קריאה להחזיר לאלתר את התקציב לליגת העל לנשים בכדורסל

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה עליזה לביא קוראת למועצה לטוטו להחזיר לאלתר את התקציב לליגת העל לנשים בכדורסל. איציק לארי, מנכ"ל הטוטו: "ניסינו לקדם את הענף. לצערי לא היה עניין בהימורים על כדורסל נשים".

08.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קריאה להחזיר לאלתר את התקציב לליגת העל לנשים בכדורסל

"אני לא באה לאיים בבג"ץ, אבל אם לא תהיה חשיבה מחודשת לקראת ישיבת דירקטוריון מועצת ההימורים בספורט ב18 לחודש, שתשנה את החלטתה לבטל את ההסכם עם ליגת העל בכדורסל נשים, ולהותיר את הליגה ללא מקורות מימון, יהיה בג"ץ", אמרה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עליזה לביא בדיון היום בוועדה, "חשבתי שנגיע להבנה ולפתרון – יו"ר הליגה איריס שטרק הציעה פתרון".

"אני קוראת לכם למצוא דרך להחזיר את מה שהיה. אם אתם טוענים שאתם פועלים על פי חוק, אני הולכת לשנות חוקים. אני רוצה קריטריונים לחלוקת מאה מיליון שקל. יש פה משהו מעוות ואני לא מקבלת נתונים. לא יכול היות שהמועצה להסדר ההימורים תעמוד על רגליה האחוריות כשמדובר ב-2 מיליון לליגת הנשים ותחלק 80 מיליון לגברים ללא קריטריונים".

איריס שטרק, יו"ר הליגה לנשים בכדורסל: "ליגת הנשים קיימה במלואו את הסכם השיווק עם הטוטו. הקטנו את מספר השחקניות הזרות וקלטנו ישראליות צעירות. אנו יוצרים פירמידה ואופק לצעירות. נתנו שידורים ושילוט והקבוצות יכלו להתפתח. בסוף יולי התבשרנו בזעזוע שאין יותר תקציב. עלות תפעול מינהלת גברים היא 50 מיליון.

לנו יש תקציב של 2 מיליון, שרובם מתחלקים לקבוצות. מינימום תקציב לקבוצה הוא מיליון שקל. ללא הסכומים אין סיכוי לעמוד בהתחייבויות פתיחת עונה. רצינו שהליגה תגדל אבל ללא התקציב אין אפשרות לפתוח עונה.

אין פירוט מה הקריטריונים לחלוקת הכספים ואין דרך לדעת מה הקריטריונים. זו חובה מינימלית לצאת מהמחשכים. לא ייתכן שב-2014 יהיה גוף שמחלק כספי ציבור ללא קריטריונים שקופים".

איציק לארי, מנכ"ל המועצה להסדר ההימורים בספורט: " נכון שנתנו כמה שנים חסות. ניסינו לקדם את הענף ונתנו 2 מיליון לשנה. לצערי לא היה עניין בהימורים על כדורסל נשים למרות שהייתם בערוץ 5. השקענו כמה שנים ולא קרה כלום והדירקטוריון החליט להפסיק".

אורי שפר, ראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט: "איך כן מעבירים את הכסף? כולנו מסכימים שצריך להעביר כסף, ולא בחסד אלא בזכות".

יצחק שלום צ'יניאו (איזי), יו"ר קבוצת בנות הרצליה: "עשיתם יפה עם ליגת העל לגברים, למרות התעניינות מאד נמוכה. השיווק והמיתוג עלו הרבה כסף והיום זה מניב".

שחקנית "בנות הרצליה", ליעד סואץ קרני: "לי זה הרגיש מוזר ההחלטה של הטוטו. עם כל זה שאין הצדקה מסחרית, אני בטוחה שגם הגברים לא הצדיקו בעבר השקעה כספית. שווה לשים את הכסף עלינו כי בסוף כולנו נזכה. הטוטו תורם המון אבל בהחלטה הזו זה מרגיש כאילו לקחתם את הפי נטס. זו סטירה גדולה שלא מגיעה לנשים שעושות מעל ומעבר. אני בטוחה שהטוטו יצליח למצוא פתרון מידי כי היום אי אפשר אפילו להחתים עוזר מאמן".
טל נתן, איגוד הכדורסל: "ליגת על נשים עומדת על סף פריחה: שתי אקדמיות בווינגייט וגל מתאזרחות – עולות שחקניות יהודיות. השנה עלו 8 שחקניות ובשנה הקרובה עומדות לעלות עוד 10 שחקניות. זה לא הטיימינג להוריד תקציבים".

תגובות

מומלצים