הסוף לשקיות הפלסטיק בסופרים

השרים פרץ ובנט סיכמו על קידום החוק למיגור השקיות, השניים סיכמו כי ההיטל על כל שקית יעמוד על 30 אגורות. אחרי שנתיים ההיטל יירד שוב ל-20 אגורות וכעבור שנתיים נוספות הוא יעמוד על 10 אגורות לשקית.

07.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסוף לשקיות הפלסטיק בסופרים

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ: "השימוש בשקיות הגופייה הפך להתמכרות שהפכה לתלות מסוכנת ומזהמת. כעת כל הממשלה מאוחדת למיגור מפגע השקיות ולהצבת ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות ביותר בתחום. אני רגיש לטענות יצרני השקיות בישראל ואדאג שיפוצו על מנת שלא ייגרם להם נזק והם יהיו חלק מהתשובה בשוק החדש שיווצר".

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "אין מחלוקת על חשיבותו של חוק השקיות, אך דרשנו לממש אותו בלי לפגוע בצרכן באופן לא מידתי. בסיכום אליו הגענו עם השר להגנת הסביבה, הופחת סכום ההיטל כפי שנדרש על ידינו בערר. אני מאמין שבכל החלטה שאנו מקבלים כממשלה וכמחוקקים, הפחתת נטל יוקר המחיה צריכה לעמוד לנגד עינינו וכך נהגתי גם כאן".

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, ושר הכלכלה, ח"כ נפתלי בנט, סיכמו על קידום החוק למיגור שקיות הגופייה. השר בנט יסיר את הערר שהגיש על החלטת ועדת השרים לחקיקה לתמוך בחוק וההיטל על כל שקית יירד.

בהתאם למתווה שהושג, ההיטל אותו יידרשו הצרכנים לשלם על השקיות יעמוד על 30 אגורות לשקית, ואחרי שנתיים יירד ל-20 אגורות. ארבע שנים מרגע כניסת החוק לתוקף יירד שוב ההיטל ויעמוד על 10 אגורות באופן קבוע. רשתות השיווק לא יוכלו למכור שקית גופייה בפחות מגובה ההיטל.

בשבוע שעבר חתם השר פרץ עם מנהלי רשתות השיווק על אמנה הקובעת כי הרשתות יחלקו לציבור על חשבונן סלים רב פעמיים בחינם. הסלים שיחולקו זכו לשם "רב-סל". כל משק בית יקבל קופונים המאפשרים לו לקבל בחינם שבעה סלים המסוגלים לשאת עד 20 ק"ג כל אחד ועשויים כולם מחומר מתמחזר.

עוד במסגרת החוק למיגור השקיות אותו מוביל השר פרץ הוחלט כי הכספים שייגבו בגין ההיטל ישמשו, בין היתר, למימון התוכנית ולהקמת מנגנון סיוע ליצרני שקיות הניילון החד פעמיות.

עם כניסתו של השר פרץ לתפקיד, הודיע כי אחת מהמשימות המרכזיות שיעמדו בפניו הינה הטיפול בשקיות הפלסטיק המזהמות. לפי סקרים שערך המשרד, יותר מ-70% מהציבור תומכים בהפסקת חלוקת שקיות הניילון בחינם.

ישראלי ממוצע צורך כ-275 שקיות ניילון בשנה וסך הכל נצרכות בישראל כ-2.2 מיליארד שקיות בשנה. רבע מכלל השקיות מושלכות לאשפה מייד בתום השימוש ונשארות מאות שנים באתרי הפסולת עד שהן מתפרקות.

חלק גדול מהשקיות מביאות לפגיעה בשטחים הפתוחים ולזיהום המרחב העירוני, שמורות טבע, חופי הים והים עצמו.

תגובות

1. אוהב סביבה לפני 10 שנים
טוב מאוד

מומלצים