולים פשוטים. אחד מהם, המיושם בהצלחה ברמב"ם, הוא טיפול בשיטת הקובלציה (Coblation) - טכנולוגיה שעושה שימוש באנרגיה של גלי רדיו, ומסייעת בהסרת רקמות באופן מבוקר, וללא שימוש בחום.

בשימוש במכשיר, שצורתו כעין עיפרון דק, בטמפרטורה נמוכה, נוצרת תגובה כימית המאפשרת את צריבת הרקמות בקונכיות המוגדלות, ואת הקטנתן, תוך שמירה על הרקמות הבריאות מסביבן. מדובר בפעולה רפואית קצרה, הנעשית בהרדמה מקומית וההחלמה ממנה מהירה. הטיפול נעשה במסגרת מרפאות החוץ של  אא"ג ברמב"ם.

דר בנימיני

"מדובר בפתרון פשוט ומהיר לבעיה שיכולה להכביד על איכות החיים", אומרת  ד"ר לימור בינימיני, רופאה בכירה במחלקת אא"ג ברמב"ם ומי שמבצעת את הטיפולים, "ניתן לבצע את הפעולה בשני צדי האף, ולאחר מכן הבעיה נפתרת ואיננה חוזרת. לעיתים אנחנו מקטינים את גודל הקונכיות לקוטר שאינו מספק, ואז יש צורך בהקטנה נוספת, אך בסופו של דבר המטופל מקבל בחזרה את היכולת לנשום ללא הפרעה, דרך האף".

מחלקת אא"ג בקריה הרפואית רמב"ם צברה ניסיון רב טיפול באמצעות טכנולוגיית הקובלציה, וסייעה לרבים בפתרון בעיות קשיי נשימה דרך האף. לאחרונה חנכה המחלקה מכשור חדיש ומתקדם לשימוש בטיפול בקונכיות מוגדלות.

בתמונה: ד"ר לימור בינימיני, אשר מבצעת את טיפולי הקובלציה ברמב"ם. צילום: נתנאל אייזיק, דוברות רמב"ם.

תגובות

מומלצים